То чи були калинівські диверсанти? Моніторинг теленовин за 25 вересня — 1 жовтня 2017 року

Повідомляючи про вибухи на складах у Калинівці, значна частина кореспондентів нехтували достовірністю. Вони не вказували, звідки отримали інформацію про нібито затримання диверсантів, і наступного дня просто спростовували власні повідомлення офіційними заявами з СБУ. Коментувати події лише одиниці каналів запрошували експертів. Але практично не пояснювали глядачам, чому саме ці люди є фахівцями з цього питання. І чи справді є. До абсурду дійшли в «ТСН» на «1+1»: про причини вибухів намагалися дізнатися в родинах командування військової частини та з їхніх профілів у соцмережах.

25 вересня, понеділок

Під Києвом грабіжники забили до смерті голову «Київобленерго» Івана Поливяного — це напевно найрезонансніша новина за добу. Крім того, Україна знову опинилася в центрі міжнародного скандалу, але далеко не всі телеканали звернули на це увагу.

ICTV розпочинає випуск двома матеріалами, що в підводці містять різкі оцінки, які дає ведуча: «Українська безконтрольність та безвідповідальність вражає чи не щодня». Йдеться про отруєння понад півсотні львів’ян копченою рибою з ринку. І вже наступний сюжет констатує: «Ведуча: Кричуща недбалість та безвідповідальність відправили на той світ 3 дітей в таборі "Вікторія" в Одесі». Так розпочинається матеріал про похорон дівчинки, загиблої в пожежі. А глядачам тільки й лишається думати, як страшно жити в Україні.

Про вбивство Івана Поливяного у власній оселі «Факти» взагалі не розповідають. Про те, що деталі злочину відкриють у «Надзвичайних новинах», ведуча інформаційного випуску передає в анонсі, що завершує програму.

Між тим більшість каналів саме цією новиною відкриває випуск. Про масове отруєння рибою зі львівського ринку не повідомили «1+1» та СТБ. При цьому на «1+1» було три новини зі Львівщини: смертельна аварія за участі сміттєвозу, знайдене в лісі тіло 9-річної дівчинки, яка зникла напередодні, операції від закордонних лікарів для дітей, що постраждали від опіків.

Найбільш практично до висвітлення ситуації з отруєнням підійшли на каналі «Україна». Оксана Лабойко так завершує сюжет: «Врачи категорически не рекомендуют покупать на рынке нефасованные продукты, особенно если продавец не показывает сертификаты качества, а заключению ветлаборатории больше трех дней».

Про звіт Amnesty International, у якому йдеться про начебто причетність України до постачання зброї Південному Судану, що суперечить міжнародним нормам, сказали тільки на каналі «Україна» та «UA: Першому». При цьому коментар компанії, яку звинувачують в організації постачання — «Укрінмаш», — міститься тільки в сюжеті каналу «Україна», на «UA: Першому» — лише факти зі звіту міжнародної організації і жодних коментарів.

Тільки три телеканали не проігнорували річницю вбивства патрульних поліцейських у Дніпрі минулого року, що було першим в Україні смертельним випадком для нових копів. Про встановлення пам’ятника на місці загибелі, результати судового розгляду справи і причини відсутності вироку обвинуваченому розповіли 5-й канал, «1+1» та «Інтер». Канал «112» теж випустив сюжет на цю тему у випуску о 21.00. 

На каналі «Україна» Володимир Гройсман казав про поліпшення інвестиційного клімату, хоча що такого новинного у його цитованій заяві — збагнути важко.

Далі у випуску піарився Олег Ляшко. Він у студії викладав своє бачення пенсійної реформи. Також на каналі «Україна» поширили заяву Арсенія Яценюка, що він подає на Росію до Європейського суду через заочне його засудження нібито за участь у бойових діях у Чечні.

І постійна фішка — сюжет Інни Жиленко про допомогу від фонду Ахметова родині, що лишилася без засобів до існування.

На «Інтері» запізніло (інші канали про це вже повідомляли чи дискутували в гостьових студіях) почали говорити про законопроект щодо розширення повноважень Нацгвардії. Але коментарів у матеріалі немає.

