60% усіх російськомовних акаунтів, як пишуть про НАТО в Twitter, схожі на ботів – НАТО

politolog.net

Про це йдеться у доповіді Центру передового досвіду НАТО з питань стратегічних комунікацій, повідомляє «Голос Америки».

«Російськомовні боти створюють приблизно 70% усіх російських повідомлень про НАТО у країнах Балтії та Польщі, йдеться в доповіді– Загалом 60% активних російськомовних облікових записів мають вигляд автоматизованих. Для порівняння 39% англомовних облікових записів є ботами».

У Центрі передового досвіду НАТО з питань стратегічних комунікацій заявили, що політичні сили активно використовують ботів у соцмережах для маніпуляцій громадською думкою з питань регіональної геополітики.

«За нашими оцінками, на такі облікові записи припадає від 5 до 15 відсотків усієї активності щодо присутності НАТО у Латвії та Естонії з березня по липень 2017 року. Згенеровані ботами повідомлення мають відмінності залежно від того, на яку аудиторію вони націлені. Повідомлення, націлені на західного споживача, наголошують, що масштаби російських навчань менші за операції НАТО. Повідомлення націлені на внутрішню аудиторію, рідко згадують російські навчання», повідомляється в документі.

Дослідники зазначили, що такі висновки базуються на аналізі дописів, які стосувались військової активності у країнах Балтії та Польщі, а не російськомовного контенту в Twitter загалом. Крім того, у НАТО відзначили, що результати можуть бути іншими у випадку дослідження інших медіа платформ.

Центр передового досвіду НАТО з питань стратегічних комунікацій (NATO Strategic Communications Centre of Excellence) – дослідницький центр, який сприяє трансформації альянсу. Центр базується в м.Рига в Латвії.

Нагадаємо, соцмережа Twitter знайшла в себе 2752 профілі і більше 36 тисяч ботів, які розглядаються як причетні до кампанії з впливу на вибори в США. Вони автоматично опублікували 1,4 мільйона твітів про вибори, що становить 9,74% від всіх дописів про кампанію. Раніше компанія повідомила про 201 акаунт й заявила, що закрила 220 російських акаунтів через зв'язок з президентськими виборами в США.

Першою про ймовірне російське втручання в минулі американські вибори у вересні заявила компанія Facebook. Згодом з'явилася інформація про те, що подібна реклама поширювалася і в мережі Instagram. Із анонімних джерел стало відомо, що Google також виявила на своїх платформах рекламу, яку купували з Росії у цей період. Всі три компанії запросили дати свідчення в Конгресі США.

Пізніше дослідники виявили у Twitter мережу з 13 000 ботів, які намагалися вплинути на референдум про Brexit у Великій Британії.

Російське видання РБК з'ясувало, як саме працював «американський відділ» кремлівської «Фабрики тролів» під час виборів президента США й опісля них. А газета The Guardian з'ясувала, які англомовні ЗМІ найбільше цитували кремлівських Twitter-тролів.

comments powered by Disqus