Facebook знайшла 3 рекламні пости з РФ у період Brexit

Alamy/Getty Images/Metro

Про це пише ВВС.

Facebook проводила розслідування можливого втручання Росії у британський референдум після аналогічної процедури щодо минулорічних виборів у США, коли вона знайшла близько 3 тисяч підозрілих рекламних оголошень з РФ, яку могли побачило приблизно 10 мільйонів людей.

Згідно з результатами розслідування компанії, знайдені три рекламні пости, спрямовані на британську аудиторію, коштували у сумі менше 1 долара і охопили не більше 200 користувачів. У Facebook повідомили також, що внутрішнє розслідування зосередилося на виявленні сторінок і профілів, пов'язаних із російською організацією під назвою «Агентство інтернет-досліджень», відомою також як «фабрика тролів».

Нагадаємо, раніше британська виборча комісія попросила керівництво соцмережі перевірити будь-які можливі втручання у референдум, що проходив влітку 2016 року.

У листі до виборчої комісії Великої Британії Facebook заявив: «Ми всіляко підтримуємо спроби комісії регулювати і забезпечувати дотримання правила фінансування політичних кампаній у Сполученому Королівстві, і ми сприймаємо запити комісії дуже серйозно».

Водночас у британському парламенті розкритикували результати розслідування Facebook.

«У своїй відповіді до виборчої комісії Facebook написав тільки про оплачену рекламу, спрямовану на аудиторію у Сполученому Королівстві, із близько 470 профілів і сторінок російської "Агенції інтернет-досліджень", що також була активна впродовж американських президентських виборів», – заявив член британського парламенту і голова комітету з питань культури і ЗМІ Деміен Коллінс, який раніше вимагав від соцмережі надати інформацію з приводу активності з боку російських аккаунтівРосії в період референдуму в 2016 році, а також дострокових парламентських виборів у 2017-му.

«Видається, що Facebook, шукаючи російську активність довкола референдуму про вихід [Британії] з ЄС, не зробив нічого, окрім як виявив оплачену рекламу із тих акаунтів, які вже були ідентифіковані у рамках розслідування американського сенату», – додав він.

Як писав MediaSapiens, дослідники з Міського університету Лондона (City University of London) виявили більше 13 тисяч підозрілих бот-акаунтів у Twitter в період референдуму:  з 10 червня 2016 року по 10 липня 2016 року. Вони зібрали понад 10 мільйонів твітів, в яких були використані хештеги про референдум щодо Brexit й також проаналізували профілі, з яких вони були опубліковані. 

Соцмережа Twitter закрила 220 російських акаунтів через зв'язок з президентськими виборами в США. Згодом стало відомо, що подібна реклама поширювалася і в мережі Instagram. Із анонімних джерел стало відомо, що Google також виявила на своїх платформах рекламу, яку купували з Росії у цей період.

У жовтні представники Комітету з розвідки Сенату США схвалили висновки американської розвідки щодо того, що Росія здійснювала вплив на вибори президента Америки в 2016 році.

comments powered by Disqus