Володимир Омелян заявив у «Подробностях» про захист честі й гідності через заяви МАУ. Але аргументами МАУ в матеріалі знехтували. Критикували й медреформу: «Ведущая: Препаратов от гепатита Б и С как не было, так и нет. Об этом заявила врач-инфекционист Ольга Голубовская на своей странице в Фейсбуке. Доктор медицинских наук возмущена отчётом Минздрава об обеспечении лечения больных и экономии бюджетных средств. По её словам, с реальностью такие заявления не имеют ничего общего».

На СТБ Марія Малевська розбиралася, чому села, які потерпають від обстрілів, у документах не є зоною АТО, а отже їхні мешканці не можуть виїхати й отримувати державну підтримку, гарантовану переселенцям.

 

На каналі «Україна» Ані Нікогосян з’ясовувала, чому робітники з України виїжджають за кордон і не хочуть працювати на тих самих посадах на Батьківщині.

СТБ пропіарив свій «Майстер-шеф», розказавши, як герой проекту планує змінити шкільні меню, а на ICTV хвалилися своєю програмою «Більше ніж правда».

26 вересня, вівторок

У Дніпрі почали розглядати апеляцію у справі Іл-76. Більшість каналів подавали цей процес збалансовано. Хоча в окремих випадках відчутно більше cпівпереживали родичам загиблих.

Це перша новина у випусках ICTV, «UA: Першого» та «1+1», але загалом розповідали про процес усі канали. ICTV подав коротке повідомленням із коментарями самого підсудного генерала Назарова та родички загиблого десантника. Інші канали робили розгорнуті сюжети з коментарями прокурорів та адвокатів потерпілих.

На «UA: Першому» це повідомлення супроводжувалося синьою плашкою, що поступово закривала екран, аби привернути увагу до недофінансування суспільного мовника.

Сюжет каналу «Україна» відрізняється від більшості тим, що також має коментар пілота першого літака, який здійснив посадку в аеропорту Луганська. Наступним за ним летів трагічно відомий Іл-76: «Кор. Наталия Гусак: Именно генерала Виктора Назарова обвиняют в смерти 49 человек. Говорят, он знал, что на неподконтрольную территорию ночью полетят три самолета, один из них стал мишенью террористов, 14 июня 2014 года боевики сбили Ил при подлете к Луганскому аэропорту. Александр Шиба был на борту первого самолета, он возмущен действиями командования».

На каналі «Україна» Володимир Гройсман хвалився зростанням потоку інвестицій до України: «Володимир Гройсман: Я глибоко переконаний у тому, що бізнес і економіка в Україні будуть зростати. Наші орієнтири не змінні. Подальше усунення адміністративних бар'єрів, бюрократії і максимальне спрощення ведення бізнесу. В цьому ми дуже зацікавлені». Подібні обіцянки прем’єра поширили й на «Інтері»: «Ведуча: Украину в ближайшие три года ждет экономический рост, и как следствие — приток инвестиций. Об этом премьер заявил на инвестиционном форуме в Киеве».

У цьому повідомленні розповідають про те, як у Києві, аби привабити туристів, планують побудувати парк атракціонів. А наступний матеріал: «Ведущая: Но главный атракцион сегодня — выжить. И проект госбюджета-2018 задачу эту не облегчает, так считает лидер оппозиционного блока Юрий Бойко».

Наступним матеріалом на «Інтері» просувають інтереси «Опоблоку» в питаннях миротворчості: «Наталья Белышева, ведущая: Оппозиционеры также считают, что для урегулирования конфликта на Донбассе необходимо ввести миротворцев. По их словам, проблема окончания войны волнует почти две трети населения страны, и без вмешательства дополнительного контингента ситуацию не решить».

Не обійшовся випуск і без заяв Сергія Капліна. Він повідомив про поновлення слідства щодо Сергія Бута — батька одного з керівників департаменту Нацполіції Дмитра Бута. Розслідування про майно його родини ще в квітні робили «Схеми» на «Радіо Свобода». Але на «Інтері» про нього почали активно говорити з серпня цього року. Цього разу його також критично і в’їдливо оцінюють: «Ведущая: Об одиозном Дмитрии Буте, хитросплетениях и нестыковках в его электронной декларации, элитных квадратных метрах в столице и обвинениях в рейдерстве мы уже рассказывали в предыдущих выпусках. Завтра смотрите очередное расследование наших журналистов».

Полярні погляди на підпал будинку нардепа й почесного командира полку «Дніпро-1» Юрія Берези подали «1+1» та «Інтер». Інші канали про цей випадок не згадували взагалі. «Плюси» дали інформацію і спробували отримати коментар у самого потерпілого: «Ведуча: Зловмисника затримали. Йому інкримінують статтю про майнову шкоду в особливо великих розмірах — покарання до 15 років за ґратами. Водночас у ЗМІ з'явилася інформація, що затриманий був тяжко побитий. Його доправили до реанімації зі зламаними хребцями й внутрішньочерепною гематомою. Його життя під загрозою. Ніби то до цього доклав руку безпосередньо Юрій Береза. Сам він лиш підтвердив нам факт підпалу». У повідомленні немає посилання на дані поліції чи коментарів від правоохоронців.

А ось як подає інформацію «Інтер»: «Ведущая: Нардеп от народного фронта Юрий Береза до полусмерти избил мужчину, который пытался проникнуть в его дом… На сайте полиции Днепропетровской области об избиении ни слова. Сказано лишь, что злоумышленник поджег дом и машину депутата». Жодних коментарів до цього матеріалу немає.

І, здавалося би, каналам було геть байдуже до дня народження Президента Петра Порошенка. Зрештою, це й добре, адже інформаційний привід не надто переконливий. Але ні. «1+1» таки приділив цьому майже півтори хвилини ефірного часу й розповів, як привітала Порошенка його дружина.

На каналі «Україна» розповідали, як штаб Ріната Ахметова допомагає з ліками семирічній дівчинці з Донбасу.

27 вересня, середа

Безумовно, головна тема дня: вибухи на складі боєприпасів у Калинівці на Вінниччині. Про наслідки, евакуацію, допомогу мешканцям та очікування військового кабінету в Президента розповідають на усіх телеканалах. У всіх каналів на місці працювали власкори й робили прямі включення з Вінничини у вечірніх новинах. Згадували і про те, як просуваються розслідування попередніх подібних пожеж на артскладах.

По коментарі експертів звернулися канал «Україна», СТБ, «1+1». В усіх коментарі дає екс-співробітник оперативного управління Генштабу Олег Жданов. На «1+1» також свої оцінки дає екс-керівник зовнішньої розвідки Микола Маломуж. На каналі «Україна» — Михайло Жирохов, титрований просто як «військовий експерт». Тож у більшості випадків не є очевидним поле експертності цих фахівців. «112» обговорює тему в гостьових студіях, переважно політиками, включенням — журналіст Юрій Бутусов.

Про допис Геращенка з заявою на адресу генерала Муженка повідомили на «1+1», вказавши, що його підтримали інші депутати, не зазначивши, хто саме: «Кор. Ольга Василевська: Народний депутат від “Народного фронту” Антон Геращенко, а потім його підтримали і інші народні депутати з інших фракцій. Заявили про те, що вони ініціюють звернення до головнокомандувача про відставку начальника Генерального штабу Муженка, а також його заступника який за посадою відповідальні за безпеку на складах. Утім, як нам вже поспішили джерела в Адміністрації Президента, за підсумками воєнного кабінету який ще не відбувся, можна сказати що АП пожертвує тільки заступником Муженка».

На «Інтері» згадують про заяву зі звинуваченнями Муженка, але не вказують, що її ініціював нардеп від «Народного фронту» і радник міністра Авакова Антон Геращенко: «Кор. Александр Васильченко: Тем временем, в президентской фракции уже анонсировали отставку главы генштаба Виктора Муженко. Нардеп Иван Винник заявил: об увольнении в ближайшее время должен сообщить сам президент или секретарь СНБО Александр Турчинов. По словам парламентария, это будет резонансное заявление о несоответствии Муженко должности, так как это уже четвертый случай уничтожения склада боеприпасов за время проведения АТО». Більше про те, чи захитається крісло під керівником Генштабу, ніхто не говорив.

У більшості повідомлень ішлося, що до реєстру розслідувань внесено відомості за фактом диверсії. Про це офіційно повідомляли і в СБУ. Але кілька каналів іще розповіли про загадкову ловлю диверсантів. Звідки взялися такі дані, чітко повідомляли не всі.

  • «Україна»: «ЧП в Калиновке расследуют как диверсию. Силовики утверждают, знали, что готовится атака и заранее задержали подозреваемых, но некоторым удалось улизнуть и они якобы и устроили взрыв… Спецслужбы знали наперед — будет диверсия. Под видом учений сотрудники СБУ задержали злоумышленников, но не всех. Те, кто остался на свободе и реализовали план диверсии… Имена задержанных за подготовку диверсии на арсенале в Калиновке и кому они подчинялись — в СБУ пока не разглашают»;
  • «1+1»: «Але всі ці припущення експертів, заперечує Сергій Місюра, офіцер з головного управління розвідку та матеріального забезпечення Збройних сил. Він стверджує, СБУ та спецпідрозділи на Вінниччині непросто проводили навчання, вони справді ловили диверсантів. Більше, частину з них упіймали, але ті що залишилися, таки відважилися на диверсію».

Ось які діаметрально протилежні факти наводять різні канали:

  • «Інтер»: «Военные склоняются к версии хорошо подготовленного теракта, хотя еще днем СБУ официально эту версию не поддерживало»;
  • СТБ: «Слідчі розглядають кілька версій, однак у СБУ схиляються до того, що це — теракт. Адже незадовго до підриву на Вінниччині ловили диверсантів».

Майже весь випуск Калинівці присвятили на «1+1». Тут працювали дві студії — виїзна з Лідією Таран у Павлівці, що поруч із Калинівкою, у класичній студії працювала Юлія Бориско. Майже 47 хвилин випуску йшлося лише про вибухи. Лише чотири сюжети були присвячені іншим подіям, і на завершення випуску включенням із Лідією Таран ще раз проговорили, що було відомо про пожежу на той момент.

У таких включеннях — акцент на емоціях: як хрустить під ногами шифер, включення на фоні згорілого будинку. Куди ж подівся керівник військової частини та що відомо про причини вибуху, тут намагалися допитатися навіть у дружини командира, яку знайшли в Сумах.

На «Інтері» цю тему використали для піару Сергія Капліна. У сюжеті Наталі Савченко йдеться, що він одним із перших нардепів прибув на Вінниччину. І заявив: «Сергей Каплин, народный депутат, лидер Социал-демократической партии: Я абсолютно переконаний і знаю точно, що в Міністерстві оборони критична ситуація з фінансуванням охорони таких об'єктів. І завтра може бути чергова Калинівка у Калуші, на атомній електростанції, будь-якій з атомних, на ГЕС і так далі. Сьогодні потрібно негайно припинити практику роздачі портфелів за квотним принципом». Далі Юрій Бойко перекладає провину на правоохоронців «Ведущая: Взрывы в Калиновке — это результат без действия правоохранительных органов, так считают в "Оппозиционном блоке". По мнению политиков, после трагедии в Балаклеи, власти не сделали никаких выводов. Никто не был наказан, а причины пожара тайна за семью печатями».

Іще раз недобрим словом правоохоронців згадував «Опозиційний блок»: «Ведущая: На произвол правоохранителей и нехватку господдержки жаловались сегодня предприниматели Шостки в Сумской области». Рятувати підприємців приїхав Юрій Бойко.

Далі у випуску на «Інтері» Сергій Каплін вимагав покарати знову того ж самого Дмитра Бута із Нацполіції. Ось як його характеризує кореспондентка Оксана Григор’єва: «Схемщик Дмитрий Бут в структуре МВД организовал целые потоки по отжиму бизнесов и выколачивания денег. Прославился в 15-м году несколько показным задержанием в Кабмине эксклавы ГСЧС Бочковского сколько провалом уголовного производства по нему. На самом деле функция Дмитрия Бута в Нацполиции довольно любопытная. Он как конвеер поставляет огромные сумы для верхушки МВД».

Хвилинку піару отримав нардеп від БПП Сергій Рудик: «Сегодня местные депутаты встретились с нардепом Сергем Рудыком, говорили о проблемах, новых реформах и распределения бюджетных денег. К слову, со следующего года ОТГ будут получать финансирование напрямую из госбюджету.

Сергей Рудык, народный депутат, Блок Петра Порошенко: Мені важливо мати фідбек, тобто розуміння того, що мої ініціативи мають реальне підґрунтя на місцях».

На «UA: Першому» на екрані знову «протестували» проти недофінансування НСТУ.

На каналі «Україна» піарили Олега Ляшка. Ідеться також про обороноздатність, але в контексті Калинівки це виглядало чи то як невдало запланована тема, чи то як знущання: «Госзаказ оборонным предприятиям страны нужно увеличить. Этого будет добиваться "Радикальная партия". Ее лидер Олег Ляшко побывал сегодня на харьковском заводе имени Малышева. Проехал на танке по двору предприятия и пообщался с сотрудниками».

Також тут не обійшлося без сюжету про допомогу знедоленим мешканцям Донбасу від Ріната Ахметова.

28 вересня, четвер

Головний військовий прокурор Анатолій Матіос та секретар РНБО Олександр Турчинов не вважають вибухи на складах наслідком диверсії, в СБУ спростовують озвучену раніше версію про затримання диверсантів. Наприкінці дня стало відомо про загибель двох прикордонників на Луганщині.

Чим завершилися закиди на адресу керівника Генштабу Віктора Муженка, відстежували 5-й, «1+1», «Інтер» та СТБ. Ці канали, крім звинувачень Турчинова на адресу Муженка, навели цитати з допису самого генерала у Фейсбуку, де містилася його відповідь на поширені в медіа закиди. Решта каналів про те, хто на кого перекладає відповідальність, говорили в загальних рисах.

«1+1» продовжили пошуки командування частини з Калинівки, цього разу командира частини шукали в матері та сусідів. Мовляв, деякі ЗМІ — які саме, не називається — повідомляли, що він затриманий чи взагалі загинув.

Про загибель людини на навчаннях у Запорізькій області повідомили тільки «Інтер» та «112». Решта каналів цієї резонансної інформації не помітили.

Ляшко на каналі «Україна» божився захищати металургів, відвідуючи ахметовський завод «Запоріжсталь»: «Олег Ляшко: Ми не дамо підняти пенсійний вік для металургів, для шахтарів, для хіміків, для людей, які працюють в особливо важких умовах праці. Ми добиваємося, щоб були враховані всі інші моменти, зокрема право на пільговий достроковий вихід на пенсію».

Про самого Ріната Ахметова теж не забули. Йому дякували батьки 12-річної дівчинки, хворої на епілепсію, яким гумштаб допоміг із ліками.

На «112» просували свої інтереси у проблемному для каналу питанні ліцензій від Нацради: «Василь Сметана, головний юрисконсульт телеканалу "112 Україна": Поданные сегодня документы дают Нацсовету возможность показать новые стандарты проведение конкурсов на вещание и перевернуть ту страницу истории, где телеканалу "112 Украина" уже 26 раз отказывали в переоформлении формата вещания на информационный, но в других аналогичных случаях принимали противоположное решение».

На «Інтері» «Опозиційний блок» в особі Бойка спершу критикував реформи уряду, зокрема освітню. Хоча перед тим був матеріал про позицію МОНу щодо оцінки законопроекту Венеціанською комісією та про те, як у Чернівцях пікетували Румунське консульство на підтримкуреформи освіти.

Далі «Опоблок» стає на захист Лавриновича, Єфремова і Гужви: «Ведущая: Власть не только ущемляет языковые права украинцев, но и занимается политическими преследованиями, — заявляют в "Оппозиционном блоке". Политсила положительно оценивает решение апелляционного суда по Александру Лавриновичу. Но не забывает о делах Ефремова и Гужвы».

Далі Каплін укотре називає медреформу шкідливою для пацієнтів, звісно, в цих заявах немає спроби аналізу, лише однобокий популізм. А потім у сюжеті Олександри Григор’євої Сергій Рудик розповідає про шкоду від компанії «Єврохім». Як показав досвід попередніх сюжетів на «Інтері», за «викриттями» «Єврохіма» стоять інтереси співвласника каналу й нардепа Дмитра Фірташа, який володіє бізнесом, зокрема, у хімічній галузі.

