Ахметов просочився на канали Пінчука. Моніторинг теленовин за 29 травня — 4 червня 2017 року

УНІАН

Цього тижня на телеканалах можна було спостерігати цікаві паралелі. Коли йдеться про сюжети з ознаками замовності, то найбільше збігів можна було знайти на «Інтері» та «Україні». Але в той же час то канали Ахметова й Пінчука синхронно піарили благодійність першого, то одразу на трьох каналах поширювалися однотипні та малоактуальні заяви Леоніда Кучми, то хором піарили Арсенія Яценюка.

Нагадаємо, з минулого тижня наш підхід до моніторингу змінився. Оскільки «Інтер» випускає підсумкові новини в п’ятницю, а не в неділю, як більшість телеканалів, то в моніторинг щоденних новин включаємо недільний випуск замість п’ятничного. Так, у неділю аналізуються поточні новини лише на «Інтері».

29 травня, понеділок

Головними темами дня став судовий процес над Януковичем, обшуки в компанії «Яндекс», візит Володимира Путіна до Парижа.

Щодо міжнародної події на деяких каналах бракувало експертних оцінок, які доповнили би суху інформацію: що означає ця зустріч, у чому її особливості. Бракувало такої інформації в новинах ICTV, 5-го каналу, «1+1», «UA: Першого» та СТБ. Канали «Україна», «112 Україна» та СТБ не оминули увагою протести, що передували візиту російського президента до Парижа. Решта каналів про це не згадали. 5-й та «UA: Перший» не використовували синхронів Путіна.

Матеріали з ознаками замовності цього дня вийшли в новинах каналів «Україна» та «Інтер».

Канал «Україна» звинуватив Саакашвілі у привласненні чужих заслуг. Він вважає новиною діалог між екс-головою ОДА та головою району в Одеській області про те, хто більше зробив для одеських доріг. Останнє слово — за головою РДА: «Ведущая: Председатель райсовета Павел Бойченко возмутился и напомнил Саакашвили: финансирование ремонта не его заслуга».

Олег Ляшко в цьому випуску дбав про українське село: «Землю не продавать, а создавать на ней новые рабочие места — только так украинские села будут развиваться, уверен лидер Радикальной партии Олег Ляшко». А штаб Ріната Ахметова піклувався про мешканців прифронтового Чермалика.

«Інтер» — напевно, єдиний канал, що так уважно стежить за справою Сергія Пашинського. Позицію останнього майже ніколи не висвітлюють, і апелюють до аргументів його опонента В’ячеслава Хімікуса: «Ведущая: В феврале суд признал Химикуса потерпевшим. О таком же статусе просил и Пашинский. Сейчас он проходит по делу как свидетель. Хотя уже точно нуждается в проверке на детекторе лжи, поскольку за время следствия он неоднократно менял свои показания. То рассказывал, что в целях самообороны стрелял в безоружного Химикуса лёжа. То неожиданно вспомнил, что совершил этот выстрел стоя. Ну вот Пашинскому полиграф не назначили».

У наступному матеріалі різкими звинуваченням розсипається на адресу своїх політичних опонентів народний депутат Сергій Каплін: «Сергей Каплин, народный депутат, лидер Социал-демократической партии: Мосійчук і його депутати, які разом складають цілу банду. Вони злигалися із коаліцією, вони об'єдналися із "Народним фронтом". Невідомо, чому міжнародна спільнота має терпіти сьогодні корупцію в Україні, яку очолюють так, як Ляшко. Тому ми звертаємося до Національного антикорупційного бюро, Генеральної прокуратури, до депутатів Європарламенту з пропозиціями і вимогами. Вимогами почати знову провадження у справі Мосійчука. Так само зробити все, аби розслідування, ініційовані генеральним прокурором, справи по лідеру Радикальної партії Ляшку... Зокрема, що стосується розкрадання, способу життя, мільйонів, які він задекларував, будинки, автомобілі і таке інше». Такі вільні за формою висловлювання на «Інтері» нерідко залишаються без відповіді тих, кого вони стосуються.

