«1+1» знову вдається до матеріалів під псевдонімами? Моніторинг теленовин за 29 січня — 4 лютого 2018 року

Новини про пророцтва харківського бабака Тимка III викликають більший ажіотаж, аніж нові деталі подробиць у справі «вишок Бойка». Це вкотре демонструє інертність медіа, адже великі канали найактивніше говорили про справу тільки після того, як генпрокуратура провела прес-брифінг.

Аналізованого тижня особливо виразною була синхронність ICTV й каналу «Україна» у симпатіях до Бориса Колеснікова. Найбільш популярним політиком став Володимир Гройсман із низкою абсолютно не новинних заяв про власне бачення перспектив економіки й навіть мрії про це. І вже втретє з початку року «Інтер» проявив лояльність до Олега Ляшка, якого тут раніше активно критикували.

29 січня, понеділок

У топі новин — стрілянина в Києві. Новинарі працювали на місці, опитували свідків та доволі повно інформували про всі відомі обставини подій.

Також усі новини висвітлювали заходи до 100-річчя бою під Крутами. На цій темі поширили паркетні заяви Президента Петра Порошенка на ICTV та «Інтері». На «1+1» без очевидної причини серед політиків виокремили керівника партії «Патріот» Миколу Голомшу, а на «Україні» — нардепа від Радикальної партії Ігоря Мосійчука. На решті каналів пріоритетно давали слово родичам Героїв Крут, учасникам АТО та іншим присутнім на заходах.

На «Інтері» також паркетна новина від Юрія Луценка з позитивними звітами про роботу ГПУ лише від самого генпрокурора: «Ведущая: Обсуждали не планы и не намерения, а результаты работы ГПУ. Луценко отметил, что после реформы ведомства, за прошлый год в судах удалось добиться вынесения более тысячи шестисот приговоров по коррупционным делам. А также вернуть в госбюджет полтора миллиарда долларов, украденных беглым президентом и его окружением. По словам Луценко, еврокомиссар отметил позитивные результаты в работе ГПУ и пообещал укреплять дальнейшее сотрудничество».

Також на «Інтері» піарився «Опозиційний блок»: Юрій Бойко відстоював вимогу збільшити виплати військовим пенсіонерам.

Далі на «Інтері» вийшов дещо маніпулятивний матеріал про результати оцінки стану свобод в Україні від Human Rights Watch: «Наталья Белышева, ведущая: Хьюмен райтс войч снова критикует бездействие украинских властей в 2017 году. В докладе правозащитная организация говорит, что в нашей стране не обеспечивается соблюдение прав человека. Речь идет, в частности, о Востоке страны, где за все время не привлекли к ответственности за пытки и незаконное содержание под стражей. Хьюмен райтс войч также критикует за ход расследования одесских событий 2 мая 2014 года, когда в здании Профсоюзов и на Полевом поле погибли 48 человек». Новина неповна, неоперативна (звіт оприлюднено ще на початку року) та сумнівної точності. У тексті новини виділено лише ті акценти, на яких систематично наголошують, зокрема, представники «Опозиційного блоку»: нібито згортання свобод в Україні та незадовільний перебіг розслідування подій 2 травня в Одесі. «Інтер» мовчить про те, що в доволі критичному звіті йдеться і про певні позитивні зрушення в діях влади, а звинувачення в порушенні прав людини стосуються здебільшого діяльності самопроголошених урядів на непідконтрольній Україні території та в анексованому Криму.

На «1+1» розповіли про конфлікт між заступником секретаря РНБО Олегом Гладковським та автором і ведучим програми «Гроші» Олександром Дубінським. Висвітлюючи позицію Гладковського щодо претензій до Дубинського, автор сюжету Дмитро Святненко все одно повністю лишається на стороні свого колеги. Ось як він оцінює опонента Дубинського: «Кор.: Невже високопосадовець асоціює свій бізнес з інтересами держави? Олег Гладковський — перший чиновник, який відкрито заговорив як Людовик чотирнадцятий: держава — це я».

До речі, про сам бізнес та інші доволі аргументовані претензії до Гладковського його коментарів немає. У сюжеті неодноразово цитують оцінки на адресу Гладковського з публікації на сайті Олександра Дубінського, а не факти з оприлюднених там нібито викривальних документів: «Уривок документу: Незважаючи на початок відкритої агресії Росії в Україні, вольовим рішенням Свинарчук [він же Гладковський. — MS] вирішив російський бізнес не кидати, а рятувати і розвивати, і нікому про це не говорити». При цьому глядачеві не пояснюють, хто дає ці оцінки: чи автор публікації, чи інші особи, а тоді — хто вони й на чому роблять такі висновки.

На «Україні» стабільно звітували про діяльність благодійного фонду Ріната Ахметова.

Із позитивного у випусках: на «1+1» стартував спецпроект «Мер під прикриттям», що змушує міських голів під новим кутом почути оцінки своєї діяльності, а на СТБ — спецпроект «Спільнокореневі» про життя української діаспори в Канаді; канал «Україна» непогано пояснив загрозу можливих спалахів дифтерії, хоча за два тижні до того в новинах «Сегодня» некоректно оголосили про наближення епідемії.

30 січня, вівторок

Хто ж такі «Національні дружини», розбиралися на трьох телеканалах: ICTV, «1+1» та «Інтері». Тільки ICTV залучив коментар третьої сторони — експерта-юриста Євгена Крапивіна. На двох інших каналах аргументація «за» та «проти» ділилася між представниками «дружинників» та МВС в особі міністра Арсена Авакава відповідно. Найбільш оцінним із перевагою не на користь «Нацдружин» виглядає сюжет «ТСН».

На каналі «Україна» тему по суті не розкрили, лише дали коментар Авакова із критикою націоналістів. Також усі новини повідомили про вирок Гнату Кромському, більш відомому як Топаз, за сепаратизм та заворушення в Харкові під час подій 2013-2014 років. Усі новинарі повідомили, що свою провину він заперечує. Найбільш наповненим фактами про діяльність Топаза та водночас стриманим щодо оцінок його особи самою журналісткою є сюжет Олени Лунькової на СТБ.

На ICTV, «1+1», «Інтері» поширили паркетні заяви Володимира Гройсмана щодо забезпечення зростання української економіки з переходом на цифрові технології. Про перспективи та готовність підтримки передових ідей висловлюється лише прем’єр, стандартно декларуючи й не заглиблюючись у конкретику. Виняток — на каналі «Україна». Тут також дали слово представнику компанії Ріната Ахметова «Укртелеком» щодо необхідності урядової підтримки для провайдерів. Піарили фонд Бориса Колеснікова, який повіз студентів-кондитерів на міжнародну виставку до Кельну в рамках конкурсу «Харчові технології» на ICTV та «Україні». Також на «Україні» чергова порція подяк фонду Ріната Ахметова. Про справу Віталія Шабуніна щодо «побиття» активіста Всеволода Філімоненка говорили тільки на 5-му та «1+1», доволі коректно і збалансовано в обох випадках. На «Інтері» — знову паркетна новина зі звітом про роботу ГПУ під час зустрічі з Єврокомісаром: «Наталья Белышева, ведущая: Войны между антикоррупционными органами в Украине нет, а разногласия нужно откорректировать законами. Об этом в Брюсселе заявил Генеральный прокурор Юрий Луценко […] Цель визита — рассказать о реформе в ГПУ и борьбе с коррупцией в Украине, а также пролить свет на взаимоотношения между Национальным антикоррупционном бюро, Специальной антикоррупционной прокуратурой и Генеральной прокуратурой». Це однобока й неповна подача суто з позиції генпрокурора для заспокоєння міжнародних партнерів. Між сюжетами про спалахи кору і брак вакцин в окремих регіонах та нестачею швидких на Волині на «Інтері» нардеп від «Опоблоку» Олександр Вілкул критикував медичну реформу, яка, за його оцінками, «фактически узаконит платную медицину и укрепит коррупцию в этой сфере». Альтернативних оцінок реформи в сюжеті не було. Далі в ефірі про статус медиків-добровольців турбувався Валентин Наливайченко, дотичність якого до цієї теми не є очевидною і виглядає суто піаром на патріотичній темі. І також у цьому випуску про пенсії військовослужбовців піклувався Сергій Каплін. На «1+1» вийшов сюжет про акторів, які грають головні ролі в серіалі «Школа», що виходить на цьому ж каналі. Очевидно, що сюжет має на меті ще більше підживити інтерес до власного телепродукту. 31 січня, середа Дещо підзабута тема про справу Романа Насірова оживилася повідомленням про його звільнення з посади керівника ДФС під час засідання уряду. Реакцію на це самого Насірова проігнорували на ICTV, «1+1», «Інтері» та СТБ. На 5-му та «Україні» включили його коментарі. На «UA: Першому» лише повідомили: «Ведуча: Винним себе Насіров не вважає». «Інтер», відштовхуючись від теми подвійного громадянства Насірова, проїхався у зв’язку з цим ще по двох особах: нардепу Вадиму Рабіновичу і трохи зачепив мера Одеси Геннадія Труханова. Їм теж приписують подвійне громадянство, а посилаються лише на «журналіста» Василя Крутчака. Жодних інших коментарів, фактів та аргументів не наводиться, суцільні невідокремлені від фактів судження неназваних авторів матеріалу.

Просували на «Інтері» інтереси представників «Опоблоку» — Юрій Бойко заявляє про неприпустимість продажу сільгоспземель. Через кілька повідомлень — ще одна заява Бойка із критикою законопроекту про деокупацію Донбасу, який нібито лишить напризволяще мешканців Донбасу, і жодних альтернативних думок у сюжеті немає.

Наступний ангажований матеріал на «Інтері» — заява народного депутата Сергія Капліна, який «приїхав підтримати» пенсіонерів-афганців, військових та міліціонерів, котрі вимагають перерахунку виплат.

Також «Інтер» поки що єдиний став на бік Валентина Манька, перспектива призначення якого на посаду голови Держслужби у справах ветеранів викликала дискусію як серед бійців, так і всередині Кабміну. Всі аргументи з критикою Манька в сюжеті Юлії Жешко замовчано, зокрема, не йдеться, що проти його призначення виступав міністр Аваков, а найбільш неоднозначним фактом у біографії кандидата є те, що він перебував у розшуку. Лише вказується, нібито критика надходила від «неких активистов» і ЗМІ. Тож у сюжеті представлені виключно позитивні оцінки кандидата.

І ще одна маніпуляція на «Інтері» — новина про те, що центр досліджень «Нова Україна» розробив свій проект реформи ЖКГ. У чому він полягає, глядач так і не дізнається. Коментує тільки керівник центру — Андрій Єрмолаєв, якого пов’язують із нардепом від «Опоблоку» та співвласником «Інтера» Сергієм Львочкіним.

На каналі «Україна» цього дня своє бачення реінтеграції Донбасу просував нардеп від «Опоблоку» Вадим Новинський. Не представники МЗС чи інші уповноважені посадовці, а саме він чомусь коментує переговори Волкера та Суркова і критикує «політиків, які не можуть домовитися». Незмінно на «Україні» піарили фонд Ріната Ахметова та розповіли, що Марина Порошенко презентувала проект інклюзивно-ресурсних центрів у Житомирській області.

На «1+1» повідомили про новий етап конфлікту між Дубінським та Гладковським. На чиєму боці автор Дмитро Святненко — очевидно: «Кор.: Щоправда, вигаданий Гладковським злочин перекваліфікували. Тепер жодного слова про державну зраду, натомість з'явилися нова стаття — “Завідомо неправдиве повідомлення про загрозу безпеці громадян, знищення або пошкодження об'єктів власності”». У матеріалі знову висновки й оцінки робить автор сюжету, посилаються на наближені джерела до Гладковського, а його коментарів, інформації від поліції чи прокуратури немає.

«ТСН» у випуску відверто просувала інтереси партії «Укроп», розповідаючи про наміри участі у виборах Президента, демократичні цінності партії тощо. Автором сюжету вказано Марію Петренко, що схоже на псевдонім, інших матеріалів такої авторки на «1+1» знайти не вдалося.

Пронові підозри у справах урядовців часів Януковича, про що заявив генпрокурор Юрій Луценко, повідомили тільки на 5-му та «1+1».

Уважними до теми захворюваності на дифтерію були «112», «UA: Перший» та СТБ. Перші два канали розбиралися в різних оцінках випадку, зафіксованому на Луганщині, а СТБ лише дав спростування МОЗу, що зафіксований випадок не є дифтерією.

1 лютого, четвер

Жоден канал не оминув дискусії довкола польського закону про Інститут національної пам’яті. Усі враховували й полярні думки всередині польського парламенту, й заяви українських політиків, дипломатів США та Ізраїлю.

Відрізнився тут лише канал «Україна», який поміж іншого включив у сюжет заяву партії «Народний фронт», точніше, цитату з їхнього прес-релізу, а насправді допису на сторінці у Фейсбуку: «Пресс-релиз партии "Народный фронт": Утверждение в Польше закона спекулирующего на исторических трагедиях наших народов является очередным неверным шагом, последствия которого способны привести к еще большему напряжению в нашем регионе на пользу России».

Кондовий «паркет» Гройсмана, який сам собі оцінює роботу уряду й робить позитивні прогнози, вийшов на «Україні», «1+1» та «Інтері»:

  • «Ведущая: Привлечение новых инвестиций — это глобальная цель украинского правительства. Отметил Гройсман. Обещает сделать всё, чтобы инвесторы не боялись тратить деньги в Украине» («Україна»);
  • «Ведуча: 2018-й буде нарешті вдалим для України. Таке повідомив прем'єр-міністр України Володимир Гройсман під час виступу в Американській торговельній палаті» («1+1»);
  • «Ведущая: Реформы в Украине начали давать результат. В этом году экономика может вырасти больше, чем планировали, — считает Владимир Гройсман» («Інтер»).

На «Україні» у студії говорили з «експертом широкого профілю» Олегом Ляшком: про збільшення облікової ставки НБУ, зобов’язання перед МВФ та призначення нових членів ЦВК. Конкретики в його пропозиціях традиційно бракує: «Олег Ляшко: "Что делать?" Ще раз кажу, міняти економічну політику, щоб наш бізнес заробляв гроші. Коли Ердоган у Турції прийшов до влади, Турція мала 200 мільярдів доларів заборгованості кредитах по МВФ. Сьогодні в Турції ні копійки боргу перед МВФ немає. Чому? Тому, що вони... Китай, Турція й інші країни, які захищають власні національні інтереси, проводять правильну економічну політику».

Після обрання запобіжного заходу Наталії Ігнатченко розширили пояснення про суть висунутих їй підозр у прив’язці до справи «вишок Бойка», звинувачень до Азарова й Арбузова тільки на «1+1», доволі збалансовано.

Тим часом на «Інтері» в сюжеті Оксани Григор’євої екс-міністр енергетики уряду Азарова, а нині нардеп від «Опоблоку» Юрій Бойко постає як носій миру та об’єднання українців. Він вшановує загиблих визволителів Рубіжного під час Другої світової війни: «Юрий Бойко, народный депутат, лидер "Оппозиционного блока": Возьмите любую часть Украины и везде погибли люди, везде погибли родственники тех, кто там живет. И если от них пытаются сейчас отречься представители власти, то у людей это, как правило, вызывает только возмущение. Страна должна знать своих героев».

На «Інтері» продовжили маніпуляції через соцопитування. Із посиланням на центр «Софія», близький до Льовочкіна, напророкували популярність опозиційних партій: «Ведущая: Лидером электоральных симпатий в столице стала "Батьківщина", у нее — 12 %, во Львове наибольшую поддержку — 20 % получила партия "Самопомощь", а в Харькове и Одессе большинство голосов отдали аппозиционному блоку — 17 % и 16 % соответственно». У цій «новині» немає ні посилання на період, вибірку та інші важливі дані про опитування, ні повного розуміння його результатів, оскільки представлені тільки вибіркові цифри. Сторінка самого центру «Софія» на момент підготовки цього звіту була недоступна.

Далі в «Подробностях» рішення Вищої ради правосуддя щодо судді Лариси Гольник, яка заявляла про тиск із боку міського голови Полтави Олександра Мамая. Але коментував це рішення не хтось із членів ради, юристів чи сама суддя, а народний депутат Сергій Каплін. Його основний посил, що є ще в Україні чесні судді.