29 вересня, п’ятниця

Найрезонансніші новини: загибель двох пілотів в авіакатастрофі на Хмельниччині, вбивство депутата в Черкасах, моніторинг наслідків вибуху складів на Вінниччині. Але не всі канали інформували про всі ці події в комплексі.

Про вбивство черкаського депутата партії «Укроп» Михайла Бінусова не йшлося в новинах на ICTV. А от на «1+1» було два сюжети на цю тему. У другому нардеп, член партії «Укроп» Тарас Батенко наголошував, що йдеться про політичні переслідування.

На каналі «Україна» озвучили, що підозри у причетності до вбивства лунали на адресу колишнього очільника департаменту ЖКГ Олександра Яценка. Із ним кореспондент Микола Антофійчук теж зв’язався.

Про вручення підозр та початок обрання запобіжного заходу керівникам Нацполіції, яких підозрюють у злочинах проти Майдану, зокрема щодо подій 18–19 лютого, майже жоден канал у вечірньому випуску не сказав. Згадка про цю справу пройшла тільки в новинах 5-го: «Артем Овдієнко, ведучий 5-го каналу: Печерський райсуд переніс засідання щодо трьох колишніх міліціянтів, які фігурують у справі Євромайдану, на понеділок 2 жовтня. … Керівник департаменту спеціальних розслідувань Генпрокуратури Сергій Горбатюк стверджує, що підозрювані за часів Революції гідності були посадовцями високого рангу МВС, а двоє дотепер обіймають керівні посади в Нацполіції. Це — голова департаменту превентивної діяльності Нацполіції Ігор Бабич та його заступник Анатолій Серединський».

На каналі «Україна» маріупольським вчителям нагадують про поступове підняття зарплати і премії до Дня вчителя. Кому дякувати за це — прямо не кажуть, але для натяку тут присутній Олег Ляшко. Каже: «Робота вчителя — це призваніє».

У випуску новин на цьому каналі анонсували фільм критичного спрямування про Грузію часів Михеїла Саакашвілі. А також анонсували спецрепортаж про цифрове мовлення. З анонсу очевидно, що в матеріалі критикуватимуть заяви «1+1» щодо відтермінування реформи цифрового мовлення: «Ведущая: Ровно через полгода 30 марта 2018го Украина должна перейти на современное цифровое телевиденье. Но некоторые крупные медиа-холдинги почему-то против отключения аналогового вещания. Кто зарабатывает не устаревшем стандарте? Расследование о закулисе медиа-бизнеса в Украине смотрите сегодня в 23:20 в специальном репортаже "По следам цифрового телевиденья".

Андрей Мальчевский, директор департамента дистрибуции и развития сети вещания “1+1 MEDIA”: Это исторически сложилось. Мы сейчас имеем столь долгие годы независимости, мы имеем очень большое покрытие. Но мы его получили».

До новин «Інтера» читайте в аналізі за неділю, п’ятничний випуск присвячено підсумковим новинам, тому серед щоденних він не аналізується.

30 вересня, субота

У теленовинах підсумовують результати Ігор нескорених, повідомляють про поточну ситуацію в Калинівці, стежать за подіями у переддень референдуму в Каталонії.

На каналі «Україна» — сюжет Інни Жиленко про допомогу від фонду Ахметова дітям, що хворіють на епілепсію.

Про Михеїла Саакашвілі на каналі «Україна» продовжують говорити виключно в негативному ключі. Спершу йдеться про сутички в Одесі: «Анна Панова, ведущая: Соратники политика набросились с кулаками на участников автомайдана, сообщает местная пресса. Скандал вспыхнул перед митингом, который созвал политик. Его противники пригнали машину с мощными динамиками. Испугавшись, что речи Саакашвили будет не слышно, его соратники пошли в атаку на оппонентов».

І наступний матеріал анонсує фільм, що має на меті показати злочини Саакашвілі у Грузії: «Анна Панова, ведущая: А Украина продолжает показ многосерийного фильма "Герократия". Автор — известный режиссер и экс-министр Георгий Хаиндрава. В основе фильма — его наблюдения за государственным аппаратом и жизнью Грузии из-за кулис реформ».