30 травня, вівторок

Головна подія дня: Нідерланди ратифікували угоду про асоціацію Україна — ЄС. Це остання країна Євросоюзу, яка мала затвердити рішення. У зв’язку з цим майже всі канали поширили вітальну заяву Президента Петра Порошенка. Більшість винесли заяву окремою новиною, що виглядає дещо паркетно. Об’єднали коментар глави держави та саму новину в один матеріал у новинах каналів «Україна», «Інтер» та СТБ.

Про асоціацію на каналах «Україна» та «Інтер» окремо висловлювалися представники «Опозиційного блоку». На «Інтері» просто поширили політичну заяву партії: «Ведущая: Ратификацию соглашения Украины — ЕС поддержали в Оппозиционном блоке. Однако оппозиционеры считают, что нужно пересмотреть экономическую часть документа… требуют от власти больше поддерживать наших производителей и пересмотреть квоты на сельхозпродукцию».

На каналі «Україна» під час інтерв’ю в студії представник «Опозицінйого блоку» Борис Колесников розповідав про підтримку асоціації та критику уряду. І жодного разу в розмові йому не дорікнули тим, як його політична команда в 2013 році розвернула курс на євроінтеграцію на 180 градусів.

Патетичними, але не зовсім новинними повідомленням візначилися ICTV — тут спікер Андрій Парубій заяляв: «Ведуча: Україна і Грузія повинні зробити все можливе і неможливе, аби повернути свої тимчасово окуповані території і свободу своїм громадянам, які нині там живуть. Про це сьогодні заявив спікер українського парламенту Андрій Парубій в Грузії, де перебуває з офіційним візитом».

Cудячи з сюжетів на каналах «Україна» та «Інтер», дороги не ремонтуються без контролю прем’єр-міністра: «Воздушная инспекция. Владимир Гройсман сегодня проверял, как ремонтируют дороги на западе страны и на сколько эффективно тратят деньги» («Україна»); «Глава Кабмина отметил, что будут инициировать увеличение финансирования на 5 миллиардов гривен. Эти деньги планируют получить, в частности, от спецконфискации. Оставляют желать лучшего и темпы работ в других областях, в Киеве. Премьер также напомнил, что в этом году на ремонт и строительство дорог будет выделено около 30 миллиардов гривен» («Інтер»). У цих повідомленнях основним джерелом є прем’єр, і ні з ким, крім урядовців, стан доріг не обговорюється.

Канал «Україна» знову критикує Михеїла Саакашвілі. Точніше, поширює критичну до нього заяву міністра соцполітики Павла Петренка: «Ведущая: Министр юстиции Павел Петренко будет судиться с Михаилом Саакашвили. Иск подает о защите чести и достоинства. Такое решение принял сегодня, после того как Саакашвили с соратниками устроили около Минюста акцию. Главные претензии — это о том, что ведомство не хочет принимать изменение названия их партии, а вместо этого, якобы, регистрирует партии-клоны. Министр пригласил митингующих к себе в кабинет, но те вместо диалога, говорит, лишь кричали и оскорбляли чиновников». По-перше, це лише заява про наміри, а не факт для новини. По-друге, тут дисбаланс позицій конфлікту на користь Петренка.

На «Україні» піарили фонд Ріната Ахметова та Олега Ляшка. Останній робив заяви на захист виробників сільгосптехніки: «Ведущая: Выплата налогов в рассрочку и отмена импортной пошлины. Только при таких условиях украинские заводы смогут производить больше продукции, считает лидер Радикальной партии Олег Ляшко».

У новинах «Інтера» двічі поспіль фігурує Сергій Каплін. Спершу він заявляє, що антикорупційні органи мусять перевірити джерела доходів Олега Ляшка. І нічого, що відповідну перевірку вже проводять і без медіапіару Капліна. Наступний матеріал — Каплін критикує надбавки керівництву правоохоронних органів, зокрема міністру внутрішніх справ Арсену Авакову та керівнику САП Назару Холодницькому.

На ICTV без виразно артикульованого приводу розповіли про зустріч у рамках Ялтинської стратегії, наголосивши, що відбувається захід з ініціативи Віктора Пінчука. На «1+1» у сюжеті Алли Пас розповідали про високогірні змагання, які приймає курорт «Буковель», завдяки тому, «що тамтешня високогірна дистанція є унікальною».

31 травня, середа

Раптовою новиною стала смерть колишнього глави УГКЦ Любомира Гузара. Новини, що виходять після 19:30, розпочинаються з цього повідомлення. Не встигли повідомити про це «112 Україна», 5 канал, де праймові новини виходять о 19:00, та ICTV, що розпочинає випуск о 18:45. Канал «Україна», хоч і стартував о 19:00, але подав термінову новину оголошенням у студії наприкінці випуску — щойно про це стало відомо. З усіх каналів тільки «1+1» наприкінці випуску вже підготував cюжет зі спогадами про видатного кардинала.

Тричі в новинах з’являється Леонід Кучма. На «Інтері» та ICTV він коментує стан переговорів у тристоронній контактній групі та розв’язання конфлікту на Донбасі. У цих заявах не міститься якоїсь нової інформації чи заяв про нові підходи, тож актуальність і доцільність їх трансляції неочевидна:

  • ICTV: «Леонід Кучма наголошує, сьогодні треба говорити на всіх рівнях про те, що зусиллями Росії на Донбасі створюється новий заморожений конфлікт»;
  • «Інтер»: «Украина должна требовать введения на Донбасс полицейской миссии ОБСЕ . Так считает представитель страны в трехсторонней контактной группе Леонид Кучма… Об этом Леонид Кучма заявил во время презентации книги Леонида Каденюка "Космос-миссия", которая была издана при поддержке фонда Леонида Кучмы».

На каналі «Україна» другого президента згадували лише в контексті виходу книжки першого космонавта України Каденюка: «Тираж небольшой — тысяча двести экземпляров. Большинство из них передадут в сельские библиотеки. Такое решение принял фонд Леонида Кучмы "Украина". Именно благодаря ему книга и вышла из печати».

На цьому каналі третій день поспіль критикують Михеїла Саакашвілі. У сюжеті про показники роботи Одеської митниці закадровий текст ніби ні на що не натякає: мовляв, показники зросли, надхоження в бюджет збільшилися. Але вся суть у синхронах:

«Арсен Аваков, міністр внутрішніх справ України: Працював один такий політичний афєріст, Саакашвілі його фамілія. Після цього, як він ушов, як працювала таможня? Скільки ви зарабатували до, в момєнт правління нашого популіста Саакашвілі і зараз? Це б цікаво було почути.

Мирослав Продан, в о. голови Державної фіскальної служби: На протязі останніх трьох місяців Одеська митниця перевиконує індикатив не менше, ніж на 170 %».

Сюжети про діяльність фонду Ріната Ахметова на Донбасі вийшли одразу на трьох каналах: щодня на «Україні», а також на двох каналах медіагрупи Віктора Пінчука — СТБ та ICTV.

На «Інтері» Сергій Каплін словом підтримав судобудівельників, «Опозиційний блок» вимагав скасувати призов офіцерів запасу. А Дмитро Добродомов розповів, що не мусить спростовувати свої оцінки на адресу Пашинського: «Ведущая: Они утверждали, что нардеп (Пашинський. — MS) прибрал к рукам и продал нефтепродукты, принадлежавшие младоолигарху Курченко. И вот, Фемида решила, что клеветы в этом нет. Решения суда прокомментировал нам Дмитрий Добродомов».

Далі ведуча стверджує: «Схема расхищения топлива такова. Летом 2014-го, после бегства Курченко, конфискованные нефтепродукты должны были передать в АТО, но вместо этого их отправили госкомпании “Укртранснефтепродукт”. В тот же вечер топливо вывезли неизвестные в масках. Установлено, что действовали они в интересах группы компаний “Фактор”. Её владелец — Сергей Тищенко — давний бизнес-партнер бывшего менеджера того же “Укртранснефтепродукта” Андрея Бойчука, связанного в свою очередь с Пашинским. А в мае 2015 года в СМИ появилась информация, что СБУ подготовила Президенту докладную записку о рынке нефтепродуктов. И в ней говорится: Тищенко и Пашинский при поддержке министра Авакова и его бывшего зама Сакала отработали схему присвоения топлива Курченко».

1 червня, четвер

У Стокгольмі ухвалено рішення у справі між «Нафтогазом» та «Газпромом» на користь української компанії. Очікувано, що в новинах цю подію переможно коментував Президент Петро Порошенко. А от на ICTV слідом за гарантом аналогічну заяву поширили й від прем’єра Володимира Гройсмана: «Ведуча: Україна вітає рішення Стокгольмського арбітражу щодо перегляду умов газового контракту. Про це сьогодні під час робочої поїздки до Маріуполя заявив і прем’єр Володимир Гройсман».

На резонансний напад на добровольців Аміну Окуєву та Адама Осмаєва у столиці найоперативніше відреагували канали «112 Україна» та «1+1»: вони одразу відправили свої знімальні групи на місце події. А от ICTV пропустив цю подію й не повідомив про неї навіть коротким реченням, хоча під час випуску про напад уже було відомо.

На ICTV партія «Наш край» узялася перевіряти виконання програми «Доступні ліки» та критикує урядову ініціативу: «Ведуча: У програмі "Доступні ліки" сто п'ятдесят сім недорогих препаратів, шістдесят два відсотки з них коштують до п'ятдесяти гривень. Але ефективні ліки дорожчі, і саме їх приймають люди. Проблема в тому, що перед впровадженням програми уряд не вивчив реальних потреб українців, заявляють у “Нашому краї”».

На каналі «Україна» Олег Ляшко присвоював собі заслуги державного бюджету: «С новой пожарной машиной и обещанием повысить зарплаты. Лидер Радикальной партии Олег Ляшко сегодня побывал в пожарной части в Херсонской области. Заверил, новая техника будет. В этом году на нее из госбюджета дополнительно выделили 600 миллионов гривен».

Тут же висвітлюючи візит Володимира Гройсмана до Маріуполя, журналістка Ірина Любич не упустила нагоду попіарити ахметівський «Метінвест»: «Кор.: Самая современная и экологичная в Украине — доменная печь на меткомбинате “Азовсталь”. И это только начало. За пять лет группа “Метинвест” инвестирует в экопроект в Мариуполе более 300 миллионов долларов».

А далі в ефірі каналу «Україна» по черзі захищали дітей спершу Марина Порошенка, а потім Володимир Гройсман:

  • «В Киевской области ко Дню защиты детей открыли фестиваль "Мы дети твои, Украина". Праздник проходит под патронатом супруги Президента Марины Порошенко. Фестиваль призван проявить детские таланты»;
  • «К поздравлениям детей присоединился и Владимир Гройсман. В детском доме в Мариуполе главу правительства встречали с песнями, танцами, подарками. Подарили икону, вышитую воспитанниками. Владимир Гройсман, премьер-министр Украины: Все, що ми робимо, ми робимо для захисту дітей. Ми тимчасові на цьому світі. Ми збираємо те, що створено руками наших батьків, ми маємо передати всім іншим дітям».

З-поміж усіх добрих справ Ріната Ахметова в День захисту дітей розповіли про проект «Сиротству — нет». На «1+1» до Дня захисту дітей розповіли про «Артек» у Буковелі. Так кожен із каналів зробив рекламу своїм власникам.

На «Інтері» цього дня Сергій Каплін заявив, що на нього одночасно тиснуть Арсеній Яценюк та Олег Ляшко — лідери політсил, які отримують найбільше критики на «Інтері»: «Ему стало известно о том, что Печерский суд по заказу экс-премьера Яценюка, главы МВД Авакова и радикала Ляшко подготовил тайное постановление о проведении обысков во всех приемных партии и профсоюзов». Цікаво, що згодом у Полтаві затримали однопартійця Капліна за підозрою в хабарництві.

Ще два матеріали з ознаками замовності на «Інтері» представляли інтереси партії «Опозиційний блок». Андрій Кравець розповів, як рвав душу за дітей із окупованих територій нардеп Юрій Павленко: «Кор.: В своем выступлении Юрий Павленко попросил поддержать школьников в Красногоровке из Донецкой области — в минувшее воскресенье снаряды боевиков частично разрушили здание их школы». А його колега Олександр Вілкул турбувався про країну та її європейські перспективи: «Ведущая: Чтобы Украина стала надежным партнером Европы, необходимо развитие экономики нашей страны. Дополнительным импульсом для этого как раз может стать пересмотр квот на поставку украинской продукции в ЕС. Такое заявление сделал сопредседатель фракции "Оппозиционного блока" Александр Вилкул на Генассамблее европейских регионов».

2 червня, п’ятниця

Президент і прем’єр закликають підтримати медреформу та ухвалити відповідні законопоекти в Раді до липня. Такі заяви пролунали на Раді реформ. Їх ретранслювали канали «1+1», ICTV та «Україна», проігнорувавши в бекґраунді розгляд цих законопроектів. Напевно, глядачам було би цікаво дізнатися, що, зокрема, частина президентської фракції має альтернативний погляд на медреформу. Але їм про це не розповіли.

На каналі «Україна» в темі замаху на чеченських добровольців Аміну Окуєву та Адама Осмаєва звернули увагу на деталь: «Во время подготовки сюжета корреспонденты "Сегодня" заметили, что один из пистолетов заклинило. Гильза застряла в затворе. Оружие не сработало. Кому оно принадлежит, неизвестно. Ранее сообщалось, что у киллера был пистолет “Глок”, а Амина Окуева отстреливалась из наградного “Макарова”». Експерт коментує, що пістолет був перероблений із бойового на травматичний, але яке це може мати значення, ні завбачні кореспонденти, ні фахівець зі стрільби глядачеві не пояснюють.

Арсеній Яценюк поспішив присвоїти собі заслуги у виграші процесу над «Газпромом». Відповідні заяви політика вийшли в новинах двох каналів одночасно: на ICTV та каналі «Україна».

«Рішення Стокгольмського арбітражу — це збереження Україною 47 мільярдів доларів. Про це заявив лідер “Народного фронту” Арсеній Яценюк. Саме його уряд влітку 2014-го вирішив судитися з російським “Газпромом” та повністю відмовився від закупівлі російського газу. І три роки судової тяганини були не даремними», — озвучила Інна Шевченко на ICTV.

«Решение Стокгольмского арбитража — беспрецедентная победа Украины. Об этом сегодня заявил бывший премьер-министр Украины Арсений Яценюк. Считает это достижением своей команды, так как именно Кабмин Яценюка инициировал иск в 2014 году», — повідомила Олена Кот на каналі «Україна».

Майже всі сюжети з ознаками замовності цього дня були на каналі «Україна». Тут відзвітували про те, як фонд Ахметова допомагає знаходити нові сім’ї дітям-сиротам. Похизувалися і проектами компанії Ахметова ДТЕК: «Компания ДТЭК начала строить солнечную электростанцию в Херсонской области». Навряд чи таку ідею можна назвати інноваційною, сонячними батареями та відновлюваною енергетикою вже не здивуєш. Не розкрито й питання користі такої станції для мешканів, крім очевидного, що вона вироблятиме енергію. Зате депутат Рябчин закликає підтримувати таких інвесторів: «Алексей Рябчин, народный депутат, глава горкомитета по вопросам энергосбережения и энергоэффективности Верховной Рады Украины: У нас єдиний дефіцитний район і енергопрофіцитний. Треба думати і про це, і треба залучати інвесторів і давати їм гарантії. Це те, що вони будуть інвестувати, держава буде повертати за рахунок "зеленого" тарифу. Держава буде виплачувати. Держава буде сприяти цим інвестиціям».