Ані 31 січня, коли ввечері стало відомо про виїзд до Відня головного редактора видання «Страна UA» Ігоря Гужви, який перебуває під слідством, ані 1 лютого ця новина не з'явилася у випусках великих каналів. Виняток — новини «ТСН» на «1+1», які про це повідомили 1 лютого, отримавши коментарі прокуратури й самого Гужви.

На ICTV у двох поспіль матеріалах нагнітали на негативі через узагальнення:

  • «Ведуча: Безпросвітна ситуація не лише в українській медицині, а й бідність та безперспективність штовхають дедалі більше українців на роботу за кордоном. Міграція вже набула небезпечних масштабів і статистика лише зростатиме»;
  • «Ведуча: Тотально виїжджають за кордон і українські студенти. Рушають не лише ті, хто хоче емігрувати, а і охочі отримати сучасні знання, передові технології. Тому, нашим викладачам слід теж поступово відмовлятися від нудних лекцій та конспектів власних застарілих праць. Бо сучасний студент, особливо зі знанням іноземної, слухає онлайн лекцію провідного професора зі Стенфорда. Тому, здивувати його і навчити нині доведеться добре постаратися».

Самі матеріали присвячені цілком актуальним темам, і через різних героїв розкривають їх. Але підводки ведучої Олени Фроляк зловживають емоціями.

Канал «Україна» не порушив свого правила й цього дня також звітував про благодійність Ріната Ахметова.

2 лютого, п’ятниця

Цього дня брифінг стосовно справи «вишок Бойка» давав генпрокурор Юрій Луценко, і це стимулювало канали активніше підхопити тему. Не йшлося про брифінг у вечірньому випуску новин на «112», також в огляді не враховується «Інтер», оскільки цього вечора він дає підсумкові новини. Решта каналів передавали інформацію, базуючись на заявах Луценка.

Щодо «112» варто зазначити, що канал є інформаційним, і протягом дня тема висвітлювалася. Зокрема, давав свою версію подій сам Юрій Бойко, що є ексклюзивним коментарем для новин. Але у вечірньому випуску важлива тема була чомусь геть проігнорована, хоча могла би дуже вигідно виглядали у форматі дайджесту найважливіших коментарів, які могли би підсумувати основне з відомого по темі.

Канал «Україна» також запросив Луценка до студії для ширшого обговорення теми й загалом стану розслідування резонансних справ. Це той нечастий випадок, коли гість у студії виправданий не лише актуальною темою, а й наявністю повноважень і компетенції її коментувати.

Далі на «Україні» вийшов черговий анонс спецрепортажу, помітно упередженого проти Михеїла Саакашвілі: «Анна Панова, ведущая: Роскошь предводителя на фоне голодно-холодных митингующих в палатках у Парламента. Спутницы модельной внешности, эксклюзивные часы, элитные рестораны, бронированный внедорожник и дерзкие нарушения правил дорожного движения. Скрытая сторона жизни Михаила Саакашвили — смотрите сегодня в 23:20 в сенсационном специальном репортаже "По следам гастролёров».

Про те, як фонд Бориса Колеснікова опікується юними аграріями, розповідали в новинах ICTV та «України».

На цих же каналах вийшли аж надто улесливі новини про мрії, наміри та сподівання прем’єра Гройсмана: «Ведущая: Сделано в Украине, значит, сделано качественно. О том, чтобы так думали у нас, и заграницей, мечтает премьер Владимир Гройсман» («Україна»); «Ведучий: Прем'єр-міністр проти постійного зростання цін на електроенергію … Сьогодні ж голова Кабміну пообіцяв підтримати легку промисловість і, зокрема, розробити механізм розстрочки ПДВ на імпортне устаткування. Бо тільки так ця сфера зможе технічно оновитися. А відтак, наростити виробництво» (ICTV). Єдиним, хто оцінює перспективи зростання економіки, є сам Гройсман.

Також на «Україні» не упустили нагоди розповісти, як фонд Ахметова допомагає лікувати дітей із серцевими захворюваннями.

Наприкінці випуску «ТСН» Дмитро Фурдак робив виняток із червоної доріжки премії «Найкрасивіші» від журналу Viva! Із переліку номінантів глядач дізнається переважно про людей, дотичних до «1+1». Окремою рубрикою — увага до Олега Винника. Доволі значна увага приділяється спільним проектам Viva! та «1+1», тож складається враження, що матеріал не так про «Найкрасивіших», як про «1+1» серед «Найкрасивіших».

3 лютого, субота

У новинах говорили про перспективи отримання від США комплексів «Джавелін», усі канали висвітлювали акцію протесту на кордоні з ЄС через обмеження на ввезення товарів.

Про акцію на захист арештованих архітекторів за підозрою в підпалі МАФу УПЦ МП під Десятинною церквою в Києві збалансовано дали на ICTV, 5-му та «UA: Першому». Не було цієї теми на «Україні» та «112».

«1+1» живих коментарів від прокуратури не дає, хоча в сюжеті автор Іван Гребенюк за кадром каже, ніби прокуратуру здивував суворий запобіжний захід підозрюваним. Матеріал переважно спирається на позицію захисту арештованих архітекторів, хоча й містить малозмістовні коментарі від прихильників УПЦ МП.

На «Інтері» ж, навпаки, тих, хто підтримує архітекторів, назвали радикалами, хоча серед присутніх були й не тільки представники організацій радикального спрямування: «Екатерина Лысенко, ведущая: А в столице сегодня не обошлось без драк и провокаций. Активисты нескольких радикальных организаций пришли к Десятинной церкви». Висвітлюється пріоритетно версія УПЦ МП і версії розвитку подій без посилання на джерело: «Кор. Даниил Снисар: До штурма сегодня не дошло, но активисты пригрозили сделать это в ближайшее время. А после — взяться за Киево-Печерскую Лавру».

На ICTV пропіарили Бориса Колеснікова, чий благодійний фонд організував поїздку в Кельн для юних кондитерів із України. На «Україні» він коментує участь української Олімпійської збірної в зимових іграх у Кореї, хоча його експертність у цій темі викликає низку питань: «Кор.: Заселилась в Олимпийскую деревню и украинская сборная. Ее представляют 33 спортсмена. Это худший результат за всю историю независимости страны // Борис Колесников, вице-премьер-министр Украины, министр инфраструктуры Украины, ответственный за проведение “Евро-2012”, цитата с Фейсбука: Становится понятно, что мы деградируем в зимних видах спорта. И эта динамика только растет. Наша страна располагает всеми природными условиями для успешного участия в “белой” Олимпиаде, хорошими методиками и персоналом в области подготовки спортсменов. Однако, к сожалению, равнодушие и безразличие главные черты украинской власти».

Також на «Україні» розповіли, як Ляшко «рассказал киевлянам, с которыми встретился в центре Киева», що не можна підвищувати ціни на газ, а варто збільшити його видобуток в Україні. Це повідомлення має всі ознаки замовності — суцільний популізм, де висловлюється лише політик.

І незмінно на «Україні» розповідали, як фонд Ахметова бореться з сирітством.

На «Інтері» — паркет Гройсмана, який запевняє в позитивних темпах зростання легкої промисловості. «Ведущая: По его словам, уже второй год подряд в легкой промышленности наблюдается рост, но вместе с тем есть ряд проблем, которые необходимо решать». Але ні на проблемах, ані на конкретних механізмах не акцентують, лише на позитивних прогнозах, лише від прем’єра: «Владимир Гройсман, премьер-министр Украины: Цей рік теж може бути роком зростання і стабілізації ситуації. Ми, принаймні, закладаємо всі можливості в цьому році, щоби створити бюджетностні умови для розвитку».

На «UA: Першому» вийшов сюжет Інни Дудченко на доволі непопулярну, але складну й гостру тему: голодування чотирьох в’язнів колонії на Хмельниччині. Всі оцінки в матеріалі дають його герої, а не авторка, висвітлені позиція як самих невдоволених, так і в’язнів, яких задовольняють умови. Попри закритість пенітенціарної системи, журналістам вдалося показати проблему збалансовано і доволі повно.

4 лютого, неділя

Оцінюється лише випуск «Інтера» в якості компенсації за п’ятницю. Розпочалися новини з наслідків негоди. Далі аргументи «за» та «проти» «Народних дружин». Приводом для сюжету став мітинг стурбованих діяльністю цієї організації людей у Києві, а в сюжеті не проігнорували позиції самих «дружинників». Далі міжнародні новини, проблеми з нестачею карет швидкої на Черкащині, комунальні питання на Львівщині.

У цьому випуску поширили заяву Олега Ляшка з «вимогою» не піднімати ціни на газ, а підтримати вітчизняні компанії з видобутку палива. Така сама заява й той самий фрагмент коментаря виходили вчора в ефірі каналу «Україна».

Також у випуску — піар УПЦ МП. Повідомили, що затриманих за підозрою в підпалі самовільної будови цієї церкви готові взяти на поруки священнослужителі. Цієї ж церкви. «Ведущая: Представители УПЦ будут ходатойствовать о освобождении нападавшых. В Десятинном монастыре готовы ответить на заявление о якобы незаконном возведении храма. Напомню, вчера радикалов снова требовала его снести во время молебна произошел ряд потасовок». Отже, проти УПЦ МП налаштовані «радикали», в повідомленні є коментарі лише від представників цієї церкви, які запевняють своє право власності на споруду, що її намагалися підпалити. Версії противників цієї будови не враховуються та повністю проігноровані заяви прокуратури, КМДА й активістів, які стверджують про самовільність будови від церкви Московського патріархату.

ВИСНОВКИ

За тиждень до переліку сумнівних потрапили 52 матеріали: 39 новин із ознаками замовності. 12 паркетних новин, один промосюжет власних медіапродуктів каналу.

Уперше за тривалий час «Інтер» обігнав канал «Україна» — на ньому 21 такий матеріал, на «Україні» — вісімнадцять, сім на «1+1», шість на ICTV. Новини 5-го, «112», «UA: Першого» та СТБ були чистими.

Сім матеріалів в інтересах «Опозиційного блоку»: шість на «Інтері» та один на «Україні». Окремо ще шість матеріалів були присвячені благодійності фонду одного з лідерів «Опоблоку» Бориса Колеснікова: по три на Україні та ICTV. Також на «Інтері» виступав Андрій Єрмолаєв, якого пов’язують із Льовочкіним. Але в новині звучав тільки центр «Нова Україна», без згадок про «Опоблок». Тож у загальному заліку можна говорити про 14 матеріалів і найбільш концентровану популярність у новинах.

За тиждень найбагатшими на піарні новини були виступи Володимира Гройсмана. Загалом таких матеріалів вісім: по дві на «1+1», ICTV, «Україні» та «Інтері».

Стабільні шість матеріалів в інтересах Ріната Ахметова вийшлона каналі «Україна».

Олег Ляшко з’являвся тричі: два виходи на «Україні» та один на «Інтері». Ще в одному матеріалі на «Україні» без очевидної доцільності з’явився його однопартієць Ігор Мосійчук. Тож на рахунку РПЛ загалом чотири повідомлення.

Нардеп від БПП Сергій Каплін тричі з’являвся на «Інтері».

«1+1» двічі просували інтереси свого колеги Олександра Дубінського в конфлікті з заступником секретаря РНБО Гладковським.

Неновинні приводи для заяв генпрокурора Юрія Луценка двічі увійшли до випусків на «Інтері».

Також були дві паркетні новини з Петром Порошенком: по одній на ICTV та «Інтері».

Двічі «Інтер» просував інтереси УПЦ Московського патріархату.

По одній згадці: Валентин Манько та Валентин Наливайченко на «Інтері», Марина Порошенко та «Народний фронт» на «Україні», партії «Патріот» та «Укроп» на «1+1».

Матеріалів із незбалансованою критикою загалом два: проти Михеїла Саакашвілі на «Україні» та проти Вадима Рабіновича на «Інтері».

У моніторингу аналізувалися такі випуски новин: «Подробности» («Інтер», випуски о 20:00), «ТСН» («1+1», випуски о 19:30), «Новости» («112 Україна», випуски о 19:00), «Час новин» (5 канал, випуски о 19:00), «Новини» («UA: Перший», випуски о 21:00), «Факти» (ICTV, випуски о 18:45), «Сегодня» («Україна», випуски о 19:00), «Вікна» (СТБ, випуски о 22:00).

Моніторинг здійснює громадська організація «Детектор медіа» за підтримки «Інтерньюз». Висновки й погляди, висловлені в моніторинговому звіті, можуть не збігатися з поглядом «Інтерньюз».

comments powered by Disqus