Контентом щодо виборів у США займалося до 90 «російських тролів» – РБК

Контентом щодо виборів у США займалося до 90 «російських тролів» – РБК

14:00,
17 Жовтня 2017
3075

Контентом щодо виборів у США займалося до 90 «російських тролів» – РБК

14:00,
17 Жовтня 2017
3075
Контентом щодо виборів у США займалося до 90 «російських тролів» – РБК
Контентом щодо виборів у США займалося до 90 «російських тролів» – РБК
Автори:
Російське видання РБК з'ясувало, як саме працював «американський відділ» кремлівської «Фабрики тролів» під час виборів президента США й опісля них.

Про це йдеться в матеріалі «7 головних фактів із розслідування РБК про роботу “фабрики тролів” в США».

За даними РБК в цій кампанії Росії в соцмережах взяли участь 118 спільнот і акаунтів в Facebook, Instagram і Twitter. Всі вони були заблоковані в серпні – вересні 2017 року соцмережами в рамках розслідування щодо вірогідного російського втручання у вибори президента США.

«Сторінки та групи керувалися зі знаменитого будинку №55 на вулиці Савушкіна в Санкт-Петербурзі, де базується “фабрика тролів”: в розпорядженні РБК є скріншоти з постами, зробленими з внутрішньої панелі адміністраторів, чиї акаунти також закриті. Причетність “тролів” до складеного списку підтвердило також джерело, близьке до керівництва “фабрики”. Крім того, 36 з 50 акаунтів на Twitter було зареєстровано на номери з префіксом +7, що стало відомо з даних сервісу відновлення пароля», – стверджують автори розслідування.

У РБК стверджують, що усього на ці спільноти та акаунти було підписано близько 6 млн користувачів. З них половина припадала на Facebook, третина – на Instagram. Завдяки придбанню реклами і активні перепости охоплення могло досягати 20-30 млн людей на тиждень.

У середньому на тиждень «Фабрика тролів» генерувала близько 1 тисячі одиниць контенту – текстів, фотографій та відеороликів. Значна частина матеріалів збирала не більше тисячі переглядів, але деякі ставили рекорди.

Багато спільнот, які РБК відніс до тих, що адмініструвалися «тролями», висвітлювали расові проблеми в США. Зокрема в 16 групах про боротьбу чорношкірих за свої права усього було понад 1,2 млн підписників.

На другому місці політичні питання: суверенітет Техасу, нелегальна міграція, право на зберігання і носіння зброї. На 11 відповідних спільнот були підписані близько 1,3 млн користувачів Facebook.

За оновленнями спільноти, присвяченої ЛГБТ-руху, стежили близько 143 тисячі, понад 300 тисяч підписалися на сторінку про проблеми, з якими стикаються мусульмани в США.

Екс-співробітник «Фабрики тролів» розповів РБК, що підготовка до роботи на виборах президента США почалася навесні 2015 року. Спочатку у спеціалізованому відділі працювали близько 30 осіб, але за кілька місяців штат виріс до 80-90 людей.

З коментарів нинішнього та колишнього співробітників «Фабрики  тролів» стало відомо, що працівники нижчої ланки отримували зарплату в розмірі 55 тис. рублів (понад 25 тисяч гривень), адміністратори спільнот – до 90 тис. рублів (близько 41,5 тисяч гривень), а керівництво – від 120 тис. рублів (понад 55 тисяч гривень).

Публікація контенту в соцмережах планувалася наперед, щоб у читачів не виникло підозр, що реальні автори живуть на іншій півкулі.

Як випливає з внутрішньої статистики «Фабрики», яку має РБК, зарплатний фонд цього відділу склав близько 1 млн доларів на рік. Загальний бюджет на просування в соцмережах становив близько 120 тис. доларів за два роки. Левова частка грошей пішла на покупку реклами в Facebook.

Керівником «американського відділу» «Фабрики тролів» джерела журналу РБК називають 27-річного Джейхуна Асланова, який народився в Азербайджані. У Санкт-Петербург він приїхав в кінці нульових, аби вчитися на економіста в Гідрометеорологічному університеті. З його сторінки «ВКонтакте» можна зробити висновок, що під час навчання він кілька місяців жив в США, бував в Лондоні.