Ще один герой випуску на «Україні» — Олег Ляшко. Він узявся рятувати кораблебудівну галузь в Україні: «Отменить налоги для кораблестроительных предприятий, компаний, которые инвестируют в них деньги, хочет лидер Радикальной партии Олег Ляшко, об этом заявил в Николаеве. Необходима отрасли и государственная программа, которая поможет развивать судостроение в Украине, уверен народный депутат».

А от антигероєм став Сергій Каплін. У новинах проанонсували спецрепортаж каналу. З тексту повідомлення виглядає, що репортаж буде досить критичним до нардепа: «Ведущая: Другие скрытые детали непростой жизни простого народного депутата Сергея Каплина смотрите сегодня в 23:20 в специальном репортаже "Следами популистов", часть третья».

На «1+1» Олександр Загородний розповів про шалений попит на квитки від МАУ. У компанії кажуть, дешеві квитки — це такий собі подарунок від компанії:

«Олександо Загородний, кореспондент "ТСН": Менеджерам МАУ вчора було несолодко. Ледь витримали навантаження і сервери компанії. Щосекунди на сайт заходило по шістсот відвідувачів. За дев'ять хвилин продали квитки на Брюссель, ще за кілька хвилин — на Вільнюс.

Сергій Фоменко, виконавчий віце-президент МАУ: Це подарунок. Безперечно, немає ніякої комерційної складової. Ми ізначально казали, що ми бажаємо таким чином внести свій вклад в святкування безвізу».

3 червня, субота

Головними темами дня стали обстріли житлових кварталів у Красногорівці, прощання із Любомиром Гузаром у Львові, рішення ООН щодо посилення санкцій Північній Кореї.

Більшість випусків телеканалів мали різноманітне тематичне наповнення. «1+1» продовжив тему нападу на подружжя чеченських добровольців, 5 канал більшість випуску присвятив військовим та оборонним темам, а також світовим катастрофам, на каналі «Україна» було більше, ніж щодня, кримінальних та надзвичайних новин: горів трамвай, пожежі, поліцейська погоня, п’яний дебош. А наприкінці випуску — сюжет про найбільший в Україні бутерброд із салом.

На каналі «Україна» розповідали, що додаткові гроші на Одеську лікарню виділили тільки завдяки Олегу Ляшку: «Восемь миллионов гривен для главной больницы Одесской области. Деньги выделят из госбюджета. Они пойдут на обновление оборудования и ремонт помещения. Поиск средств инициировали в Радикальной партии. Пришлось даже в Кабмин обращаться, рассказал сотрудникам лечебницы Олег Ляшко. Он же вручил медикам сертификат на всю сумму». Гроші бюджетні, а піар персональний.

У сюжеті Юлії Меншакірової на каналі «Україна» розповіли, як гуманітарну допомогу штабу Ріната Ахметова привозять до Красногорівки. На фоні ситуації зі свіжими обстрілами виглядало це ще більш зворушливо, ніж зазвичай.

На «1+1» несподівано з’явилася Юлія Тимошенко. У короткому повідомленні розповіли, як вона агітує селян опиратися земельній реформі: «Члени засідання вважають, що продаж земель призведе до знищення сіл і чорноземів за безцінь. Проте провести референдум наразі неможливо через рішення суду, — визнає Тимошенко. Тож вважає, що мільйонів десять підписів переконають можновладців у справжній позиції селян».

На «Інтері» все політично стабільно. Тут поширили заяву «Опозиційного блоку» з вимогами розслідувати облиття зеленкою Наталії Королевської та звільнити очільників поліції Одещини: «Поскольку правоохранители не смогли обеспечить безопасность форума “Женщины за мир”», — транслює позицію партії ведуча Наталія Бєлишева.

Канал «112 Україна» припустився неточності. Вони додали віку померлому Любомиру Гузару: «Колишній глава української греко-католицької церкви помер цієї середи у віці 85 років», зачитав ведучий Євген Міхін. Блаженніший пішов із життя на 85-му році, тобто у віці 84 років (народився він 28 лютого 1933 року).

4 червня, неділя

Випуску новин на «Інтері» розпочали з теракту в Лондоні. Спершу досить емоційно описали події: «Оксана Кундиренко, корреспондент: Это жуткое дежавю. Снова — машина на мосту в центре Лондона таранит прохожих. Снова — террористы выпрыгивают из авто и нападают на невинных людей и полицейских». Наступним матеріалом стало включення британської кореспондентки. Але жоден із матеріалів не містив інформації про те, чи є серед постраждалих українці.

Про те, як прощаються із Любомиром Гузаром у Києві, розповіли вже у другій половині випуску, хоча цю подію можна віднести до топ-тем дня. І одразу за репортажем із жалобних захлдів — короткий матеріал-нагадування, що християни сьогодні відзначають Трійцю. Вітає вірян представник лише однієї конферсії — предстоятель УПЦ Московського патріархату Онуфрій, якого титрують як представника просто УПЦ.

Завершує випуск сюжет про те, що за кілька годин до теракту в Лондоні відбувався концерт Depeche Mode. «Хоть и немолодые, но очень энергичные музыканты буквально порвали стадион своим "духом" — так переводится название альбома. "Гранд спирит тур" — это грандиозное трехчасовое шоу со спецэффектами и потрясающим звуком», — розповідає кореспондентка Оксана Кундіренко. А насамкінець заманюють і українських фанів: «А затем будет и Киев. В столице Украины Depeche Mode выступят на стадионе "Олимпийский". Шоу запланировано на 19 июля. Билеты в продаже ещё есть». «Інтер» єдиний із топових каналів піарить цей київський концерт.

ВИСНОВКИ

Протягом тижня на восьми телеканалах вийшло 53 сумнівних повідомлення: 48 матеріалів із ознаками замовності та шість «паркетних» новин.

На каналі «Україна» — 23 сюжети, на «Інтері» — вісімнадцять, на ICTV — сім, на «1+1» — чотири, на СТБ — один. Новини «112 Україна», 5-го каналу та «UA: Першого» були чистими.

Благодійність Ріната Ахметова нахвалювали у восьми сюжетах: шести на каналі «Україна» та по одному на ICTV та СТБ. Також по одному сюжету піарили на каналі «Україна» бізнес Ахметова: ДТЕК та «Метінвест».

В інтересах «Опозиційного блоку» вийшло шість матеріалів: лише один на каналі «Україна» — решта на «Інтері».

Сергій Каплін зробив шість повідомлень на «Інтері». Критичний до нього матеріал вийшов на каналі «Україна» у формі анонсу спецпроекту «Слідами популістів».

Олег Ляшко засвітився в п’яти матеріалах на каналі «Україна».

Володимир Гройсман здобув чотири «паркетних» матеріали: два на каналі «Україна» та по одному на «Інтері» та ICTV. Леонід Кучма — по одному сюжету на ICTV, «Україні» та «Інтері». Арсеній Яценюк — два матеріали (ICTV, «Україна»).

По одному матеріалу хвалили партію «Батьківщина» («1+1»), «Наш край» (ICTV), Марину Порошенко («Україна»), Андрія Парубія та Віктора Пінчука (ICTV).

Критичних матеріалів загалом нарахували дев’ять. Чотири на каналі «Україна» та п’ять на «Інтері». Тричі критикувава Михеїла Саакашвілі канал «Україна», та одного разу — Сергія Капліна. «Інтер» по два критичних матеріали випустив на адресу Сергія Пашинського та три із критикоюю Олега Ляшка. В одному з них були поєднані критика Ляшка та Арсенія Яценюка.

Моніторинг щоденних теленовин здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз Нетворк».

comments powered by Disqus