Про атаку на фестиваль рівності в Запоріжжі не говорять на ICTV, «Україні», каналі «112», 5-му; це перший сюжет у випуску на «1+1», також про спробу зірвати захист повідомили на «Інтері» та «UA: Першому».

Вілкул зробив заяву проти здорожчання тарифів на вантажні перевезення на «Інтері»: «Ведущая: Металлурги, горняки и химики утверждают, что это увеличит себестоимость их продукции. Кроме того, рост тарифов забирает у предприятий деньги, которые могли бы пойти на модернизацию. За промышленников вступились депутаты “Оппозиционного блока”». І «пакетом» Вілкул критикує освітню реформу в наступному ж матеріалі: «Александр Вилкул, народный депутат, "Оппозиционный блок": Этот "пещерный" закон об образовании, который запрещает учиться на родном языке, на том языке, на котором мать пела колыбельную. Это то, что нас тянет назад. Сейчас мы подаем обращение в Конституционный суд. Эти законы, которые просто разъединяют общество, должны быть отменены».

На «Інтері» в сюжеті Ольги Теребінської йдеться про спортсменку й людину з великим серцем — Юлію Тимошенко. Блогер Андрій Оністрат провів із нею ранкову пробіжку, аби перевірити, чи справді політикиня бігає щоранку по 10 км. В результаті блогер заявляє: «Андрей Онистрат: Пульс нижче 150 — це значить, що людина кожного, ну постійно в тренінгу, це значить, що серце в неї велике, треноване».

До Дня вчителя на ICTV підготували репортаж про роботу прифронтових шкіл поблизу Маріуполя.

1 жовтня, неділя

Випуск на «Інтері» відкривають події в Каталонії. Далі у випуску підтвердження про загибель двох українців у Конго, новини з передової.

До Дня вчителя не обійшлося без паркетних вітань: «Ведущая: В первое воскресенье октября в Украине отмечают День учителя. Президент и профильный министр поздравили работников образования с эти праздником. Премьер-министр также присоединился к этим поздравлениям. На своей странице в Facebook Гройсман разместил видео, посвященное этому дню. А в поздравлении вспомнил свою школу, своих учителей и пожелал педагогам сил, мира и добра».

Сюжетів із ознаками замовності у випуску не виявлено. А завершується випуск новиною про єнотів, що розгромили крамницю в Чернівецькій області.

ВИСНОВКИ

За вибуховий тиждень у теленовинах знайшлося сорок сумнівних матеріалів: 33 повідомлення з ознаками замовності, чотири «паркетних» новини, три матеріали, що просувають інтереси чи власні проекти телекомпанії.

Ця кількість практично поділена між двома телеканалами: 21 матеріал на «Інтері», 16 матеріалів на каналі «Україна». По одному матеріалу, що привертали увагу до власних проектів телеканалів, вийшли на ICTV, «112» та СТБ.

Лідерство за кількістю згадок цього тижня взяв «Опозиційний блок». Їхні заяви лунали у восьми сюжетах на «Інтері».

Як і щотижня, фонд Ріната Ахметова піарили шість сюжетів на каналі «Україна».

Сергій Каплін засвітився у п’яти повідомленнях на «Інтері».

Володимир Гройсман фігурував у чотирьох паркетних новинах: по дві на «Інтері» та каналі «Україна».

Олег Ляшко підвищував собі рейтинг у чотирьох матеріалах на каналі «Україна».

Двічі піарили на «Інтері» нардепа Сергія Рудика.

По одному ангажованому матеріалу розповідали про Арсенія Яценюка на каналі «Україна», Юлію Тимошенко та Володимира Омеляна на «Інтері».

Сюжетів із ознаками чорного піару в цьому переліку вісім: п’ять на «Інтері» й три на «Україна». «Інтер» двічі критикував поліцейського Дмитра Бута та його керівництво, двічі — реформу охорони здоров’я, одного разу в негативі розповіли про нардепа Юрія Березу. На «Україні» двічі дісталося Саакашвілі, ще один раз — конкурентам, каналу «1+1».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

comments powered by Disqus