Хоча Асланов спростував будь-який зв'язок з «фабрикою», РБК має повідомлення зі свтореного ним Telegram-чату, присвяченому проміжним підсумкам роботи «Фабрики тролів» щодо США.

Джерела РБК повідомили також, що з «фабрикою тролів» співпрацювали близько 100 американських активістів, які допомагали з організацією офлайнових заходів. З ними контактували адміністратори спільнот під вигаданими іменами. Витрати «Фабрики» на їх роботу – перельоти між містами, друк поліграфічної продукції тощо, становили близько 80 тисяч доларів за два роки.

Загалом від імені спільнот, які адмініструються «Фабрикою» в 2016-2017 роках в США, відбулося близько 40 заходів. Як правило, про зустріч оголошували через Facebook, де адміністратор спільноти створював відповідну «подію» (ці події пізніше були заблоковані соцмережами разом зі спільнотами). Близько десяти акцій було проведено від імені спільноти BlackMattersUS, чий акаунт у Twitter був зареєстрований на номер з префіксом +7. Це, зокрема, мітинг проти поліцейського свавілля, який пройшов в місті Шарлотт в жовтні 2016-го.

Після перемоги Дональда Трампа в листопаді 2016 року «Фабрика тролів» продовжувала вести велику кількість цих спільнот і навіть створювала нові. Наприклад, цього року через спільноту BlackFist були організовані безкоштовні щотижневі курси по самообороні для чорношкірого населення в чотирьох містах США, один з тренерів яких через інтернет отримував гонорар в 300 доларів в місяць.

Через акаунти «тролів» просувався й антитрампівський контент: той же BlackMattersUS провів в Шарлотті марш проти обрання Дональда Трампа президентом.

Джерела РБК стверджують, що «американський відділ» продовжує працювати й після блокування Facebook і Twitter основних спільнот. З будівлі по вул. Савушкіна, 55 і надалі керуються англомовні спільноти із сукупною аудиторією близько 1 млн осіб, в «американському відділі» зараз працюють близько 50 людей.

Нагадаємо, у липні американські конгресмени попросили Facebook дати свідчення про втручання Росії у вибори.

У вересні Facebook заявила про виявлення низки платних політичних рекламних оголошень, які публікувалися з червня 2015 року по травень 2017 року. Загалом було опубліковано близько 3000 постів, а вартість платного просування цієї кампанії в Facebook склала 100 тисяч доларів. При цьому усі пости робилися через 470 несправжніх сторінок і акаунтів з одного центру на території Росії. Цю рекламу побачило близько 10 млн людей. Марк Цукерберг повідомив, що компанія надасть усю знайдену інформацію владі США та продовжуватиме розслідувати цю справу. 

Також до Конгресу США для надання свідчень в рамках розслідування про втручання Росії в американські вибори 2016 року запросили керівників компаній Alphabet (Google) та Twitter.

Нещодавно стало відомо, що соцмережа Twitter закрила 220 російських акаунтів через зв'язок з президентськими виборами в США. Згодом стало відомо, що подібна реклама поширювалася і в мережі Instagram. Із анонімних джерел стало відомо, що Google також виявила на своїх платформах рекламу, яку купували з Росії у цей період.

Як писав MediaSapiens, у березні російське видання РБК опублікувало розслідування про групу інтернет-сайтів, які мають зв'язок з так званою «фабрикою тролів». Видання з'ясувало, що «фабрика медіа» об'єднує близько 16 різних сайтів, принаймні два з яких – «Новостное агентство Харькова» та «КиевСМИ» – пишуть про Україну. 

ГО «Детектор медіа» понад 20 років бореться за кращу українську журналістику. Ми стежимо за дотриманням стандартів у медіа. Захищаємо права аудиторії на якісну інформацію. І допомагаємо читачам відрізняти правду від брехні.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.
rosbalt.ru
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
2019 — 2024 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду