Він обіцяв повернутися. Саакашвілі як тест на дотримання балансу. Моніторинг теленовин за 4–10 грудня 2017 року

Найгостріші події тижня розгорталися довкола ГПУ, яка «воювала» то з НАБУ, то із Саакашвілі. Поки очільників антикорупційних відомств критикували в парламенті, вони перебували у США. Поки сипався компромат на Саакашвілі, його витягали з автозака й переховували від правоохоронців. Тож прокуратура та провладні сили фізично мали легший доступ до медіа.

Переважання їхньої позиції свідчить переважно про інертність новинарів, які ретранслюють вкинуте більше, ніж шукають самостійно. Але в цих умовах значна частина каналів пройшли перевірку на вірність стандартам: комусь краще, комусь трохи гірше, але вдавалося витягати для глядачів і аргументи малодоступних сторін конфлікту, шукати інші способи показати неоднозначність подій.

4 грудня, понеділок

Всі канали, крім «UA: Першого», повідомили про заяву Петра Порошенка щодо можливого підвищення мінімальної зарплати до 4100 грн. Новина має суспільну важливість, але сама по собі заява є радше піар-кроком Президента. Тим більше, що жодне з повідомлень не апелює до експертних висновків про наслідки такого кроку. У випуску на «112» лише зазначили, що віце-прем’єр Павло Розенко випередив критиків і сказав, що це не має позначитися на інфляції.

Паркетні заяви Порошенка щодо неприпустимості блокування каналу NewsOne поширили на 5-му та «Україні». Загалом ця тема не набула особливого розголосу у вечірніх новинах. Її розкривали тільки на 5-му, СТБ, стисло виклали на «Україні», також на «Інтері» коментував інцидент голова НСЖУ Сергій Томіленко. Автор сюжету Олександр Васильченко називає учасників протесту «радикалами».

На каналі «Україна» в матеріалі з погоджувальної ради парламенту знову говорять представники лише двох фракцій: «Народного фронту» та Радикальної партії. Андрій Тетерук апелює до досягнень уряду Яценюка, а Віктор Галасюк — піарить законопроект «Купуй українське» та свого лідера Олега Ляшка.

Далі в ефірі вже з’явився сам Олег Ляшко. У сюжеті Юлії Дронник він критикував роботу «Укрзалізниці» через простої вантажів на залізничному вузлі між Запорізькою та Донецькою областями. «Ведущая: Покупатели вовремя не получают продукцию, предприятия валюту, а бюджет налоги». У самому сюжеті йдеться про завод «Азовсталь», що належить до холдингу «Метінвест» Ріната Ахметова.

Також на «Україні» вийшов сюжет про допомогу дітям із вадами серця. Піарили і благодійність першої леді: «Ведущая: Бассейн, гидромассажный блок и новые тренажеры для малышей — в Черниговском реабилитационном центре для детей с инвалидностью заработал современный корпус. На открытии присутствовала супруга президента Марина Порошенко». Вона єдина коментує відкриття, по суті виступаючи ніби обличчям цього центру.

На «Інтері» Сергій Каплін піарився на мітингу під Верховною Радою з вимогою підвищення зарплат і пенсій.

На ICTV вийшов сюжет про M1 Music Awards — премію від телеканалу М1, що належить до холдингу Віктора та Олени Пінчуків Starlight media.

На «UA: Першому» єдині вирішили присвятити сюжет річниці резонансного розстрілу поліцейських у Княжичах. Олексій Гомон нагадав обставини трагедії та повідомив, що досі розслідування не завершене, відповідей від правоохоронців немає.

5 грудня, вівторок

У центрі уваги — спроба затримання Михеїла Саакашвілі. Медійно активнішою цього дня була сторона його опонентів, а саме Генпрокуратура в особі Юрія Луценка. Це дещо позначилося на загальній картині в оцінюванні балансу аргументів. Утім, для балансу журналісти мали змогу поспілкуватися із прихильниками, соратниками, адвокатами політика, а також висвітлити його реакції на заяви ГПУ, які він озвучував на акції під Верховною Радою, критику ГПУ від нардепів із групи підтпримки під час виступу прокурора у парламенті.

На 5-му матеріал про спробу затримання Саакашвілі розпочинається закидами про фінансування діяльності Саакашвілі Курченком, але в самому репортажі, наприклад, є коментар Давида Сакварелідзе із сумнівами в законності дій силовиків. Але на ICTV й тому ж 5-му після збалансованих репортажів — окремо заява Луценка з його звинуваченнями на адресу Саакашвілі, без відповіді політика чи зауважень його прибічників.

Практично немає реакцій Саакашвілі в матеріалах на «112», хоча репортажно висвітлений перебіг подій. Із критикою дій влади висловився нардеп від «Опоблоку» Михайло Папієв.

На «Україні» повідомлення йде під титром: «Громкое разоблачение». Наступна фраза підводки: «Ведуча: Михаила Саакашвили финансировали люди із окружения Януковича. Об этом сегодня заявил Генпрокурор». Двічі наголошено на розкішній квартирі, де мешкав політик. Із парламенту віщає тільки Луценко та представники коаліції, їх підтримує Ляшко: «Всі, хто підтримує заколот Саакашвілі, працюють на Кремль за гроші Кремля свідомо чи несвідомо». У цьому блоці абсолютно переважають аргументи проти Саакашвілі, з виразно негативними оцінками.

На «1+1», крім обвинувачень із боку влади, лунають і припущення щодо політичного переслідування Саакашвілі. Є позиція адвоката Саакашвілі. Також коментар адвоката дали на «UA: Першому».

За дивним збігом обставин на «1+1» із низки коментарів посадовців — тільки представники «Народного фронту»: Антон Геращенко, Арсен Аваков, Павло Петренко. Після нагадування про перебіг подій наприкінці випуску — заява «Народного фронту»: «Ведуча Лідія Таран: З парламентської трибуни заяву зачитав лідер фракції Максим Бурбак. Головна вимога: партія очікує на відкритий і чесний процес у цій справі».

Збалансований, повний і навіть дотепний сюжет про виступ у парламенті Юрія Луценка підготувала Ольга Кошеленко на «1+1». На відміну від 5-го, журналістка не називає, кому з народних депутатів генпрокурор закидає пособництво Саакашвілі — це серйозні звинуваченя поки що не підкріплені аргументами. Також на відміну від більшості каналів є відповідь генпрокурору від нардепа Сергія Лещенка та критичний коментар депутата Сергія Соболєва.

На «Інтері» переважає позиція ГПУ, але події висвітлені репортажно, без надмірних антипатій до Саакашвілі. Від опозиції коментують представники «Самопомочі», «Батьківщини» та «Опоблоку». Останні називають ситуацію у країні ганебною. І наприкінці сюжету із парламенту — меседжі опозиції щодо продовження мораторію на продаж сільгосп земель. Кому потрібне скасування мораторію, взагалі не йдеться.

Судячи із формулювань новин, не ставили під сумнів достовірність плівок із записом розмов начебто самого Саакашвілі та його соратника з Курченком на 5-му, «Україні», СТБ. На «Інтері» сумніви в достовірності висловлювали опозиційні депутати в коментарях. Решта каналів подавали інформацію обережно: «нібито» розмови Саакашвілі із Курченком, акцентували, що це лише версія ГПУ тощо.

Про заяву Держдепартаменту США із занепокоєнням щодо ситуації довкола антикорупційних органів в Україні повідомили на «1+1», «Інтері» та СТБ.

На цій хвилі пропіарився на «1+1» Анатолій Кінах: «В українському союзі промисловців та підприємців закликають владу та опозицію стати вище політичних інтересів і працювати на благо країни», — повідомила ведуча.

