«Шатун-майдан» і повернення чупакабри. Моніторинг теленовин за 18–24 вересня 2017 року

Головними темами тижня стали події в Одесі: розслідування наслідків пожежі в дитячому таборі, вирок за одним із епізодів подій 2 травня 2014 року, який спровокував сутички з поліцією. Наприкінці тижня топ-подією стали вибухи на складах під Маріуполем.

На дипломатичному фронті важливими подіями стали візити Петра Порошенка до США та Канади: виступ на дебатах на Генасамблеї ООН, зустріч із Дональдом Трампом, просування української позиції щодо введення миротворців на Донбас.

«Інтер» цього тижня ще активніше взявся за Вадима Рабіновича й кілька майже ідентичних сюжетів присвятив викриттю його начебто проплачених акцій. На «Інтері» та ICTV вже готуються до виборів до об’єднаних територіальних громад.

А от майже проігнорували телеканали судове рішення у справі Саакашвілі. Практично не говорили в новинах про кризу в «Нафтогазі» й чергові звільнення з наглядової ради, майже пройшло повз теленовини звернення Європейської асоціації авіабезпеки, яка просила скасувати рейси з аерепоротів Харкова, Дніпра та Запоріжжя.

18 вересня, понеділок

В центрі уваги — Одеса. Одразу дві найрезонансніші теми дня стосуються тамтешніх подій.

Продовжують розбиратися у причинах пожежі в дитячому таборі «Вікторія». Новинарі використовують коментарі всіх сторін, відвідують хворих дітей у лікарні. Про те, що крім директора табору до відповідальності притягають виховательку, не повідомили на каналі «Україна» та «Інтері».

Ще одна одеська тема — виправдальний вирок підозрюваним у масових заворушеннях 2 травня 2014 року. Це спричинило сутички під Чорноморським судом. Тільки в«ТСН» («1+1») пролунали чіткі аргументи, чому суд виніс виправдальний вирок: неналежні докази, неявка свідків, розслідування було упередженим та неретельним, вважає суд. Тут же кореспондент повідомляє, що значна частина доказів просто знищені в силу обставин трагедії. На решті каналів просто повідомили, що судді не знайшли доказів провини 19 підсудних. Тож для більшості аудиторії лишилося не розкритим, чим керувався суд і чи були в нього вагомі аргументи винести саме таке рішення. Більшість каналів не сказали, що двох підсудних — Сергія Долженкова та Євгена Мефьодова — було одразу затримано за новою підозрою. Про це повідомили тільки ICTV, «Україна» та «UA: Перший».

На каналі «Україна» анонсували трансляцію фільму «Герократія», що має показати злочини режиму Саакашвілі в Грузії: «Кор.: Художественный взгляд на исторические события. Грузия времен реформаторства. Как из вчерашних героев создавали врагов народа. Новые методы по старым печально известным сценариям». Не забули віддати шану діяльності фонду Ріната Ахметова.

На «112» розповіли про власний рекорд — найбільший QR-код в Україні. Цим рекордом канал вирішив привернути увагу до свого проекту «Очевидець 112», покликаного залучати глядачів до пошуку цікавих новин. Піар-менеджерка каналу в кадрі каже, що такий рекорд покликаний досягати вершин не тільки в ефірі, а й поза ним.

На «1+1» Дар’я Щаслива без очевидних приводів вирішила поспілкуватися з Арсенієм Яценюком. Питала, чи має він «маленький час для відпочинку», як стежить за фігурою, робить компліменти його зачісці й довгим рукам. Виглядає це справді кумедно, але радше змальовує політика у вигідному світлі, а не висміює його.

На ICTV показали обурених лікарів, яким не виплачують зарплати. Ключові звинувачення в розвитку сюжету падають на МОЗ, але позиція міністерства в сюжеті відсутня. Також сумнівною тезою в сюжеті є те, що міністерство нібито недбало переклало фінансове навантаження на місцеві бюджети, значна частина з яких, принаймні в західних регіонах, дотаційна. Як приклад подають Коломию. Втім, місцеві медіа передавали, що бюджет 2016 року був на майже 60 млн грн більший, ніж попереднього року, а бюджет 2017 року був ухвалений із профіцитом. Тож судження про брак коштів у регіонах і повне перекладання відповідальності на центральну владу виглядає маніпулятивним: «Ведуча: Ніхто чомусь не порахував, що деякі регіони дотаційні й цих грошей просто не мають. Тож постали перед вибором або купувати мінімальні ліки в медзаклади або платити зарплати».

19 вересня, вівторок

Лікарі вийшли на пікети. «Медикам урвався терпець», — повідомляє ICTV. У сюжеті Оксани Коваленко транслюються тези, що вже давно спростовує МОЗ: «Кор.: Протестувальники обурені скороченням лікарень, браком фінансування галузі, реорганізацією СЕС. Вимагали збільшити наступного року медичну субвенцію майже на 4 мільярди гривень та нарешті призначити міністра охорони здоров'я. Адже нинішня очільниця відомства вже понад рік у статусі в. о. А ще люди вимагають не ухвалювати реформи, які нашкодять і системі охорони здоров'я, і пацієнтам». Жодне з цих суджень не було спростоване в сюжеті, а загалом на позицію МОЗу виділили буквально пару речень в усьому матеріалі, 90 % якого складають звинувачення мітингувальників.

У сюжеті каналу «Україна» конфлікт розглядають лише щодо боргів по зарплаті перед медиками. Тут за кадром передали позицію уряду, але більше часу висловлювалися все ж протестувальники. 5 канал, навпаки, подає одразу позицію уряду: «До 1 жовтня погасити заборгованість із заробітної плати медикам. Пообіцяли таке мітингувальникам у білих халатах представники Кабінету міністрів». Таким чином це виглядає не як відповідь на закиди, а як ініціатива чиновників. «ТСН» і «UA: Перший» використали для ілюстрації позиції МОЗу допис Уляни Супрун на Facebook — не коментар, але вже хоч щось. Інші шість каналів і такий спосіб показати альтернативну думку проігнорували. На «1+1» після сюжету стисло нагадали суть медреформи.

На «Інтері» на барикади разом із медиками вийшов Сергій Каплін: «Як представник профспілок у Верховній Раді України, я завжди захищав і буду захищати перше — профспілки, а ще найслабших». Критикують МОЗ і захищають мітингарів заповзяті опоненти Уляни Супрун — Олег Мусій та Ольга Богомолець. А от щодо самої міністерки тут висловлюються зневажливо: «Кор. Ольга Теребинская: Но сама же вечно и. о. Супрун поговорить с демонстрантами не вышла».

У сюжеті Руслана Тарасова на СТБ теж присутній Сергій Каплін. На питання журналіста політик запевняє, що цей мітинг не проплачений. А Ольга Богомолець обіцяє всім медикам подбати про їхні долі. Позиція уряду ж тут представлена лише двома реченнями. Але принаймні помітні спроби журналіста критично ставитися до події: прямо запитує про проплаченість, наголошує, що акція анонсувалася як аполітична, але окремі політики все ж там з’явилися.

«112» взагалі проігнорував подію так, ніби тисячі медиків мітингують у столиці тричі на день. На каналі «Україна» з парламенту передали заклик Андрій Парубія підтримати судову реформу, але зовсім не стали хоча би стисло інформувати про аргументи її критиків. Також тут, як і щодня, піарили гумштаб Ріната Ахметова, який «оказывает системную поддержку детям Донбасса».

На «Інтері» критикували Олега Ляшка, мовляв, він обіцяв покращення чорнобильцям, але обіцянки не виконав. Ба більше: «Кор.: Только за последний год Ляшко вместе со своей гражданской женой приобрели недвижимость более чем на 20 миллионов гривен».

Також на «Інтері» просували заяву Валентина Наливайченка, якого викликали на допит у СБУ. Щодо якої справи — ні коментарів, ні просто деталей немає, але політик впевнений — це політична розправа. Інших версій не розглядають.

20 вересня, середа

В Одесі знову вирують пристрасті: активісти намагалися прорватися в будівлю міськради і знову зчинили сутички з правоохоронцями.

Піар на цих подіях здобув тільки «Опозиційний блок». У сюжеті на «Інтері» нардеп Микола Скорик підтримує тезу, що відповідати за пожежу в таборі «Вікторія» має особисто міський голова Одеси Геннадій Труханов.

У парламенті ж наростає напруга довкола реформ. Головні на порядку денному пенсійна та судова реформа. Більшість каналів дають слово і коаліції, й опозиції. Але впадає в око, що на каналі «Україна» від початку тижня від опозиції коментарі роздає тільки Олег Ляшко.

Критикує парламент за зволікання з ухваленням законів щодо пенсійної реформи прем’єр Володимир Гройсман. Його однобокі заяви, що радше мають політичний характер, транслювали на каналі «Україна»: «Владимир Гройсман, премьер-министр Украины: Штучне затягування — це злочин по відношенню до українських пенсіонерів, які роками чекають можливості отримати вищі пенсії». Аналогічно ретранслює прем’єрські закиди «Інтер»: «В преступном затягивании с пенсионной реформой обвинил нардепов премьер. Об этом Владимир Гройсман заявил во время заседания правительства».

На СТБ розповідають, що парламент «тоне у правках» до судової реформи. Але про причини такого зволікання тут говорять тільки представники коаліції, коментарів опозиції немає.

На 5-му каналі транслювали повний виступ Петра Порошенка на загальних дебатах Генеральної асамблеї ООН. Цей виступ тривав понад 20 хвилин, що явно виходить за рамки новин.

Із Наглядової ради «Нафтогазу» пішли ще двоє її членів. Звернули на це увагу тільки в новинах «1+1», «Інтера» та СТБ.

На каналі «Україна» Рінат Ахметов знову «допомагав вижити» мешканцям Донбасу. На «Інтері» Сергій Каплін критикував керівництво Полтавської міської ради. Дмитро Добродомов називав закиди щодо його нібито незаконних доходів політичним переслідуванням. А Вадима Рабіновича звинувачували в доведенні футбольного клубу «Арсенал» до банкрутства.

Ще одна знакова подія дня: звільнення з-під варти екс-очільниці Слов’янська Нелі Штепи. Проігнорував цю подію в новинах тільки ICTV.

21 вересня, четвер

Відкладання пенсійної реформи все більше непокоїть прем’єра Володимира Гройсмана. Він продовжує звинувачувати нардепів у спротиві реформам. Його заклики об’єднатися до парламентарів поширили на ICTV, «1+1» та «Інтері»:

  • ICTV: «Володимир Гройсман, прем’єр-міністр України: Ключовим питанням є те, щоб підняти пенсії вже в жовтні місяці. Не в листопаді, а вже в жовтні. Для цього потрібно провести колосальну роботу пенсійного фонду й уряду і ми до цього готові. Але якщо це рішення буде і далі затягуватись українським парламентом, ми не зможемо це зробити в жовтні. Тому я закликаю сьогодні всіх народних депутатів об’єднатись і ухвалити, ще є така можливість»;
  • «Інтер»: «Владимир Гройсман, премьер-министр Украины: Ключовим питанням є те, щоб підняти пенсії вже в жовтні місяці, не в листопаді. Але якщо це рішення буде і далі затягуватись українським парламентом, ми не зможемо це зробити в жовтні. Тому я закликаю сьогодні всіх народних депутатів об'єднатись і ухвалити — пенсійну реформу в першому пленарному тижні, саме на початку жовтня»;
  • «1+1»: «Володимир Гройсман, прем'єр-міністр України: Ще є такий шанс і можливість ухвалити пенсійну реформу в першому пленарному тижні, саме на початку жовтня. І ми свою роботу сумлінно зробимо. Ми будемо працювати 24 години на добу, але ми зробимо розрахунки для кожного українського пенсіонера».

Це була єдина позиція у вказаних матеріалах. На ICTV розповіли, що партія «Наш край» уже готова до виборів: «Ведуча: Розвивати та відновлювати інфраструктуру, створювати нові робочі місця та відроджувати невеличкі населені пункти з руїн — така стратегія партії «Наш край», яка не стоятиме осторонь цьогорічних виборів до об’єднаних територіальних громад і візьме в них участь».

На каналі «Україна» з шестихвилинним інтерв’ю у студії був нардеп Вадим Новинський. Говорили про судову та освітню реформи, а також про миротворчу місію на Донбасі. Його основні тези: судова реформа узалежнить суди від Президента і погіршить доступ громадян до правосуддя, освітня реформа суперечить Конституції і правам нацменшин. «Вадим Новинский: Какова наша цель в конфликте на юго-востоке? Чтобы была восстановлена территориальная целостность, государственное управление на всей территории Донбасса, и контроль за границей. И если Совет безопасности примет такую резолюцию о ведении миротворческого контингента, это будет очень важным шагом для достижения мира, стабильного и устойчивого мира на Донбассе».

Після сюжету про роботу гумштабу Ахметова, із 51-річчям олігарха привітали віце-президент ФК «Шахтар» Борис Колесніков і директор клубу. Розповідають, як шановний Рінат Леонідович сприяв тріумфу футбольної команди, й зичать йому всіляких гараздів: наприклад, щоб команда виправдовувала його сподівання.

Самі себе хвалили представники «Медіа групи Україна» на «Київмедіавік». Також анонсували чергову серію фільму «Герократія»: «За кадром: Шокирующий урок истории, который пришлось выучить Грузии времен реформаторства».На «1+1» головною кіноподією року називали власний проект, спільний з Film.ua — фестиваль «Де кіно. Епізод 2».

На «Інтері» поширили результати дослідження центру «Софія», близького до Сергія Льовочкіна. Дані переконують, що люди готові йти на позачергові вибори й голосувати за «Батьківщину» та «Опозиційний блок». Не вказуються всі необхідні реквізити дослідження, зокрема, період проведення, замовник та похибка. На сайті самого центру останнє опубліковане дослідження датоване червнем.

В анонімному сюжеті знову докоряли Вадиму Рабіновичу за начебто проплачені мітинги під СБУ. Сергій Каплін критикував статки Олега Ляшка. А от за екс-міністра юстиції Олександра Лавриновича в новинах «Інтера» заступалися. Процес проти нього називають замовним та упередженим, а позицію обвинувачення ігнорують.

На 5-му каналі, «1+1» та «UA: Першому» справі Нелі Штепі присвятили розгорнуті сюжети. Журналісти підкреслюють епатажність підсудної. Найбільш вдало театральність процесу показала Валентина Мудрик на «1+1».

Потім Мар’я Уманська для «ТСН» перевірила, чи виконує Штепа вимоги домашнього арешту та побувала в будинку, де живе підсудна.

Зовсім не говорили в новинах про звернення Європейського агентства авіаційної безпеки (EASA), що пропонувало обмежити польоти в міжнародних аеропортах Харкова, Дніпра та Запоріжжя через небезпеку і близькість до фронту.

22 вересня, п’ятниця

Вибухи на складах боєприпасів під Маріуполем були найрезонанснішою новиною про події в Україні. Змагалися з нею тільки наслідки негоди на Вінниччині, загибель дівчини від падіння гілки у Дніпрі та наслідки землетрусу в Мексиці.

ICTV про вибухи повідомили другим матеріалом у випуску. Повідомлення зі студії не містило жодних коментарів, лише попередню інформацію, а протягом випуску тему не розвивали та не оновлювали.

Приблизно в той же час виходили випуски новин на «112», 5-му та каналі «Україна».

На «112» також подали коментар голови Донецької військово-цивільної адміністрації Павла Жебрівського, на 5-му — речника Міноборони Олександра Мотузяника.

На 5-му другим матеріалом випуску було телефонне включення з кореспонденткою, яка доповідала про оперативну обстановку в Новоянисолі, таке ж включення згодом з’явилося й на каналі «Україна». Загалом на каналі «Україна» тричі поверталися до цієї надзвичайної ситуації: коротке повідомлення на початку випуску, коментар від поліції Донеччини в середині, і включення власкора вже наприкінці.

«112», канал «Україна» та ICTV повідомляли, що вибухають склади в населеному пункті Малоянисоль, хоча насправді йшлося про Новоянисоль, ці села розташовані на відстані 13 км одне від одного в Донецькій області. На каналі «Україна» ця помилка була тільки в першому матеріалі, у двох наступних назву населеного пункту повідомляли коректно. Тож із позитивного тут — хіба що новинарі своїми неточностями заплутати ворожу розвідку.

Кореспондентка 5-го у своєму включенні дала зрозуміти, ніби вибухи припинилися, але пізніше на півгодини стартував випуск новин на «1+1», де кореспондентка повідомила: хоча вибухів не чути, за даними рятувальників, детонація триває. Олена Несміян для «ТСН» повідомила, що село розташоване на відстані 20 км від Маріуполя, хоча по карті від центру міста ця відстань становить 35 км, а від виїзду з міста — приблизно 30 км.

На «UA: Першому» хоча новини і стартували вже о 21:00, але обмежилися тільки БЗ із коментарем речниці поліції Донецької області. На СТБ вже о 22:00 на прямому включенні була кореспондентка Марія Малевська. Вона також повідомила, що снаряди продовжують вибухати, вже встигла підготувати для ефіру коментарі й поліції, і рятувальників, і військових, і місцевих мешканців. Звісно, між вечірніми випусками ICTV й СТБ пройшло три години, і кореспондентка мала більше часу на підготовку матеріалу, але у випадку «UA: Першого» фактор часу не особливо вплинув на повноту й оперативність.

ICTV промовчали про ще кілька важливих подій: про вирок кримському журналістові Миколі Семені, про підписання підозри нардепу Олесю Довгому, про суд над Михеїлом Саакашвілі щодо законності перетину кордону. Зате на каналі присвятили чотирихвилинний сюжет своєму 25-річчю й гордості за власні продукти.

Загалом про суд над Саакашвілі згадали тільки на 5-му та СТБ. На 5-му включенням описали перебіг процесу, оскільки саме рішення мало бути оголошене тільки після 21:00. А на СТБ вже оголосили про результат, подавши аргументи як обвинувачення, так і захисту Саакашвілі.

Вирок Миколі Семені проігнорували крім ICTV на СТБ та каналі «Україна». А про підписання підозри Олесю Довгому повідомили тільки «112», 5 канал та «1+1».

На ICTV та «1+1» піарили Володимира Гройсмана. На ICTV він закликав депутатів до совісті: «Ведуча: Але прем'єр сподівається, що у слуг народу таки прокинеться совість і вони затвердять пенсійну реформу на початку жовтня аби мільйони українців отримали підвищені виплати. Але треба встигнули до 5 жовтня інакше все перенесеться на листопад». Про критику реформи тут замовчали.

А на «1+1» лише Володимир Гройсман дає оцінку проекту держбюджету на наступний рік: «Володимир Гройсман, прем'єр-міністр України: Надважливо сьогодні мобілізувати кожен бюджет. І, до речі, хочу підкреслити, що цей проект бюджету є проектом бюджету, який стимулює економічне зростання».

Наприклад, на «112» думку щодо держбюджету попросили озвучити в нардепів більшості фракцій. Лунала і критика. Зокрема, критикували за надмірні видатки на апарат Адміністрації Президента та Кабміну, на думку деяких нардепів.

На «UA: Першому» також не брали до уваги критику головного кошторису, але повідомлення про основні його показники зробили суто інформативним, без урядового пафосу.

Канал «Україна» знову порушив тему збільшення вартості вантажоперевезення. Сюжет Павла Тирського переконує, що зростання тарифів «ударит не только по горнометаллургическому комплексу, который даёт около 30 % ВВП, но и по всем промышленникам, а значит, коснётся и потребителя — каждого украинца». По появі в сюжеті коментарів від представника ДТЕК можна оцінити, хто постраждає від таких новацій. На стороні промисловців і нардеп від Радикальної партії — Віктор Галасюк.

Наступний матеріал на каналі «Україна» розповідає, як добрий Рінат Ахметов допомагає з ліками дітям Донбасу.

На «1+1» показали черговий піднесений репортаж із кінофестивалю «Де кіно», який медіакомпанія організувала спільно з компанією Film.UA. Cюжет про фестиваль відверто перетворюється на піар кінокомпанії: «Іван Гребенюк, кореспондент "ТСН", "1+1": Ми зараз знаходимося ось у святая святих, де дійсно знімають і виробляють відомі українські серіали та телефільми. Це — територія знімальних павільйонів студії film.ua. Саме тут народжується те, що так люблять дивитися наші українці по всьому світу з екранів своїх телевізорів, в кінотеатрах».

Також на «1+1» порушили тему поширення українського телемовлення на окремі райони Одеської області, куди сигнал не добиває й де панує російська пропаганда. Матеріал нагадує про непрозорі рішення колишнього уряду щодо підпорядкування телеінфраструктури компанії «Зеонбуд», потребу в докомплектації передавачами. Але тут у матеріалі з’являється експерт «1+1 медіа», який пропонує свій варіант: просто шляхом зміни модуляції передавачів розширити радіус передачі сигналу. «Ідею вже відправили на розгляд урядовців», — каже кореспондент Олександр Романюк, але не уточнює, хто саме й коли подав ці пропозиції. Якщо згадати напружені стосунки «1+1» із Нацрадою та вимоги відтермінувати перехід на цифрове мовлення, то можна запідозрити, що й тут канал просуває свої інтереси. Наприклад, хоче просто посилити свій сигнал на наявних передавачах, щоб мати перевагу над іншими мовниками.

На «Інтері» по п’ятницях повернулися підсумкові випуски новин, тож цього дня канал не включений до моніторингу. Натомість оцінюється новинний випуск каналу в неділю.

23 вересня, субота

На інформаційному порядку денному — наслідки пожежі в Новоянисолі, візит Петра Порошенка до Канади, загибель військового в зоні бойових дій.

Висвітлюючи наслідки надзвичайної ситуації на військовому складі, тільки на каналі «Україна» не подали думки мешканців села про наслідки. Тому тут просто запевняють, що серйозних руйнувань немає. Хоча для окремої людини вибите вікно й посічений дах уже можуть бути трагедією. На ICTV — інша крайність. Ведуча повідомила, що пошкоджено півсела. Хоча насправді в кількох будинків посічені стіни й дахи, в одному розбита шибка, всі помешкання лишилися придатними для проживання. Тож у цьому випадку замість характеризувати «серйозність» чи «несерйозність» пошкоджень, було би доречніше дати перелік руйнувань і збитків, як це зробили на 5-му за допомогою коментаря селищного голови. «Інтер» навів кількісні дані про руйнування з посиланням на поліцію.

Матеріалів із ознаками замовності цього дня небагато. Традиційно на каналі «Україна» хвалять благодійну роботу Ріната Ахметова та програми «Сиротству нет». Також тут Юлія Світлична мала хвилинку слави, відкриваючи Слобожанський ярмарок і обіцяючи найнижчі ціни на фермерську продукцію.

На «Інтері» повторювали вже заїжджені тези про нібито проплачені мітинги Вадима Рабіновича під НБУ. Сюжет знову не має автора, точніше, його ім’я не вказано, в матеріалі використовуються ті ж самі аргументи про декларацію Рабіновича та мільйонні витрати спонсорів на його політичні «фестивалі» — так називають акції під Нацбанком. Характеризуючи ці заходи, на «Інтері» вжили означення «шатун-майдан».

На «1+1» знову піарили спільний проекти медіагрупи та Film.ua — фестиваль «Де кіно». Іван Гребенюк все нахвалював: «Варто додати, що "1+1 Медіа" і Film.ua Group подарували не тільки справжні 2 таких от кіновечора, кінодні у Києві, а й можливість молоді навчатися, тому що тут дуже відомі люди, вони просто розказують, діляться своїм досвідом і навіть сьогодні, уявіть собі, тут був Джонатан Віттейкер — це один з найзатребуваніших у США кінорежисерів».

Головною сенсацією новин на «1+1» стало повернення Чупакабри. Алла Пас на Прикарпатті розбиралася, хто ж такий загадковий подушив кролів. І хоч у підводці анонсувалося, що журналістка з’ясувала, хто ж це був, але відповіді в сюжеті так і немає. Суцільна містика.

 

Раніше на «1+1» вже «ловили» чупакабру. Вона виявилася хворою лисицею. Але в цьому сюжеті про це не згадується.

Андрій Гончар на «112» продовжив аналізувати дрес-код парламентарів. Вперше сюжети такого формату на «112» з’явилися попереднього тижня. Але й з другої спроби незрозуміло, навіщо це робиться. Герої в кадрі не надто цікаві, яскравих коментарів практично немає, за кадром не йдеться про корисні факти зі світу політичної моди, суцільне загальне місце без зрозумілої мети. Тому в цьому форматі канал явно програє тим же «1+1», які в парламентських кулуарах роблять подекуди надто «жовті» матеріали, але такі, які точно запам’ятовуються.

Про вчорашнє рішення суду в адміністративній справі щодо перетину кордону Михеїлом Саакашвілі повідомили тільки на ICTV. Вчора, як відомо, це зробили тільки на 5-му та «1+1». Отже, решта каналів проігнорували результат справи, яка була топ-темою попереднього тижня.

24 вересня, неділя

«Інтер» розпочинає випуск новин результатами візиту Петра Порошенка до Канади. А далі до студії каналу завітав син і адвокат екс-міністра юстиції Олександра Лавриновича Максим Лавринович. Ведуча Катерина Лисенко починає з того, що справою Лавриновича цікавляться міжнародні місії, а гість переконує, що екс-посадовець — жертва політичного піару і його справа використовується для нарощування довіри до чинної влади.

Завершує випуск сюжет про урочисте богослужіння у Святогірській лаврі. Крім глави УПЦ Московського патріархату в матеріалі з вітальним словом засвітився нардеп від «Опозиційного блоку» Вадим Новинський: «Вадим Новинский, народный депутат, “Оппозиционный блок”: Война закончится. Будет мир. И вот тогда, когда будет мир, у нашей церкви, и у Лавры в том числе, будет еще одна задача, одна миссия — объединить людей, уврачевать те раны , которые в сердце каждого после этой войны остались. То, что не делает государство, будет делать церковь».

ВИСНОВКИ

Загалом виявлені 43 сумнівних матеріали: 29 сюжетів із ознаками замовності, десять паркетних новин, чотири промосюжети власних проектів медіа.

Шістнадцять на «Інтері», п'ятнадцять — на каналі «Україна», шість на «1+1», чотири на ICTV, по одному на 5-му та «112». Немає зауважень до ангажованості новин на «UA: Першому» та CТБ.

Ріната Ахметова персонально піарили в семи сюжетах на каналі «Україна». Ще один матеріал на цьому каналі просував бізнес-інтереси його компанії ДТЕК.

Таким же популярним у новинах був Володимир Гройсман — сім паркетних новин із його участю: по двічі на «1+1», «Інтері» та ICTV, в одному сюжеті на «Україні».

В інтересах «Опозиційного блоку» вийшло чотири матеріали: три на «Інтері» й один на каналі «Україна».

Сергій Каплін тричі з’являвся на «Інтері». Олександра Лавриновича двічі захищали на «Інтері».

По одному матеріалу просували інтереси Дмитра Добродомова й Валентина Наливайченка на «Інтері», партії «Наш край» на ICTV, Арсенія Яценюка на «1+1», паркетні новини за участі Андрія Парубія на каналі «Україна», Петра Порошенка на 5-му, Юлії Світличної на каналі «Україна».

Критичних матеріалів було вісім: п’ять на «Інтері» (три проти Вадима Рабіновича, один проти Олега Ляшка та МОЗу), два на каналі «Україна» (проти Саакашвілі) та один на ICTV (з критикою МОЗ).

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

 

Виправлення 4.10.2017: У попередній версії статті було зазначено: «Ще одна знакова подія дня: звільнення з-під варти екс-очільниці Слов’янська Нелі Штепи. Проігнорував цю подію в новинах тільки «112»». (Правильно - лише ICTV).  Просимо вибачення перед колективом «112» та читачами. 

Моніторинг щоденних теленовин здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз Нетворк».

comments powered by Disqus