«Ефект дежа вю» в регіональній пресі

«Ефект дежа вю» в регіональній пресі

24 Квітня 2015
6238

«Ефект дежа вю» в регіональній пресі

координаторка житомирської експертної групи Інституту демократії імені Пилипа Орлика
6238
Моніторинг місцевих ЗМІ засвідчує відродження пращурів нинішньої «джинси» - «темників».
«Ефект дежа вю» в регіональній пресі
«Ефект дежа вю» в регіональній пресі

Моніторинг місцевих ЗМІ, який проводився в березні експертами проекту Інституту демократії імені Пилипа Орлика не засвідчив значних змін, ані в показниках «джинси», ані в показниках дотримання стандартів. Новим стали лише старі забуті «темники».

Публікацію у газеті «Житомирщина» (№25,13.03.2015) «Дешевий газ-дороге задоволення» під красномовною рубрикою «Точка зору» київського автора Єгора Бєлінського можна вважати просто «класикою жанру». Подібні «темники» (пращури нинішньої «джинси»),масово розсилали з Кабміну на початку 2000-них на управління в справах преси місцевих держадміністрацій і звідти в місцеві ЗМІ. 

Не дивно, що цей же матеріал розміщено й у сумській  газеті «ДС Експрес+Данкор» №10 від 11 березня. (У березні житомирські експерти моніторили сумські ЗМІ.)

Збіг? І, хоч в моніторингу задіяні не всі обласні ЗМІ, при перевірці газет з інших областей знаходимо у цей же період ідентичний матеріал  в обласній газеті «Запорізька правда» від 14 березня.  (тут і далі електронні версії газет)

 

І в газеті «Рівне ракурс» за 16 березня.

І в херсонській газеті «Вгору» за 14 березня.

Те ж саме можна прочитати і в ізмаїльській газеті «Курьер недели» (29.03.15) і ,очевидно, ще багато де.

Чим «темники» відрізняються від «джинси»?  Мало чим, і ті й інші – є замовними матеріалами. Але медведчуківський винахід - «темник» є більш системним і гнучким.

Якщо «джинса» може бути й комерційною, то «темник» виключно політичний «продукт»,навіть партократично-бюрократичний, бо ,як правило, маніпулює на користь лише провладної політичної сили або влади.

Одна й та ж «тема» подається з потрібного кута зору і звичайно ж, матеріали готуються одними й тими ж авторами. Далі такі статті  через угоду з рекламною агенцією розсилаються на платній основі в місцеву пресу. Про що і підтвердили в рекламному відділі однієї з житомирських газет. Оскільки вже в квітні розмістили черговий «продукт»

під назвою «Кому вигідно «надкусити» український уряд»,Олександр Кравчук,Київ («Житомирщина»№38,17 квітня).

 

Такі ж публікації бачимо в газетах «Черкаський край» 15 квітня

Цю ж публікацію розмістила й районна газета з Львівської області «Нафтовик Борислава»

Питання – хто і за якою статтею витрат фінансує розміщення цих публікацій залишається відкритим:якщо це висвітлення роботи органів державної влади, то чому оплачується.,як реклама?

Навряд чи це останні приклади подібних публікацій,якщо вже вони з’явились на сторінках місцевих газет . Як відомо, нове – це добре забуте старе. Схоже, що «темники» повертаються . А вони і є своєрідним індикатором ,як ставлення влади до місцевих ЗМІ, так і їх якості. То ж і маємо замість власних аналітичних матеріалів рекламний «піар продукт»,спущений згори.

 «Моніторинг публікацій у регіональних друкованих ЗМІ для оцінки дотримання стандартів журналістики» здійснюється за підтримки програми «У-Медіа» міжнародної неурядової організації «Інтерньюз Нетворк»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
timeslive.co.za
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
6238
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду