Про що мовчали новини в листопаді 2017-го

Фото: Videezy

Дані за 2017 рік — це  дані за 6–12 листопада (оскільки на «Інтері» по п’ятницях в ефірі підсумковий тижневик, замість нього в моніторингу розглядається новинний випуск за неділю, 12 листопада), 21–26 серпня, 15–20 травня і 6–12 лютого; дані за 2016 рік — це дані за 25–30 липня,14–19 березня; за 2015 рік — це дані за 19–24 жовтня,13–19 липня,20–25 квітня, 19–24 січня.

Методологія тут і тут.

1. МАТЕРІАЛИ З ПОРУШЕННЯМИ ПРОФЕСІЙНИХ СТАНДАРТІВ, ЯКІ МОЖУТЬ СВІДЧИТИ ПРО ОЗНАКИ ЗАМОВНОСТІ (ЦЕНЗУРИ)

Загалом протягом звітного тижня в підсумкових випусках щоденних новин досліджуваних телеканалів була така кількість матеріалів суспільно-політичної тематики з порушеннями професійних стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури):

Протягом звітнього тижня листопада на каналі «Інтер» порівняно з серпнем було на третину менше матеріалів із ознаками замовності, за рахунок чого на першому місці антирейтингу опинився канал «Україна»: тут кількість таких матеріалів залишається на стабільному рівні. Відчутно збільшилася кількість таких матеріалів на каналі «1+1». На СТБ кількість таких матеріалів у листопаді значно зменшилася, на «UA: Першому» таких матеріалів на звітному тижні взагалі не було. На решті каналів кількість таких матеріалів залишається звичною.

На всіх каналах значну частку матеріалів із ознаками замовності, як і раніше, становлять матеріали «паркетного» характеру або ж незбалансовані коментарі окремих посадовців чи політиків на різні теми. Найбільше в таких матеріалах на звітному тижні листопада в позитивному контексті згадувався прем’єр Гройсман (21 раз), на другому місці — Президент Порошенко (17 разів). Часто також в позитивному контексті згадувалися міністр внутрішніх справ Аваков (14 разів), секретар РНБО Турчинов (9 разів), голова парламентської фракції «Народного фронту» Бурбак (5 разів), міністр юстиції Петренко (5 разів), лідер «Народного фронту» Яценюк (4 рази), генпрокурор Луценко (4 рази) та деякі інші посадовці та депутати. У звітах із сесії Верховної Ради на каналі «Україна» слово незмінно й незбалансовано з будь-яких питань надавалося лідеру Радикальної партії Олегу Ляшку, в таких же звітах на «Інтері» — лідеру фракції «Опозиційний блок» Юрію Бойку. В усіх цих матеріалах грубо порушується стандарт балансу думок: скажімо, висвітлюючи вручення Порошенком ключів від квартири ветерану Жемчугову, канали надають слово лише Порошенку, а не головному герою новини. В іще одному різновиді «паркетних» матеріалів — звітах із засідань Верховної Ради, Кабміну тощо — в сюжетах надається слово окремим учасникам засідання для незбалансованих заяв, що містять критику чи звинувачення на чиюсь адресу, або ж виставляють конкретного чиновника, політика чи його політсилу у вигідному світлі, оскільки в цих сюжетах ніхто не опонує мовцю й не згадуються бекґраунди, що свідчать про невідповідність цих заяв конкретним справам ньюзмейкера. Крім того, в матеріалах такого типу журналісти продовжують використовувати лексику урочистого стилю («зазначив», «заявив», «підкреслив», «наголосив» тощо), якою штучно підвищують статус простої дії політика чи посадовця (сказав). Більшість же сказаного в таких матеріалах узагалі не є новиною, а отже актуалізується журналістами штучно. До таких матеріалів на звітному тижні відносимо:

6 листопада:

  • Звіт із погоджувальної ради парламенту («Інтер», ICTV, «Україна»).
  • Президент Порошенко прокоментував рішення суду у справі прикордонника Колмогорова («Інтер»).

7 листопада:

  • Звіт із сесії Верховної Ради («1+1», «Україна»).
  • Секретар РНБО Турчинов побував на випробуваннях нових артснарядів («1+1», ICTV, «Україна»).
  • Прем’єр Гройсман зустрівся з лідерами профспілок («Інтер», ICTV, «Україна»).

8 листопада:

  • Прем’єр Гройсман — про кабмінівський законопроект з обмеження тиску на бізнес («1+1»).
  • Прем’єр Гройсман пообіцяв підвищити стипендії студентам (СТБ).
  • Звіт із засідання Кабміну («Інтер», ICTV, «Україна»).
  • Президент Порошенко вручив ключі від квартири визволеному з полону Жемчугову («1+1», «Інтер», ICTV, 5-й канал, «Україна»).
  • Секретар РНБО Турчинов побував на випробуваннях нового безпілотника на «Антонові» («1+1», ICTV, 5-й канал, «Україна»).
  • Звіт із сесії парламенту («Інтер», «Україна»).
  • Міністр внутрішніх справ Аваков презентував свою книжку («1+1»).
  • Генпрокурор Луценко каже, що ГПУ скоро не зможе розслідувати кримінальні справи («Інтер», «Україна»).
  • Президент Порошенко ініціює надзвичайне засідання Президентів України й Польщі («Україна», інші канали подавали цю ж новину коректніше, без грубих порушень стандартів).
  • Мер Києва Кличко презентував нові рейсові автобуси («Україна»).

9 листопада:

  • Звіт із сесії парламенту («Україна»).
  • Віце-прем’єр Зубко коментує ухвалений закон про ЖКГ (ICTV).
  • Дружина Президента Порошенка з’їздила на Рівненщину («Україна»).

10 листопада:

  • День уряду в парламенті (ICTV, «Україна»).
  • Урядове засідання щодо змін до правил дорожнього руху («1+1», СТБ, ICTV, 5-й канал, «Україна»).
  • Президент Порошенко зустрівся з главами об’єднаних територіальних громад («1+1», ICTV, 5-й канал, «Україна»).
  • Дружина Президента Порошенка побувала на конгресі педагогів («Україна»).
  • Звіт зі з’їзду Української спілки промисловців і підприємців («1+1»).
  • Міністр юстиції Петренко каже про посилення санкцій проти неплатників аліментів (5-й канал).

11 листопада:

  • Звіт зі з’їзду партії «Народний фронт» за участю прем’єра Гройсмана («1+1», «Інтер», ICTV, «Україна»).
  • Президент Порошенко побував на присязі суддів Верховного Суду («1+1», «Інтер», ICTV, 5-й канал, «Україна»).
  • Секретар РНБО Турчинов каже про миротворців на Донбасі (5-й канал).
  • Секретар РНБО Турчинов каже про тих, хто працює на агресора («Інтер»).
  • Прем’єр Гройсман і міністр внутрішніх справ Аваков кажуть про зміни до правил дорожнього руху («Інтер»).
  • Міністр внутрішніх справ Аваков каже про нові правила дорожнього руху (ICTV).

***

Крім «паркетних» на телеканалі «Україна» протягом звітного тижня були й інші матеріали з грубими порушеннями стандартів, що можуть свідчити про замовність. Так, у матеріалі про міжнародне журналістське розслідування Paradise Papers (6 листопада) взагалі не згадуються українські фігуранти цих матеріалів, зокрема немає згадки про «радикала» Вощевського, й екс-регіонала Пригодського. Що є в цій темі критичним порушенням стандарту повноти інформації.

У сюжеті про суд над прикордонником Колмогоровим (6 листопада) слово надається «політологу» Голобуцькому (насправді це політтехнолог, зокрема, в минулому був політтехнологом партії Королевської «Україна — вперед») для позитивної оцінки дій генпрокурора Луценка.

6 листопада — незбалансований матеріал про облави на призовників, повністю з позицій Львівського військкомату.

У матеріалі за 8 листопада Генпрокуратура звинувачує НАБУ у фальсифікації заяви про зникнення грошей Онищенка з рахунків Ощадбанку. У сюжеті немає балансу думок і навіть не згадується, що вже того ж дня (і ще задовго до виходу цього матеріалу на «Україні» в ефір) представники НАБУ коментували це звинувачення заступника генпрокурора Єніна для інших мас-медіа. У матеріалі «України» також не згадується ключова обставина справи — що ці гроші були заарештовані в рамках справи проти Онищенка і їх ніхто не мав права нікуди перераховувати.

У матеріалі за 10 листопада опоблоківець Новинський, у зв’язку з обшуками на своїх підприємствах, звинувачує Генпрокуратуру в політичному тиску на себе й на опозицію. Коментаря у відповідь немає.

11 листопада — сюжет про пораненого вибухом Мосійчука, в якому Мосійчуку надається можливість для заяв політичного змісту без балансуючих думок у відповідь.

10 і 11 листопада у випуску новин «України» анонсуються чергові серії документального серіалу про президентство Саакашвілі в Грузії, де Саакашвілі згадується у відверто негативному контексті, без належних балансу думок і бекґраундів.

В усіх згаданих матеріалах «України» крім стандарту балансу думок грубо порушується і стандарт відокремлення фактів від думок, за рахунок висновків і оцінок журналістів. Приклади:

«Решение суда по делу Сергея Колмогорова было достаточно неожиданным», «Слова о мирном Мариуполе удивили даже судью, не говоря уже о военных», «Само решение суда зал встретил настоящими овациями», «А вот голосование за отставку министра внутренних дел провалилось с треском», «Но вместо депутатского содействия в повестке дня появляется постановление об увольнении главы МВД Арсена Авакова. Его соратники это расценивают не иначе, как давление на министра», «Но генпрокурор обеспокоен», «Бизнес — под защитой правительства», «Одно из самых важных — присоединение Украины к конвенции ПАРЕ средиземноморских правил происхождения. Это важно для украинских производителей и экспортеров», «На этом голоса у депутатов закончились», «Такой ажиотаж — с начала отопительного сезона», «Чтобы не завозить по заоблачным ценам из-за границы, в Украине увеличивает добычу собственного угля», «За новенькие рейсовые автобусы, пожалуй, стыдно не будет», «Депутаты как раз берутся за рассмотрение правительственного законопроекта о приватизации. Премьер успокаивает избранников», «С такой грустной статистики начинают сегодня час с правительством в Верховной Раде», «Новая страница в истории украинского правосудия», «Антикоррупционеры предельно честны, даже друг на друга дела заводят».

Висвітлюючи тему харківського ДТП, в матеріалах про оголошення підозри (6 листопада) та обрання запобіжного заходу (8 листопада) другому його учаснику, водію «туарега» Дронову, ведуча за рахунок оцінної лексики перекладає основну провину за смерті й каліцтва людей саме на Дронова: «Дронов был за рулем “туарега”, который налетел на “лексус” Елены Зайцевой» і «он был за рулем “туарега”, который влетел в “лексус” Алены Зайцевой».

І в багатьох матеріалах грубо порушується стандарт достовірності інформації. Значна кількість фактів і частина суб’єктивних думок подається взагалі без посилань на джерела інформації, частина — з розмитими псевдопосиланнями.

«По словам политологов», «Посетители были возмущены, военные же говорят», «Об этом заявили в Генпрокуратуре», «По данным ГПУ», «“Радикалы” соглашение поддержали, но недоумевают», «А вот с изменениями в текущий бюджет депутаты решили не затягивать», «В Кабмине предлагают», «В Генпрокуратуре детали пока не разглашают, но заявляют», «Тем временем клиенты "Укрзалізниці" настаивают» тощо.

Часто журналісти посилаються на записи в соцмережах (фейсбук Порошенка, твіттер Авакова тощо).

Хоча гостьові студії не враховуються в цьому моніторингу, вони є доволі показовими. Гостями студії в новинах на «Україні» є постійне коло опозиційних політиків, яким ведучі ставлять зручні для них запитання й не намагаються балансувати різного виду звинувачення чи дискусійні заяви, що озвучують ці гості (ані відповідними бекґраундами, ані даючи обвинуваченим або ж опонентам слово у відповідь наступного дня). Так, на звітному тижні 6 і 11 листопада (тобто двічі за тиждень!) гостем студії був лідер «радикалів» Ляшко (якому канал приділяв на звітному тижні навіть більшу увагу, ніж своєму власнику Ахметову — сім матеріалів проти шести). Ляшко у студії каналу і в сюжетах коментує будь-які політичні, економічні чи соціальні питання з популістських позицій. 7 листопада гостем був опоблоківець Новинський, а 8 листопада — бізнесмен Тарута, який у студії піарив свою новостворену партію «Основа».

І в кожному випуску новин на «Україні» обов’язково є сюжет про Гуманітарний штаб або про Фонд Ахметова. А 10 листопада був ще й матеріал про конкурс Фонду Бориса Колеснікова.

***

На каналі «Інтер», крім уже згаданих «паркетних» звітів, була низка матеріалів із порушеннями стандартів, які можуть свідчити про ознаки замовності (цензури). Так, 6 листопада у двох матеріалах про журналістське розслідування Paradise Papers є згадка лише про «радикала» Вощевського і заступника глави «Нафтогаза» Алексєєнка, при тому не згадується екс-регіонал Пригодський, який також фігурує в цих матеріалах. Натомість в одному з цих матеріалів безпідставно (наче як бекґраунд) із грубими порушеннями стандартів згадують главу «Нафтогазу» Коболєва: «Эта история, как минимум, очередной удар по главе “Нафтогаза” Андрею Коболеву, чьим человеком, по сути, является Алексеенко. Сам же Коболев, по данным “Украинських новин”, успел слетать в Лондон. В командировку ездил к известному филантропу и олигарху Джорджу Соросу. Якобы, решать дальнейшую судьбу “Нафтогаза”. Об этом свидетельствуют документы, подписанные самим Коболевым. Элитные командировки, к слову, для руководства компании — дело привычное. Жить на широкую ногу монополисты привыкли уже давно. Например, весной вокруг “Нафтогаза” разгорелся большой скандал. Выяснилось, что топ-менеджеры увеличили себе зарплаты в 13 раз. В среднем каждый из руководителей НАК заработал за прошлый год 8 миллионов гривен. А вот годовая зарплата самого главы “Нафтогаза” Андрея Коболева составила 20 миллионов гривен».

Так само без реальної новини 6 листопада «Інтер» згадує історію з «виграшем» «радикала» Ляшка: «Впрочем, для уклонения от налогов — не обязательны офшоры. Вам, может, например, банально повезти в азартных играх. Такую схему недавно протестировал главный “радикал” нашей страны Олег Ляшко. На этой неделе он снова внес изменения в свою электронную декларацию. Фартовый нардеп помимо трехкратного выигрыша на ставках футбольных матчей добавил туда еще 89 тысяч гривен банковских процентов. Эти деньги главный “радикал” получил благодаря вкладам в “Ощадбанке”. Ранее заявление Ляшко овыигрыше 570 тысяч гривен в лотерею вызвало общественный резонанс. Уж слишком похоже на банальную попытку отмыть деньги».

Справу прикордонника Колмогорова в сюжеті «Інтера» за 6 листопада чомусь коментують «політологи» Сергій Золотарьов (у минулому політтехнолог таких персоналій і політичних сил, як Володимир Литвин, Компартія України, партія Королевської «Україна — вперед» і партія «Наш край») та Олексій Голобуцький (у минулому політтехнолог партії Королевської «Україна — вперед»), які висловлюють позитивні оцінки на адресу генпрокурора Луценка.

У випусках «Інтера», як і раніше, регулярно надається трибуна для різноманітних заяв нардепу Капліну (в парламенті він у фракції БПП, виступає радше з опоблоківських позицій, раніше створював Партію простих людей, яку згодом перейменував на Соціал-демократичну партію, нині очолив Соціалістичну партію України). На звітному тижні Каплін у випусках «Інтера» виступає за створення парламентської слідчої комісії щодо офшорів радикалів (6 листопада), каже про неефективність «Нафтогазу» й необхідність його ліквідації (6 листопада), про намір Соцпартії відкрити партійну школу (7 листопада), а також вимагає від НАБУ перевірити «виграш» Ляшка (8 листопада). Усі ці заяви не є реальними новинами з інформаційної картини дня всієї країни.

Подаючи спростування заяв Антона Геращенка щодо вбивства Окуєвої (7 і 8 листопада), журналісти «Інтера» вдаються до таких власних висновків та оцінок: «Впрочем, в расследованиях преступлений нардеп Антон Геращенко самый удачливый. Он всегда знает, кто стоит за резонансными происшествиями. А покушения на него самого раскрываются в первую очередь. К примеру, киллеров, которые якобы готовили убийство нардепа по заказу российских спецслужб, силовики обезвредили еще на стадии подготовки преступления. Такую же оперативность правоохранители продемонстрировали и на прошлой неделе. В считанные часы задержали злоумышленника, который хотел поджечь автомобиль жены Геращенко».

Крім цього, на «Інтері» були ще такі матеріали з грубими порушеннями, що можуть свідчити про ознаки замовності:

Лідер «Опоблоку» Бойко вважає, що 60 % українців хочуть завершення війни (6 листопада).

Детективи НАБУ обшукали будинок міністра інфраструктури Омеляна (7 листопада).

Одеська влада задешево продає комунальну нерухомість і задорого купує квартири (7 і 8 листопада).

Опоблоківець Скорик вимагає підвищити пенсії військовим пенсіонерам (7 листопада).

Лідер «Опоблоку» Бойко засудив вандалізм у парку Слави в Києві (7 листопада).

Лідер партії «За життя» Рабинович знімає елітне житло без декларування цих витрат (8 листопада).

Прокуратура каже про зловживання при вивозі львівського сміття (9 листопада).

«Нафтогаз» не надав свій фінансовий план Кабміну (9 листопада).

Нардеп Новинський звинувачує Генпрокуратуру в політичному тиску на себе і на опозицію у зв’язку з обшуками на своїх підприємствах (11 листопада).

В усіх згаданих матеріалах грубо порушуються стандарти балансу думок і повноти подачі інформації. Крім того, журналісти «Інтера» постійно порушують стандарт відокремлення фактів від думок, вдаючись до власних висновків і оцінок. Приклади:

«Чудеса продуктивности обещают нам народные депутаты», «Девиз “осень реформ” уже не актуален», «В оппозиционных фракциях особой радости вопрос приватизации не вызвал да и к проекту бюджета есть вопросы», «Правда, эти вопросы уже полгода как актуальны. Пока же парламенту было не до них», «Сомнительные сделки местные депутаты рассмотрят завтра», «Власти города по дешевке распродают коммунальную недвижимость», «250 квадратных метров в этом здании чиновники собираются продать некоему гражданину по интересной цене», «Интересно, что депутатам предложат проголосовать за еще одну сделку, но уже наоборот — купить жильё для нужд города», «Но интерес к этому проявляют разве что СМИ», «Бюджет раздора. Депутаты продолжают разносить в пух и прах проект новой сметы и это при том, что его пока даже не вынесли на рассмотрение в сессионный зал. Но сегодня споры стали предметнее, а значит у нас есть шанс, что уже завтра документом займутся вплотную», «Якобы народный избранник утаил от НАБУ и НАПК стоимость аренды элитного жилья под Киевом. А после того как им заинтересовались журналисты — спешно переехал», «Большие переезды в маленькой Конча-Заспе. Пока главный защитник якобы обманутых вкладчиков Вадим Рабинович последние месяцы увлеченно выступал у Нацбанка, его помощники спешно собирали вещи нардепа», «Еще в сентябре мы рассказывали о совсем не бедной жизни лидера партии “За жизнь” Рабиновича. Элитное жилье в центре Киева на улице Старонаводницкой и шикарный особняк в Конча-Заспе», «Все что нужно для комфорта. Интересно, сообщил ли о переезде депутат в Нацагентство по противодействию коррупции? Ведь 10 тысяч долларов в месяц — сумма, обязательная к декларированию», «В правительстве вплотную решили заняться жалобами бизнеса на давление со стороны правоохранителей», «“Нафтогаз” скрывает свой финплан от Кабмина. Газовый монополист уже полгода игнорирует поручение правительства о доработке своей сметы. Почему НАК уводит в тень важнейший документ», «Повышение тарифов — золотая жила газового монополиста», «Генпрокуратура и налоговая полиция накануне нагрянули в офисы компании», «Всё это ради безопасности на дорогах, ведь количество аварий в стране растет постоянно», «Мы рассказывали о странной схеме одесских властей — продавать задешево, а покупать втридорога» і тому подібні.

І в багатьох матеріалах грубо порушується стандарт достовірності подачі інформації за рахунок подачі фактів узагалі без будь-яких посилань, і подачі як фактів, так і суб’єктивних думок зі розмитими, узагальненими псевдопосиланнями: «говорят и в Социалистической партии. Там призывают», «социалисты требуют», «детективы установили», «в одесской мэрии поясняют», «отмечают журналисты», «еще весной в правительстве обещали», «в профильном комитете говорят», «об этом в Агентстве сообщили журналистам», «в НАПК отметили», «правозащитники обвиняют», «министры признают», «в Кабмине надеются», «чиновники ответили», «одесские журналисты и активисты считают», «по неофициальным данным», «в самом “Нафтогазе” это отрицают», «в прокуратуре считают», «юристы утверждают», «во Львовском горсовете объясняют», «следователи не комментируют», «ситуацию разъясняют нардепы-оппозиционеры», «в самой компании тоже в недоумении», «в холдинге поясняют», «в Генпрокуратуре детали очередного дела не раскрывают», «фронтовики» заявили».

У матеріалах «Інтера» є посилання на дописи в соцмережах (фейсбук Капліна, фейсбук Порошенка, фейсбук правозахисника Наумовича) і на Ютьюб, що є недостатньою підставою для переконаності в достовірності такої інформації.

І ще один різновид недостовірності. Журналісти «Інтера» вдаються до експертних оцінок своїх колег — в одеському сюжеті журналісти виступають у ролі експертів ринку нерухомості, в сюжеті про нові ПДР журналіст виступає в ролі експерта з організації дорожнього руху. Журналіст як такий може виступати експертом хіба що в питаннях медіа, і не більше того.

***

На ICTV, крім уже згаданих вище «паркетних», були ще такі матеріали:

Генпрокуратура звинувачує НАБУ в фальсифікації заяви про зникнення грошей Онищенка з рахунків «Ощадбанку» (8 листопада). Слово представникам НАБУ у відповідь не надається. І так само, як на «Інтері», не згадується ключова теза НАБУ про те, що гроші, які перебували під арештом, не могли бути перерахованими без офіційного зняття цієї санкції.

9 листопада канал ICTV подає в підкреслено позитивному світлі рішення Нацради з питань телебачення і радіомовлення про надання парламентському каналу «Рада» цифрової ліцензії. Рішення неоднозначне в умовах роздержавлення мас-медіа, воно має серйозні аргументи проти, яких глядач не почув у матеріалі. Крім того, в матеріалі не дано слово для коментарів представникам тих каналів, які також змагалися за цю ліцензію. Натомість коментують лише голова Нацради Артеменко і директор каналу «Рада» Лех.

***

На «1+1» і на 5-му каналі, крім вищезгаданих матеріалів «паркетного» характеру, незбалансованою була критика уряду Іриною Геращенко в сюжетах про українських політв’язнів у Росії (ефіри — 6 листопада).

***

На СТБ, крім згаданих вище матеріалів «паркетного» характеру, інших не було.

***

На «UA: Першому» матеріалів із ознаками замовності на звітному тижні не було взагалі.

На «Україні» було три таких матеріали: про те, що шахти «Павлоградвугілля» (які входять до концерну «ДТЕК») збільшують видобуток вугілля (8 листопада); сюжет про те, що «Укрметалургпром» виступає проти підвищення тарифів на перевезення вантажів «Укрзалізницею» (10 листопада), і про те, що концерн «ДТЕК» бурить нову газову свердловину (11 листопада). На СТБ і ICTV синхронно виходили сюжети про проект «Колиска надії» Фонду Пінчука (7 листопада) і про захід Фонду Олени Пінчук (9 листопада). В останньому сюжеті на ICTV є ще й згадка про те, що спонсором заходу виступала компанія «Кока-кола». На «Інтері» 8 листопада вийшов в ефір матеріал про захід Фонду Олени Пінчук.

У матеріалах із порушеннями стандартів, що можуть свідчити про ознаки замовності (цензури), канали порушують такі стандарти:

2. ЗАМОВЧАННЯ КАНАЛАМИ СУСПІЛЬНО ВАЖЛИВОЇ ІНФОРМАЦІЇ У ЛИСТОПАДІ 2017 року:

Примітка: Дані за 2017 рік — це  дані за 6–12 листопада (оскільки на «Інтері» по п’ятницях в ефірі підсумковий тижневик, замість нього в моніторингу розглядається новинний випуск за неділю, 12 листопада), 21–26 серпня15–20 травня і 6–12 лютого; дані за 2016 рік — це дані за 25–30 липня,14–19 березня; за 2015 рік — це дані за 19–24 жовтня,13–19 липня,20–25 квітня19–24 січня.

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

Адвокати Медведчука погрожують журналістам «Схем» кримінальною відповідальністю (10 листопада).

Жоден із каналів не повідомляв про такі події цієї тематики:

  • ОБСЄ зафіксувала два десятка «Градів» бойовиків у Хрустальному, де за домовленостями про відведення їх не має бути (8 листопада).
  • Росіяни затримали сімох кримських татарок на адмінкордоні з Кримом (9 листопада).
  • Політв’язень Клих шість днів провів у комі внаслідок тортур у російській в’язниці (10 листопада).
  • Через війну на Донбасі з початку року вже загинуло 39 дітей — Хуг (10 листопада).
  • Луганський аеропорт у 2014 році було знищено тактичними ракетами «Точка» з території Росії — Мін'юст (10 листопада).

 

Жоден із каналів не повідомляв про таке:

  • Рада Європи визнала Росію відповідальною за виконання Мінських угод (8 листопада).
  • США закликали Росію ввести справжній режим припинення вогню на Донбасі (8 листопада).

Інші примітні теми, замовчані всіма каналами:

  • 64 % українських вчених вважають, що ситуація у вітчизняній науці погіршилася — соцопитування (6 листопада).
  • Кабмін запланував купівлю килимів та ковроліну на більш як мільйон гривень (6 листопада).
  • САП оскаржила відмову суду арештувати сина Авакова (7 листопада).
  • В АП кажуть, що не будуть реагувати на журналістське розслідування Paradise Papers про офшори (7 листопада).
  • У Чернігові на безстрокову посаду призначили суддю, який у 2013 році ухвалив рішення про розгін місцевого «Євромайдану» (7 листопада).
  • Бойко, Ляшко і Тимошенко ігнорують роботу в комітетах ВР — КВУ (10 листопада).

Громадська організація «Детектор медіа» здійснює цей проект за підтримки «Інтерньюз Нетворк». Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з поглядом «Інтерньюз Нетворк».

comments powered by Disqus