Телеканали змовчали про «райський компромат» Порошенка. Моніторинг теленовин за 6–12 листопада 2017 року

Навіть англійська королева виявилася не такою захищеною від скандальних викриттів, як Петро Порошенко. «Інтер» кілька разів розповідав про фігурантів чергового гучного розслідування, названого «райськими паперами», але замовчав, що в матеріалах фігурують Петро Порошенко та екс-регіонал Антон Пригодський. На каналі «Україна», висвітлюючи цю тему, також оминули увагою ім’я українського Президента. Але більшість каналів взагалі не торкалися гучної теми.

Також «Інтер» продовжив замовчувати критику Арсена Авакова, хоча не відмовився від системного піару для Сергія Капліна та «Опозиційного блоку». Завершенням політичного тижня став з’їзд «Народного фронту», який у новинах був більше схожий на рекламу партії.

6 листопада, понеділок

Понеділок починається з погоджувальної ради в парламенті, висвітлення якої було незбалансованим на кількох каналах.

На ICTV позицію пропрезидентської партії та опозиції окреслили за кадром, а синхроном дали коментар тільки представника «Народного фронту». Ця партія отримала перевагу й на «112 Україна», їхні плани на тиждень транслювали включенням із засідання фракції. Не очевидно, чому саме її виокремили з-поміж інших політсил. Позицій інших фракцій, що були озвучені цього дня, у праймовому випуску новин цього каналу немає. На 5-му з погоджувальної ради взяли лише коментар Ірини Геращенко, яка просить депутатів про допомогу родинам загиблих.

На каналі «Україна» серед інших коментарів був і коментар Олега Ляшка з ініціативою створити тимчасову слідчу комісію в Раді для контролю за розслідуванням резонансних злочинів. А через кілька матеріалів на каналі Ляшко дублює цей заклик уже як гість у студії. Також із ним обговорюють проблеми водопостачання на Донбасі, закупівлю вугілля, і його тези неодноразово лунатимуть на каналі «Україна» протягом тижня: «Ведущая Анна Панова: Вы говорите, что, цитата: "позор тратить миллиарды на импортный уголь вместо того чтобы инвестировать в развитие украинской отрасли". Ведь вы прекрасно знаете, что в Украине достаточно угля антрацитовой группы, которая главная для того чтобы было тепло, потому что он остался на Донбассе, который заблокирован. И кроме как импортировать другого выхода нет.

Олег Ляшко, лидер Радикальной партии: … Замість того щоб інвестувати в розвиток власної галузі, два мільярди доларів у цьому році заплатили за імпортне вугілля. Я вважаю, що це злочин проти українських громадян, проти українських шахтарів. Державної програми розвитку вуглевидобувної галузі немає, інвестиційних стимулів немає, мільярди замість того щоб платити українцям, створювати робочі місця українцям, платимо за кордон».

Про «райські папери» згадали на каналі «Україна», але про те, що там фігурує ім’я Петра Порошенка не сказали.

На «1+1» згадали і Порошенка, і ще трьох українських фігурантів (Пригодського, Вощевського та Олексієнка), а також подають коментар Ірини Луценко на захист іміджу Порошенка: «Ірина Луценко, представник президента України у Верховній Раді: Ця холдингова структура була налаштована на те, щоб уникнути подвійного оподаткування з метою того, щоб усі податки повною мірою були сплачені саме в Україні, а не за кордоном». Тобто і баланс, і повнота тут на належному рівні.

У сюжеті Світлани Чернецької на «Інтері» згадується, що Україна фігурує в «райських паперах», але не називається, хто саме. Наступний анонімний сюжет присвячений одному фігуранту витоку Валерію Вощевському, особливо підкреслюється його зв’язок із Радикальною партією. І в наступному матеріалі проявляється логіка цієї зв’язки: «Наталья Белышева, ведущая: Впрочем, для уклонения от налогов — не обязательны офшоры. Вам, может, например, банально повезти в азартных играх. Такую схему недавно протестировал главный радикал нашей страны Олег Ляшко. На этой неделе он снова внес изменения в свою электронную декларацию». Коментує «недобросовісність» Ляшка Сергій Каплін.

Далі з усіх українців у «райських паперах» говорять лише про топ-менеджера «Нафтогазу» Сергія Олексієнка, називаючи його людиною нинішнього очільника компанії Андрія Коболєва. Наступний матеріал — із критикою самого керівництва «Нафтогазу» тим же Капліним: «Ведущая: О неэффективности "Нафтогаза" говорят и в Социалистической партии. Там призывают народных депутатов ликвидировать эту компанию. Лидер социалистов — нардеп Сергей Каплин, на своей странице в Фейсбуке, опубликовал соответствующее постановление».

Кілька каналів проявили симпатію до фігурантів розслідування НАБУ. Йдеться про провадження щодо закупівлі броньовиків «Тритон». Захопливу екскурсію по заводу-виробнику «Кузня на Рибальському», що належить Петрові Порошенку та Ігорю Кононенку, провели ICTV, «UA: Перший» та канал «Україна». Перші два канали принаймні згадують, що існує таке провадження в НАБУ, але в сюжеті від детективів коментарів немає, і лише прикордонники переконують, що слідчі чогось не зрозуміли в розрахунках, і бронемашини варті своєї ціни. А на каналі «Україна» — взагалі ні слова про якісь претензії НАБУ до підприємства.

«ТСН» на «1+1» відшукали свідка, який начебто першим побачив обстріляне авто Адама Осмаєва та Аміни Окуєвої. Сюжет вийшов дещо загадковий і майже містичний. Хоча в теленовинах ніби й не висловлювали ніяких сумнівів про достовірність обставин вбивства жінки, випадковому свідку навіщось показують посмертний портрет доброволиці, ніби спростовуючи сумніви, що жертвою стала саме вона. «Кор. Наталія Нагорна: Цю світлину Аміни перед похованням у соцмережі виклав її чоловік Адам. Станіслав каже, саме такою вона закарбувалася в пам’яті».

Дивує журналістське везіння команди «ТСН». Допис рядового мешканця Глевахи проіснував у соцмережі лише годину, як ідеться в сюжеті, але його встигли побачити і за тиждень вмовити автора на інтерв’ю.

Усі стежили за справою прикордонника Колмогорова, засудженого до позбавлення волі за статтею умисне вбивство: військовий відкрив вогонь по авто, яке не зупинилося на вимогу на блокпості. На «Інтері» після сюжету про суд дають коментарі політологів, які наголошують на впливові генпрокурора Юрія Луценка на процес. А далі окремо заяву Порошенка, опубліковану у Фейсбуку, що він вважає рішення позитивним, оскільки дуже вболівав за долю учасника АТО.

Також на «Інтері» виступає за мир очільник «Опоблоку» Юрій Бойко, він заявляє, що народні депутати замало уваги приділяють розв’язанню військового конфлікту на Донбасі.

А як батьки хлопчика з пороком серця із Донбасу надіялися «на Бога, на фонд Рината Ахметова» — розповідає сюжет Інни Жиленко на каналі «Україна».

«ТСН» цього тижня провели експеримент у школі. Досліджували, чи може обід у їдальні бути недорогим, смачним і корисним.

7 листопада, вівторок

На ICTV знову з парламенту до ефіру ввійшли синхрони тільки від «Народного фронту»: Леонід Ємець коментує прийнятий у першому читанні Виборчий кодекс (за кадром кореспонденти переповіли схвальну оцінку Мустафи Найєма з БПП), а Микола Княжицький говорив про податкові пільги для кіновиробників. Думки опозиції в матеріалі немає. Про розгляд постанови за відставку Арсена Авакова не згадали. Також не було про це інформації на 5-му, СТБ та «Інтері».

На «112 Україна» до аналізу постанови не вдавалися, але принаймні не замовчали її наявності: «Кор.: Тим часом парламентарії беруться до постанови про звільнення міністра внутрішніх справ України Арсена Авакова. Постанову вніс до Парламенту нардеп від БПП Сергій Каплін, каже: органи внутрішніх справ України під керівництвом Авакова неспроможні боротися з криміналітетом. За звільнення 31 голос, 102 проти».

На каналі «Україна» також повідомили про цю постанову з ремаркою, що голосування «с треском провалилось»: «Кор.: Его соратники это расценивают не иначе, как давление на министра».

Окреме повідомлення, і також з оцінними судженнями, цьому присвятили на «1+1»: «Ведуча: Відставка з тріском провалилась. Верховна Рада не схотіла звільняти Арсена Авакова. За постанову про усунення міністра внутрішніх справ проголосував 31 депутат, переважно позафракційні і лише 8 з блоку Петра Порошенка. Включаючи автора постанови Сергія Капліна». Але коментар тут лише від «Народного фронту»: «Максим Бурбак, лідер фракції "Народний фронт": "Народний фронт" підтримує міністра внутрішніх справ,...це найуспішніший міністр внутрішніх справ в історії України».

Згодом у випуску ще й розповіли, як сумлінно Аваков-молодший носить браслет, що контролює його домашній арешт. Про те, що обвинувачення вважає такий запобіжний захід недостатнім та оскаржуватиме, не кажуть, а завершують повідомлення: «Ведуча: Сам Аваков називає ці обвинувачення абсурдними».

На 5-му хоча не сказали про шанс на відставку Арсена Авакова, але згадали, що прокуратура вимагає переглянути запобіжний захід фігурантам «справи рюкзаків».

Взагалі оминули події в парламенті у вечірньому випуску на «UA: Першому». На СТБ про нове виборче законодавство говорять тільки «Народний фронт» і БПП. Але це перший матеріал випуску.

У ефірі каналу «Україна» гостем був Вадим Новинський. Говорили про Виборчий кодекс, бюджет-2018 та стан економіки. Також у сюжеті Інни Жиленко розповідали, як фонд Ахметова «допомагає вижити» родині із Торецька.

«1+1» також заскочила тема із «Тритонами», які захищали вчора на кількох каналах і до яких мають претензії в НАБУ. Як і на інших каналах, тут хоч і згадують, що є питання до реальної ціни техніки, але ключовий посил — машини варті цих грошей: «Лідія Таран, ведуча: Ціна відповідає якості: бронетранспортери "Тритон", якими зацікавились в Антикорупційному бюро, справді коштують майже 15 мільйонів гривень. Виробники і прикордонники пояснили, що бойова машина складається з вартості БТР, бойового модуля і системи спостереження. А представники НАБУ, мовляв, не розібралися просто і сприйняли ціну одного з елементів а вартість цілого комплекту». Коментар лише від представників «Кузні на Рибальському», без коментарів НАБУ.

Зростання економіки й ні кроку назад: тільки позитивні прогнози від Володимира Гройсмана передали на ICTV, «Україні» та «Інтері».

На «Інтері» представник «Опоблоку» Микола Скорик заявляє, що «Опоблок» добивається поновити пенсії військовим пенсіонерам. А очільник «Опоблоку» Юрій Бойко називає недопрацюванням правоохоронців залитий бетоном вічний вогонь у Києві. Коментарів самих правоохоронців немає. Також на «Інтері» піарили політичну школу від СПУ під проводом Сергія Капліна.

СТБ та ICTV хвалили благодійні ініціативи фонду Віктора Пінчука «Колиска надії».

8 листопада, середа

У центрі уваги: обрання запобіжного заходу для другого харківського водія Геннадія Дронова, нові деталі вбивства Аміни Окуєвої, загострення в україно-польських відносинах.

У повідомленнях про вручення ордеру та ключів на квартиру для Володимира Жемчугова на ICTV та «Інтері» говорить тільки Петро Порошенко, він же дає гарантії опіки над іншими героями АТО та їхніми родинами. На 5-му, «1+1» та «Україні» подавали збалансовано, разом із коментарями самого Жемчугова.

У сюжеті з парламенту на каналі «Україна» Олег Ляшко просував інтереси металургійних підприємств. Раніше на цьому каналі він уже підтримував підприємства Ахметова й вигідніші для них умови експорту. «Це втрати для кожного українця», — запевняє Ляшко і закликає підтримувати національного виробника.

Далі на каналі «Україна» в ефірі гостем був Сергій Тарута. З ним говорили про редакцію Виборчого кодексу, ухваленого в першому читанні, перспективи ухвалення закону про приватизацію. Щодо цього Тарута заявив: «Сейчас я против приватизации. В этот исторический момент, когда кризис, мы за бесценок потеряем огромное количество предприятий, которые будут разрушены».

Наступний матеріал Павла Тирського піарить, як віддано інвестує «Павлоградвугілля» (компанія ДТЕК) у модернізацію виробницва. А далі — як Рінат Ахметов допомагає мешканцям Донбасу з роздачею гуманітарної допомоги.

На «112 Україна» та «Інтері» повідомили, що ще не відомо, чи знайдений автомат має відношення до вбивства Аміни Окуєвої, як стверджував Геращенко, і на ньому не виявили матеріалу для ДНК-експертизи. Але на «1+1» усе одно просувають версію, що це саме та зброя: «Лідія Таран, ведуча: Ймовірно, це саме той автомат — у поліції Київщини підтвердили: поблизу місця розстрілу автомобіля Аміни Окуєвої і Адама Осмаєва знайшли автомат Калашникова. … Поліцейські це зізнання (Геращенка. — MS) підтвердили лише частково: виявляється, зброю знайшли ще у п’ятницю… Але поки що жодних доказів, що саму з цього автомата стріляв кілер, немає».

5-й, «Україна» та ICTV, які вчора переказали версію Геращенка про виявлені зразки ДНК, цього «часткового» спростування від МВС у вечірніх випусках не дали.

На «1+1» піднесено розповіли про видання «Ленін з нами?» за авторства Арсена Авакова: «Ведуча: Керівник МВС підійшов до цієї події оригінально… Гостей вітав актор в образі радянського вождя, а наїдки пропонували офіціанти в піонерських краватках. Після тріумфального для себе голосування в парламенті Аваков був у піднесеному настрої та охоче підписував книжки численним vip-гостям заходу». І хоча до самого тексту книжки та його презентації є кілька запитань, на «1+1» воліють бачити тільки позитивне й радісне в цій події, не відокремлюючи власних оцінок від фактів.

На «Інтері» в парламентському репортажі Катерини Лисенко найактивніше висловлюються «Батьківшина», «Опоблок» і «Самопоміч» — тобто парламентська опозиція. Вони критикують урядовий варіант бюджету, а от аргументів на захист цієї редакції кошторису в матеріалі немає.

Далі Сергій Каплін продовжує турбуватися через статки Олега Ляшка. А потім такі само однобокі претензії на «Інтері» висувають до Вадима Рабіновича: «Наталья Белышева, ведущая: Правозащитники обвиняют народного депутата Вадима Рабиновича в сокрытии расходов. Якобы народный избранник утаил от НАБУ и НАПК стоимость аренды элитного жилья под Киевом. А после того, как им заинтересовались журналисты — спешно переехал». Матеріал не має ні автора, ні одного коментаря, лише посилання на фейсбук-сторінку активіста Сергія Наумовича.

У позитивному світліна «Інтері» показали ініціативу Олени Пінчук «Я зможу»: «Елена Пинчук, основательница благотворительного фонда Елены Пинчук: Мы создали этот проект, в котором каждая женщина снялась в небольшом фильме, каждая из них поделилась своей персональной историей. Эти фильмы размещены на нашем сайте. Каждый, кто хочет чего-то достичь и чувствует, что ему самому не достаточно своих сил, возможностей, ему нужны какие-то дополнительные консультации — может обращаться к нам, мы всем поможем».

На «UА: Першому» підтримали колег із програми «Схеми» на «Радіо Свобода», повідомивши про напад на них та перешкоджання з боку охорони Віктора Медведчука під час зйомки сюжету для програми розслідувань. У цьому повідомленні не було ніяких коментарів. Ведуча начитала інформацію з посиланням на прокуратуру Києва: «Анна Чередниченко, ведуча: Поліція Києва розслідує напад на журналістів програми "Схеми", за фактом перешкоджання професійній діяльності. Про це повідомила прокуратура столиці. Інцидент стався напередодні ввечері, на летовищі у Києві. Двоє журналістів та оператор були біля віп-терміналу, збиралися зафільмувати, як літаком з Росії повертається Віктор Медведчук, але їм завадили невідомі, стали штовхати, бити та відбирати камери».

9 листопада, четвер

День української мови й писемності на більшості каналів відзначили сюжетами про написання диктанту єдності. Також у новинах говорили про нові умови нарахування пені на борги за комунальні послуги.

На ICTV та СТБ пропіарили ініціативу фонду Олени Пінчук «Я зможу», про яку вчора йшлося й на «Інтері». У сюжетах наголошується саме роль меценатки в допомозі жінкам реалізуватися.

На каналі «Україна» хвалили благодійність Марини Порошенко, яка звітує про успішність запровадження інклюзивної освіті, а жодні інші оцінки не лунають. Але головний благодійник для «України», безумовно, власник каналу Рінат Ахметов, за допомогу від якого дякують у черговому сюжеті Оксани Корчми.

Оголошено результати конкурсу на цифрову ліцензію, кілька каналів приділили увагу цій події, але їм забракло балансу. На ICTV про рішення повідомляють лише з позиції «Нацради»: «Ведуча: Голова Нацради Юрій Артеменко зазначив тепер значно більше Українців отримають можливість слідкувати за роботою депутатів Верховної Ради». Також є коментар директора каналу «Рада», який став переможцем конкурсу. Про невдоволених результатами конкурсу та мітинг каналу «112 Україна», який раніше через коментар Сергія Лещенка вже пророкував перемогу каналу «Рада», на ICTV нічого не казали.

А от на самому «112 Україна» переважала їхня позиція. Коментарі від Нацради в сюжеті є, але не по суті конкурсу, а з похвалою каналу. Тож сюжет переконує, що конкурс відбувся несправедливо. Вікторія Шестакова у своєму сюжеті повідомляє, що поки нардеп Олег Барна виступав на засіданні конкурсної комісії на підтримку каналу «Рада», нібито з волі своїх виборців, журналісти поспілкувалися із самими виборцями, із ким встигли. Двоє людей розповідають, що з Барною не спілкувалися. Дарма, що в сюжеті тільки два синхрони начебто виборців, а за Барну голосували понад 28 тисяч. Завершується сюжет коментарем топ-менеджера каналу: «Юрій Будяк, директор телеканалу "112 Україна": Знову думку всіх глядачів найрейтинговішого каналу "112 Україна" не було прийнято до уваги. І знову відбуваються подвійні стандарти Національної ради. І це дуже прикро, тому, що виграв канал, який буде фінансуватися за ваші, за мої, за всі наші кошти». До цього вдень канал вів пряму трансляцію акції, влаштованої на підтримку каналу, під будинком, де засідає Нацрада.

На «Інтері» критикували керівництво «Нафтогазу»: «Наталья Белышева, ведущая: "Нафтогаз" скрывает свой финплан от Кабмина. Газовый монополист уже полгода игнорирует поручение правительства о доработке своей сметы. Почему НАК уводит в тень важнейший документ — подробнее в материале». Автора цей матеріал не має і, як завжди, переконує, що за рахунок підвищення цін на газ для населення керівники «Нафтогазу» отримують надприбутки.

10 листопада, п’ятниця

Незбалансовані паркетні новини вийшли за участі Петра Порошенка. Він говорив про успіхи децентралізації та вихід із кризи:

  • ICTV: «Голова держави пишається, що в умовах торгової блокади й кризи нас не вдалося поставити на коліна і держава впевнено демонструє економічне зростання»;
  • «1+1»: «Децентралізація дозволила почати ремонт і будівництво нових дитячих садочків, зробити освітлення в населених пунктах, збудувати нові школи і дороги. Про такі переваги передачі влади на місця розповідав президент Порошенко»;
  • «Україна»: «Власть будет и впредь помогать территориальным громадам, заявил он (Порошенко. — MS)».

На каналі «Україна» у звіті міністрів перед парламентом знову акцентували на заявах Олега Ляшка, який підтримує вітчизняні шахти (більшість із них належать компанії Ріната Ахметова): «Олег Ляшко, лидер Радикальной партии: У цьому році 16 мільйонів тонн закупили імпортного вугілля, переважно з Росії, більше двох мільярдів доларів заплатили за імпортне вугілля, коли наші шахтарі без роботи, без зарплати. Наступного року до 40 % газової марки вугілля будуть закупляти за кордоном. Замість того, щоб розвивати власну газовидобувну галузь, у вас досі немає державної програми розвитку вугільної галузі». Енергетична тема не була ключовою на порядку денному, а подібні заяви Ляшка в ефірі «України» — вже далеко не вперше, тож це викликає підозри у просуванні інтересів бізнесу власника телеканалу Ріната Ахметова.

На каналі іншого олігарха, Ігоря Коломойського, «1+1», під приводом аналізу імпорту з Росії обурюються закупівлею російської нафти. Не дивно, що на каналі олігарха з енергосектору розвивають саме цю тему. Коментують її не енергоексперти, економісти чи посадовці відповідних міністерств, а народні депутати, зокрема близький до команди Коломойського Віталій Купрій. Апелюють до патріотизму, мовляв, російський бізнес спонсорує армію агресора. Дуже схоже, що за цими гаслами бізнес Коломойського одночасно усуває конкурентів: вигідно і патріотично. «Віталій Купрій: Це ганьба для України, коли ми дозволяємо спокійно таким компаніям фактично направляти українські гроші, гроші українських платників податків і споживачів для того, щоб підживлювати війну».

Також на «1+1» під плашкою «Економічний патріотизм» поширили заяву президента Українського союзу промисловців і підприємців Анатолія Кінаха, який пропонує конструктивну критику уряду в економічній та фіскальній політиці, а також у вирішенні міграційної кризи.

На 5-му згадали про обшук у компанії Вадима Новинського «Смарт енерджі». Коротку інформацію про обшуки подають начиткою ведучого у студії — Артем Овдієнко переповів позицію піар-служби компанії, ГПУ та самого Новинського. Тож повідомлення дуже стисле, але збалансоване. А на каналі «Україна» дали тільки позицію Новинського, який називає такі слідчі дії політичним тиском, а свою компанію — однією з найпрозоріших в Україні.

Також на каналі «Україна» лунала критика Саакашвілі в анонсі спецрепортажу: «Анна Панова, ведущая: Кто из соратников Саакашвили, разыскиваемых Интерполом, пытался любой ценой попасть в Украину. Очередные протестные митинги перед Верховной Радой. Почему экс-президент Грузии назначил их именно на 10-ю годовщину самого кровавого массового разгона в истории своей страны. Смотрите сегодня в 23:20 в сенсационном репортаже-расследовании “По следам 7 ноября”».

І наступний матеріал випуску — анонс чергової серії «Герократії», що також критикує режим Саакашвілі у Грузії: «Ведущая: Страх — как инструмент управления страной, шантаж — как рычаг управления гражданами и пытки для подавления воли тех, кто идет против системы». У фрагменті стверджується, що президент шантажував своїх опоненток відео, знятим у камерах обшуку в’язниць.

Ще на «Україні» анонсували конкурс від фонду Бориса Колеснікова. Марина Порошенко (і лише вона) робила чергові багатообіцяючі заяви про інклюзивну освіту. А в сюжеті Оксани Корчми родина з Донбасу дякувала за допомогу Рінату Ахметову.

Уже традиційно на СТБ поіменно назвали всіх загиблих на фронті за минулий тиждень наприкінці випуску «Вікон».

Новини «Інтера» в п’ятницю не аналізуються, оскільки виходить підсумковий випуск програми.

11 листопада, субота

З’їзд партії «Народний фронт» вигідно для політсили виглядав на ICTV, каналі «Україна» та «1+1». Жоден із сюжетів не використовує експертних коментарів політологів, які би могли дати оцінку політичним процесам, автори сюжетів не пройшлися по неоднозначних особистостях, присутніх на заході, зокрема не говорили про роль Миколи Мартиненка, який сидів у другому ряду і який перебуває під слідством НАБУ.

На ICTV Ольга Чайко хоч і вказує, що рейтинг партії ледве сягає 5 % (джерело таких оцінок не вказано), але представники партії впевнено почуваються в уряді. Жодного натяку на критику Яценюка, Авакова та безпекового блоку, який координує РНБО на чолі з Турчиновим. Хоча приводів для критики вистачає.

На каналі «Україна» — тільки похвали: «Кор. Андрей Погорелый: Именно на его [Яценюка — MS] премьерство выпали первые непопулярные шаги, которые помогли стабилизировать экономику, в несколько раз сократить дефицит бюджета, наполнить государственную казну, построить армию и отказаться от поставок газа из России». А далі обіцяє продовжити курс на реформи.

На «1+1» не було таких відвертих реверансів, матеріал доволі репортажний. Наприклад, зазирнули, що ж подавали на фуршеті, а це часто може стати елементом іронії. Але спікери — тільки представники партії у доволі зручному їм контексті.

На «Інтері» інформація про цей з’їзд стала черговим приводом попіарити Володимира Гройсмана. Його коментар — єдиний у цій новині, і стосується він нахвалювання роботи нинішнього уряду: «Владимир Гройсман, премьер-министр Украины: У нас багато завдань попереду, але саме головне завдання — це розвиток національної економіки. Ми маємо модернізувати країну, будувати дороги, робити і стверджувати енергонезалежність. Модернізувати, робити капітальний ремонт України. І люди мають відчути. Економіка зростає. Це означає, що у людей достойні заробітні плати, достойна якість освіти, достойна якість охорони здоров’я». Але й критикувати ані «Народний фронт», ані його очільника Арсенія Яценюка, як це робили майже щодня ще пару тижнів поспіль, тут теж не стали. Важко й досі стримати здивування від такої різкої зміни редакційної політики каналу.

Решта каналів з’їзд «Народного фронту» ніяк не висвітлювала, хоча в інформаційній подачі це доволі важлива подія політичного життя країни.

Оминаючи критику щодо призначення суддів Верховного суду, лише в паркетній подачі з коментарем і сподіванням на справедливість від Петра Порошенка, повідомили на ICTV та «Інтері». На «Україні» дали слово і самим новоспеченим суддям, із церемонії зробили репортаж, але про критику — теж промовчали. На 5-му хоч одним реченням, але не забули й про висновки Ради доброчесності: «Кор.: Фінальний список прізвищ був оголошений 29 вересня і попри негативні висновки громадської Ради доброчесності, до нього потрапили 25 суддів із сумнівною, м'яко кажучи, репутацією». А також про це нагадали у БЗ на «1+1»: «Ведуча: Місяць тому громадська Рада доброчесністю закликала президента не затверджувати деяких кандидатів- членів нового Верховного Суду, оскільки вони не відповідали критеріям доброчесності і професійної етики, а конкурсні процедури були підлаштовані для призначення заздалегідь визначених осіб. Однак, це не завадило вищій Раді правосуддя усіх обраних привести до присяги».

На каналі «Україна» після прогулянки з Ігором Мосійчуком, який наполягає на політичній версії вибуху біля офісу каналу «Еспресо» та дає обіцянки захистити кожного українця, у студії з’являється його політичний лідер — Олег Ляшко. Він коментує конфлікт між НАБУ і НАЗК, заявляючи, що у країні ніякої боротьби з корупцією немає, а лише використання цих органів для політичної боротьби. Потім переходять до бюджету-2018, і Ляшко заявляє про потребу захистити права переселенців. Далі у випуску — анонс серіалу «Герократія», зі звинуваченнями режиму Саакашвілі: анонс повністю повторюється із попереднього дня. Звітували про допомогу дітям Донбасу від фонду Ріната Ахметова.

На «Інтері» Вадим Новинський називав політично мотивованими перевірку підприємств його «Смарт-холдингу». А нардеп від БПП Сергій Рудик у сюжеті Олександри Кузнєцової на «Інтері» обіцяє збільшити кількість спортивних майданчиків у селі на Черкащині, на відкритті одного з яких він побував.

На «UA: Першому» влучно розбиралися, чому виникають проблеми із виплатою пенсій переселенцям.

12 листопада, неділя

Цього дня моніториться тільки випуск новин на «Інтері» на заміну п’ятничного підсумкового.

Розпочали випуск із резонансного ДТП у Дніпрі: поліцейське авто збило пішохода на переході. У сюжеті Олени Мендалюк наголошується, що поліцейські підтвердили, що авто службове, а от про ім’я поліцейського не кажуть. Тим часом місцеві активісти заявляють, що, ймовірно, за кермом був начальник міського управління поліції.

Далі у випуску — репортаж із Одеси. Підводка розпочинається силою-силенною домислів: «Наталья Белышева, ведущая: Призрак коммунизма. Годовщина октябрьской революции, столетие, которое было на той недели, неожиданным образом повлияло на чиновников Одесской области. Вместо того, чтобы латать дыры на дорогах и заниматься реальными задачами, они объявили войну сельхозпредприятию. Почему? Разбирался Андрей Анастасов».

Григорія Котовського, якого звинувачують у злочинах радянського тоталітарного режиму, Андрій Анастасов називає просто революціонером. І стверджує, що голова Кодимської РДА хоче закрити агрофірму «Котовське зерно», що не змінила свою назву попри вимоги закону про декомунізацію. У зверненні Кодимської РДА, оприлюднених у ЗМІ, такої вимоги немає. Тож автор сюжету згущує барви, якщо не маніпулює. Загалом сюжет змальовує декомунізацію абсурдною й неефективною, мовляв, краще б дороги ремонтували, ніж займалися перейменуваннями.

Також у випуску кілька надзвичайних новин та репортаж із фронту. Значну частину випуску складають міжнародні новини, вони і завершують випуск.

ВИСНОВКИ

Протягом тижня виявлено 56 сумнівних матеріалів: 43 новини з ознаками замовності й 13 «паркетних» повідомлень. Таких 23 матеріали на каналі «Україна», вісімнадцять на «Інтері», сім на ICTV, п’ять на «1+1», два на СТБ, один на «112», жодного на «UA: Першому» та 5-му.

У восьми паркетних новин вигідно виглядав Петро Порошенко: тричі на ICTV та «Інтері», по одному матеріалу на «Україні» та «1+1».

Ріната Ахметова хвалили шість сюжетів про благодійність на каналі «Україна», а також один сюжет був в інтересах його компанії ДТЕК.

Чотири рази з’являвся на «Інтері» Сергій Каплін. Стільки ж матеріалів піарили Олега Ляшка на «Україні».

«Народний фронт» гучно заявив про себе у трьох сюжетах: на ICTV, «1+1» та «Україні».

Тричі «паркетно» і без балансу давали оцінки від Володимира Гройсмана: по одному на ICTV, «Інтері» та «Україні».

Вадим Новинський просував свої інтереси у трьох матеріалах: двічі на «Україні» та один на «Інтері».

Тричі піарили ініціативи Олени Пінчук: по одному сюжету на «Інтері», СТБ та ICTV. Двічі — її чоловіка Віктора Пінчука: на СТБ та ICTV.

Три окремі заяви від «Опозиційного блоку» поширили на «Інтері».

Двічі паркети були присвячені Марині Порошенко на каналі «Україна».

По одному: народний депутат Сергій Рудик (БПП), народний депутат Сергій Тарута, Борис Колесніков на каналі «Україна»; Анатолій Кінах, Арсен Аваков і бізнес Коломойського на «1+1».

Десять критичних матеріалів загалом розподілилися так: сім на «Інтері» і три на каналі «Україна» — всі три щодо Михеїла Саакашвілі. На «Інтері» тричі критикували Олега Ляшка і його партію, тричі «Нафтогаз» і в одному випадку Вадима Рабіновича.

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Зоя Красовська

comments powered by Disqus