На каналі «Україна» крім того нахвалювали еко-ініціативи компанії ДТЕК, транслювали понад півтори хвилини текстового вітання Ріната Ахметова із Днем волонтера. І, звісно, сюжет про його волонтерську роботу від Юлії Меншакірової під титром: «Помочь выжить». Марина Порошенко знову стала головною благодійницею для інклюзії у школах: передала дев’ять підйомників для візків. Також піарили фонд Бориса Колеснікова, який проводить конкурс робіт студентів-архітекторів. І наприкінці випуску привернули увагу до гри ФК «Шахтар», яку транслюватиме канал.

На «Інтері» Сергій Каплін протискував тему нібито подвійного громадянства Вадима Рабіновича. Крім Капліна та закадрового голосу, ніхто з причетних тему не коментує.

6 грудня, середа

У столиці продовжуються акції Саакашвілі та інформаційні баталії між НАБУ та ГПУ.

На ICTV із парламентського виступу Юрія Луценка показали тільки його позицію і жодної альтернативної оцінки подій довкола конфлікту між ГПУ і НАБУ. Зокрема: «Кор.: Своїх же колег з НАБУ і САП [Луценко — MS] закликав не дискредитувати українську правоохоронну систему».

На «112» у парламентському сюжеті про звіт силовиків щодо Саакашвілі й НАБУ — і належний бекґрануд, і коментарі нардепів Заліщук та Найєма щодо можливого їх виключення із фракції БПП за внутрішню опозицію. «1+1», «UA: Перший» та СТБ приділили увагу висвітленню позиції Михеїла Саакашвілі чи його адвокатів.

На каналі «Україна» поширили заяву Порошенка в такій подачі: «Анна Панова, ведущая: Организаторы акции Саакашвили пытаются дестабилизировать ситуацию в стране на кремлевские деньги. Они провоцировали силовиков, добиваясь кровопролития». Заяви Порошенка також окремим повідомленнями виділили на 5-му, СТБ та «Інтері».

Далі на «Україні» сюжет Зоряни Степаненко, де транслюється тільки позиція ГПУ: з критикою НАБУ та Саакашвілі. На підтримку цих тез — коментарі Ляшка й Тетерука.

Далі заяви про нібито незаконне прослуховування, яке здійснювало НАБУ та критика законопроекту, що розширює можливості детективів. Позиції НАБУ з цих питань немає. У продовженні випуску в студії з’явився нардеп Вадим Новинський, який розмірковує про повноваження і методи роботи НАБУ та закликає обережно ставитися до вимог МВФ.

Незмінний атрибут випуску — сюжет Вікторії Чистюхіної про подвиги благодійного фонду Ріната Ахметова на Донбасі. І наприкінці випуску — знову підігрівають інтерес до матчу «Шахтаря» із «Манчестер Сіті», анонсуючи аншлаг і трасляцію матчу на каналі «Україна».

Хоча у парламентському репортажі на «Інтері» Юрій Бойко із «Опоблоку» критикував бюджет, це не заважило пізніше у випуску дати паркетний матеріал, де прем’єр Володимир Гройсман акцентує увагу виключно на позитивних показниках кошторису. Такий же матеріал вийшов на ICTV.

Також на «Інтері» Сергій Каплін спершу мітингував за підвищення зарплат і пенсій. Ще раз Каплін фігурує у повідомленні про анулювання ліцензій на видобуток газу «Нафтогазу». Нардеп був одним із заявників щодо відкликання цих дозволів, реакції НАКу немає.

На «Інтері» однобоко народна депутатка Ольга Богомолець критикувала МОЗ: «Ведущая: Министерство здравоохранения закупило ненужные лекарства на десятки миллионов гривен. Счетная палата Украины после проверки нашла в действиях Минздрава признаки уголовных нарушений. Об этом на своей странице в Фейсбуке написала нардеп, глава комитета ВР по вопросам здравоохранения Ольга Богомолец». Позиції міністерства немає.

На ICTV піарили Віктора та Олену Пінчуків на підтримці мотиваційних та молодіжних проектів.

