The Guardian з'ясувала, які англомовні ЗМІ найбільше цитували кремлівських тролів

KACPER PEMPEL, REUTERS

Про це йдеться в розлідуванні The Guardian.

Видання проаналізувало контент 14 британських ЗМІ, зокрема Telegraph, Daily Mail та BBC, а також трьох американських: ВuzzFeed, The Huffington Post і Breitbartfor, які мають велику аудиторію в Британії.

Журналісти The Guardian перевірили, чи цитувалися у цих 17 ЗМІ якісь із 2752 Twitter-акаунтів, що, як повідомила соцмережа, керувалися з офісу «фабрики тролів» (російська компанія «Агентство інтернет-досліджень», яка розташовуються в Санкт-Петербурзі). 

Як виявилося, 13 видань надавали  слово кремлівським пропагандистам.

«The Telegraph 15 разів вставила у свої статті записи з російських акаунтів, на другому місці – BuzzFeed, який процитував 13 акаунтів у десяти новинних матеріалах, на третьому – Metro, яка цитувала вісім акаунтів у 11 новинних матеріалах. The Telegraph по чотири рази цитувала два аккаунти (Ten_GOP і Pamela_Moore13) у статтях про евакуацію Північного вокзалу в Парижі або про те, як телеведучий Білл Меєр зневажливо висловився про чорношкірих», – йдеться у статті.

Інфографіка The Guardian, яка демонструє кількість цитувань акаунтів кремлівських тролів у досліджених ЗМІ

Деякі публікації з цих акаунтів долучалися до статей, очевидно, для того, щоб додати свідчення та фото з місця подій – катастроф та місць злочинів у різних країнах світу. З інших просто поширювалися жарти та меми. Але були й такі, які цитвалися в якості реакції на такі події як смерть кубинського лідера Фіделя Кастро та призупинення видачі віз до США шести найбільшим мусульманським націям.

«Розслідування викликає стурбованість щодо ступеня російського проникнення  в британські ЗМІ, які могли поширити їхні повідомлення набагато ширшій аудиторії, ніж вони отримали в Twitter», – зазначається в матеріалі The Guardian.

Найбільш часто цитованими акаунтами виявилися такі: @Ten_GOP, @Jenn_Abrams, @WarfareWW, @Pamela_Moore13, @SouthLoneStar та @gloed_up.

Одне цитування кремлівсього троля The Guardian знайшли у власному матеріалі про ЛГБТ: акаунт @USA_Gunslinger просував проведення прайду гетеросексуалів. 

Натомість у виданнях The Mirror, The Times, The I or  Financial Times не цитувалися пости з акаунтів, які за твердженням Twitter, належать «Агентству інтернет-досліджень».

У The Guardian зазначають, що хоча вони й знайшли чимало згадок фейкових російських акаунтів у медіа, точну їх кількість неможливо дослідити через різні формати цитування. Адже деякі ЗМІ публікують скріншоти твітів, а не текстові посилання на них.

Науковець Інь Інь Лу (Yin Yin Lu) з Оксфордського університету вважає, що 2 752 акаунти, які Twitter включив у список для Конгресу США, є лише верхівкою айзберга з усіх акторів російської дезінформаційної кампанії.

«Я підозрюю, спираючись на мою аналітику,  що досить багато російських акаунтів  не потрапили до цього списку», – зазначає вчена.

Нагадаємо, соцмережа Twitter знайшла в себе 2752 профілі і більше 36 тисяч ботів, які розглядаються як причетні до кампанії з впливу на вибори в США. Вони автоматично опублікували 1,4 мільйона твітів про вибори, що становить 9,74% від всіх дописів про кампанію. Раніше компанія повідомила про 201 акаунт й заявила, що закрила 220 російських акаунтів через зв'язок з президентськими виборами в США.

Першою про ймовірне російське втручання в минулі вибори у вересні заявила компанія Facebook. Згодом з'явилася інформація про те, що подібна реклама поширювалася і в мережі Instagram. Із анонімних джерел стало відомо, що Google також виявила на своїх платформах рекламу, яку купували з Росії у цей період. Всі три компанії запросили дати свідчення в Конгресі США.

Під час одного зі слухань представники ІТ-корпорацій заявили, що у них немає інструментів, які могли б запобігти втручанню у вибори в майбутньому.

Пізніше дослідники виявили у Twitter мережу з 13 000 ботів, які намагалися вплинути на референдум про Brexit у Великій Британії.

А російське видання РБК з'ясувало, як саме працював «американський відділ» кремлівської «Фабрики тролів» під час виборів президента США й опісля них.

comments powered by Disqus