7 грудня, четвер

Найгарячіші новини — з парламенту: там продовжили мораторій на продаж землі, обговорювали бюджет, звільнили голову антикорупційного комітету і зареєстрували законопроект щодо зміни механізму звільнення керівників НАБУ і САП.

Щодо мораторію на продаж землі, лише одна позиція на це питання була у матеріалах на ICTV — тільки Юлія Тимошенко, на каналі «Україна» — Олег Ляшко, на «Інтері» — Олександр Вілкул. Всі вони підтримують продовження мораторію. У цих сюжетах немає доповнень, що земельна реформа є однією з умов співпраці з МВФ, і є питанням дискусійним.

Збалансовано подали питання на 5-му, не забули про зобов’язання перед МВФ. Також цей момент не упустили на «1+1», але сама новина — без жодних коментарів, лише стисла інформація зі студії.

Забагато оцінок у підводці Олени Фроляк на ICTV до першого сюжету щодо законопроекту стосовно НАБУ: «І за таких умов боротьба з корупцією легко перетворюється на профанацію… З грізними попередженнями виступили Міжнародний валютний фонд, Світовий банк, без чиїх грошей країні буде непереливки і долар по двадцять сім здасться нам справжнім раєм. Відвертий шквал критики, спротив громадських активістів призупинили небезпечний процес».Але загалом у сюжеті є коментарі як від коаліції, так і від єврооптимістів.

Подібна ситуація на «1+1» у сюжеті Марії Васильєвої: «Кор.: Майже до світанку тривали драматичні переговори між українською владою та дипломатами ЄС і США, занепокоєними намірами зачистити Антикорупційні органи від непідконтрольних керівників. [] Фактично це б означало блискавичну відставку керівника Антикорупційного бюро Артема Ситника, який нині дратує владу, напевно, як ніхто інший». У сюжеті звучать коментарі як прихильників, так і критиків НАБУ.

Більшість каналів звільнення Соболєва та ситуацію довкола НАБУ подавали збалансовано. На «Інтері» у включенні Олександра Васильченка увійшла лише критика Соболєва. На «112 Україна» цього дня моніториться випуск о 21:00. Ці питання у ньому не висвітлювалися, але тема піднімалася у ефірі протягом дня. На «UA: Першому» вийшло стисле, але збалансоване повідомлення про відставку Соболєва.

У більш пізніх випусках новин — «UA: Першого», «112» та СТБ — матеріали з парламенту були зосереджені переважно на темі бюджету. Але на СТБ вийшов повний і збалансований сюжет щодо ситуації довкола НАБУ: з коментарями Соболєва, його критиків, оцінками щодо мети законопроектів з приводу НАБУ і САП та реакцією міжнародної спільноти.

У включенні Анни Грішиної на каналі «Україна», крім однобокості в земельному питанні, лише Віктор Галасюк схвально коментував підтриманий у першому читанні законопроект «Купуй українське, плати українцям», що викликав критику експертів. У сюжеті про мінуси та застереження економістів — ані слова.

На каналі «Україна» спершу Гройсман та Порошенко привітали з децентралізацією, а потім і Борис Колесніков, зазначивши, що успіхи не такі вже й великі. Це імітація балансу, оскільки замість інформації глядач бачить лише піар політиків із протилежних таборів на цій темі.

Далі в ефірі — Сергій Тарута зі своїми оцінками бюджету, хоча він не входить до профільного комітету, і постає питання — чому саме він і тільки він висловлюється на цю тему. Також він тут розповідає про ініційоване ним міжфракційне об’єднання «Майбутнє Донбасу».

Раптом серед політичних новин — сюжет Єгора Логінова про успіхи футбольного клубу «Шахтар», який належить Рінату Ахметову. Наступний сюжет — піар фонду Ріната Ахметова від Юлії Меншакірової.

На «Україні» вийшов сюжет про закиди слідства у справі харківського ДТП на адресу автошколи, де підозрювана Олена Зайцева здавала тести перед отриманням прав. Директорка автошколи просить закрити обличчя через погрози, які отримує. Це прохання журналісти виконали, але показали ім’я та прізвище жінки, що зводить нанівець її прагнення до анонімності.

на «Інтері» після парламентських сюжетів — новина про пікет під парламентом на чолі з нардепом від БПП Сергієм Капліним. Вимагали мінімальну зарплату в 10 тис. грн, а пенсії — 5 тис. грн.

Далі сюжет Оксани Григор’євої про нібито подвійне громадянство Рабіновича. Тут знову фігурує постійний для каналу коментатор чи то блогер, чи то журналіст Василь Крутчак. А от коментарів самого Рабіновіча, як і раніше, на каналі немає.

Також на «Інтері» — однобоке повідомлення про нібито утиски угорців на Закарпатті: «Ведущая: Направить постоянную миссию ОБСЕ в Закарпатье призвал сегодня министр иностранных дел Венгрий Петер Сийярто … Сийярто назвал дискриминационным в части языкового вопроса и заявил, что миссия ОБСЕ в Закарпатье должна снять напряжение в регионе». Ні оцінок від ОБСЄ, ні інших думок щодо обстановки на Закарпатті з української сторони немає.

8 грудня, п’ятниця

Про висновок Венеціанської комісії інформували переважно із позиції «перемоги»: «Венеційська комісія жодних порушень прав нацменшин не знайшла і заявила, що питання використання мов мають вирішувати спеціальні закони, що Україна і зробила» — ICTV; на 5-му повідомили, ніби Венеційська комісія «стала на бік України», хоча в рішенні є як застереження, так і спростування обмеження прав нацменшин. Це свідчить про те, що у новинах канали в більшості спиралися на заяви Міносвіти, тобто українського уряду, і немає ознак, що формулювання порівнювали із офіційними висновками.

Інші джерела є у новині «UA: Першого», там посилалися на прес-реліз Ради Європи. Також на «1+1» повідомили, що зв’язалися із прес-службою Венеціанської комісії та зацитували фрагмент їхнього прес-релізу.

На «UA: Першому» виклали новину так: «Ведуча: У мовну статтю українського закону Про освіту Венеційська комісія рекомендує внести правки. Про це повідомила прес-служба Ради Європи. У своєму висновку комісія радить, зокрема, забезпечити достатню частку освіти мовами меншин в початковій та середній школі та продовжити перехідний період для здійснення реформи. Крім цього, звільнити від нових мовних вимог приватні заклади».

Про ухвалений вночі бюджет на ICTV говорить тільки Володимир Гройсман, альтернативних оцінок кошторису немає. Решта каналів подавали схвальні відгуки та критику депутатів. Експертів до оцінки не залучали.

На «UA: Першому» окремий сюжет присвятили зауваженням кардіохірургів щодо фінансування програми, запропонованої інститутом ім. Амосова. Також містяться роз’яснення Ольги Богомолець, без політичних оцінок, та повідомлення про очікування коментаря від МОЗу.

У сюжеті Анни Грішиної на каналі «Україна» з-поміж інших питань включили коментар Олега Ляшка, який вимагає підвищення мінімальної зарплати до 4300 грн. Це культивує образ політика-народного героя, хоча про можливе збільшення мінімалки вже говорили раніше і президент, і його фракція у парламенті.

На «112» поширили заяву Порошенка, що ситуація з Саакашвілі не гідна міжнародної уваги. Це оцінка лише зацікавленої сторони, а бекґраунду для добалансування повідомлення не дали.

На СТБ із заяв Президента в Литві поширили також «паркетне»: «Ведуча: Між тим президент України Петро Порошенко заявив, що не допустить політичного втручання в діяльність антикорупційних органів в Україні».

Про новий виток скандалів довкола НАБУ: обшуки в Мін’юсті — не повідомили на ICTV. Хоча інформували про запевнення Порошенка перед президенткою Литви щодо незалежності антикорупційних органів та створення Антикорупційного суду. Решта каналів повідомили про обшуки збалансовано. На «1+1» та СТБ навіть нагадали, повідомляючи про розслідування за фактом незаконних обшуків, про конфлікт між НАБУ і ГПУ.

Гостем студії на каналі «Україна» став Борис Колесніков, який давав свої політичні оцінки бюджету-2018, конфлікту між правоохоронними і антикорупційними органами, і анонсував презентацію свого плану попередження корупції.

Далі анонсували спецрепортаж, вочевидь, негативно упереджений щодо Саакашвілі: «Ведущая: Как человек без гражданства готовил протесты в центре столицы, сколько акции стоили и кто от них пострадал — смотрите сегодня в 23:20 в сенсационном репортаже расследований «По следам человека на крыше».

Наступний сюжет — незмінний звіт про допомогу жителям Донбасу від фонду Ріната Ахметова. А далі повідомлення про розгляд питань Донбасу на комітеті ПАРЄ: «Ведущая: Люди в зоне боевых действий лишились работы, жилищ, а оставшиеся на неподконтрольной территории — социальной помощи. И законы, которые должны защитить права украинцев в такой ситуации не идеальны. Это предложение вложили в резолюцию». Єдиний коментатор у сюжеті — Вадим Новинський, який не повідомляє, які плани парламенту щодо вдосконалення законів, а лише констатує проблему.

Також на каналі «Україна» окремим сюжетом привернули увагу до свого новорічного шоу. На ICTV присвятили сюжет проекту своєї медіагрупи — «M1 Music Awards».

Випуск «Інтера» не аналізується, оскільки ввечері виходять підсумки тижня.

9 грудня, субота

Не дало засумувати новинарям у суботу затримання Михеїла Саакашвілі.

На каналі «Україна» у сюжеті про затримання Саакашвілі не згадується про те, що він оголосив голодування на знак протесту. Наступним повідомленням нагадали про заяву ГПУ про нібито фінансування акції під проводом Саакашвілі Сергієм Курченком «з Москви», і це подається як факт, а не припущення, що має бути доведене. Одразу за цим — анонс серіал «Герократія», що фокусується на негативі часів реформ Саакашвілі в Грузії.

На «112» ситуацію довкола Саакашвілі описала ведуча, начиткою зі студії під відеоряд подій. У бекґраунді, де йшлося про закиди до політика від ГПУ, не було згадано відповідей самого Саакашвілі чи його адвокатів на це, хоча раніше вони вже були озвучені. Аналогічна ситуація з повідомленням на «Інтері». Решта каналів враховували позицію адвокатів затриманого.

На 5-ому повідомили про автопробіг до будинку генпрокурора Юрія Луценка. У репортажі Олени Бережнюк висловилися і учасники акції, і ті, хто її критикує, і зацитована реакція самого Луценка. На «UA: Першому» також вийшов репортаж про акцію, говорять у ньому переважно її учасники, речниця ГПУ лише повідомила, що Луценко на роботі, а його реакцію на подію не показали.

На «Інтері» після новини про протести під СІЗО СБУ — повідомлення про пікет будівлі Мін’юсту, організований Сергієм Капліним: «Ведущая: По его данным, чиновники министерства незаконно потратили 100 миллионов государственных средств. При этом документы пытались уничтожить и не пустить детективов НАБУ с обысками». Навіть дещо комічно, що «його дані» — це раніше оприлюднені у медіа заяви представників НАБУ. Щоправда, ті підозрювали розтрату в половину меншої суми.

Із презентації проекту «Книга добра» паркетні новини тільки з участю Порошенка вийшли на на ICTV та «Україні».

Фонд Ріната Ахметова пропіарили на ініціативі «Сирітству ні» у новинах каналу «Україна». Новину про те, що Маріуполь включили до Європейської асоціації місцевої демократії, коментує не міський голова чи представники асоціації, чиї коментарі були би більш релевантними, а нардеп Сергій Тарута, який періодично піариться на цьому каналі із темою підтримки Донбасу.

На «112» проансували програму «Кеш-тест», яка має на меті аналіз статків нардепів. У цьому випуску будуть: Євген Балицький від «Опоблоку» та Сергій Лещенко від БПП. Але сюжет не є новиною, а привертає увагу до проекту телеканалу.

На ICTV ще раз присвятили сюжет премії свого медіахолдингу «M1 Music Awards». На «UA: Першому» анонсували сюжетом новий сезон програми «Фольк-Music».

10 грудня, неділя

До огляду включений тільки випуск новин на «Інтері» на заміну п’ятничних підсумкових новин.

Випуск розпочався із репортажу з фронту. У матеріалі спростовується поширена бойовиками інформація про нібито обстріл Донецької фільтрувальної станції фосфорними мінами з боку української армії.

Далі у випуску міжнародні та надзвичайні новини. Також повідомили про вислення родин переселенців із гуртожитку інституту права Мін’юсту: представлена лише позиція мешканців, від адміністрації гуртожитку немає ніяких пояснень чи принаймні заявленої спроби їх отримати.

З Одещини в сюжеті Андрія Анастасова — міркування про долю мавзолею Григорію Котовському. Ведуча називає його «революціонером», кореспондент «неоднозначною історичною особистістю» під кадри радянського фільму «Котовський». А потім вказує, що під декомунізацію він потрапив як «революціонер», не згадуючи про його заслуги перед радянським тоталітарним режимом. Сюжет більше присвячений бюрократичним казусам, ніж його особистості.

Завершує випуск міжнародний огляд. Сюжетів із ознаками замовлення не виявлено.

ВИСНОВКИ

Порівняно із попереднім тижнем, кількість сумнівних матеріалів суттєво збільшилася і становить 68: 43 матеріали з ознаками замовлення, 17 паркетних новин, сім промосюжетів власних проектів медіакомпаній.

Такі матеріали виявлені на кожному із восьми каналів: 34 на каналі «Україна», 13 на «Інтері», 11 на ICTV, три на «1+1», по два на СТБ, 5-му та «112», один на «UA: Першому» (промо власного телепроекту).

В інтересах Ріната Ахметова 12 сюжетів на каналі «Україна»: сім присвячені благодійності, два — бізнесу ДТЕК і «Метінвест», три — футбольному клубу «Шахтар».

Десять паркетних новин присвячені заявам Петра Порошенка: три на «Україні», по дві на СТБ та 5-му, по одній на ICTV, «Інтері» та «112».

П’ять паркетних новин у заліку Володимира Гройсмана: три на ICTV, по одній на «Інтері» та «Україні».

Сергій Каплін засвітився у семи новинах на «Інтері».

Представники «Опозиційного блоку» однобоко транслювали свою позицію в шести матеріалах: п’ять на каналі «Україна» та один на «Інтері». На каналі «Україна» тричі з’являвся Борис Колесніков та двічі Вадим Новинський.

Премію «M1 MusicAwards» чотирма сюжетами популяризували на ICTV.

«Народний фронт» піарився тричі: двічі на «1+1» та в одному повідомленні на каналі «Україна».

Олег Ляшко тричі фігурував у новинах на каналі «Україна». Тут же по два рази піарили Сергія Таруту і Марину Порошенко.

Заяви Юрія Луценка зовсім без критики подавали тричі: двічі подавали на ICTV та в одному матеріалі на каналі «Україна».

По одному повідомленню — в інтересах Віктора Пінчука на ICTV, Ольги Богомолець на «Інтері», Анатолія Кінаха на «1+1».

До критичних матеріалів із ознаками чорного піару зараховані дев’ять повідомлень: п’ять на каналі «Україна», чотири на «Інтері». На «Україні» критикували переважно Саакашвілі — у чотирьох повідомленнях, в одному — НАБУ. На «Інтері» критикували МОЗ, «Нафтогаз» та двічі Вадима Рабіновича.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз Нетворк». Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з поглядом «Інтерньюз Нетворк».

comments powered by Disqus